O licitație a municipalității, organizată de pe o zi pe alta, a fost anulată de către Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor. Mai stăm o vreme fără autobuze noi

Clujenii mai trebuie să aştepte noile autobuze promise de Boc. Licitaţia a fost anulată!

Licitaţia organizată de Compania de Transport Public Cluj pentru cumpărarea a 50 de autobuze nearticulate noi, a fost anulată ieri de către Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor. Procedura va trebui reluată, după ce trei firme care au participat la licitaţie au fost descalificate. Cei care au contestat au fost nemulțumiți, în primul rând, de organizarea licitației de pe o zi pe alta și că toată tentativa de concurs a durat fix 24 de ore. Firmele au aflat la ora 16 că trebuie să depună oferta până a doua zi la ora 16. De altfel asistăm la un adevărat război pe cele aproape 11 milioane de euro. Iar Mercedes s-a implicat la CNSC ca intervenient în favoarea CTP.

Adică singura firmă care nu a fost descalificată și care a obținut un punctaj de 100% deși a concurat, practic, singură. La procedură au mai participat Solaris şi BMC.

În faza evaluării tehnice şi economico-financiare, a fost descalificată compania BMC. În finală au intrat Mercedes şi Solaris. S-a trecut la etapa a doua a evaluării ofertei, unde s-a constatat că Solaris nu a respectat cerințele din caietul de sarcini şi a fost de asemenea descalificată. Mercedes a obţinut un punctaj de 100%. Preţul oferit a fost de aproape 219.500 de euro pentru un autobuz.

Isuzu, Solaris şi BMC s-au adresat CNSC, după finalizarea atribuirii. Isuzu nici măcar nu a apucat să depună o ofertă, la fel ca MAN.

Compania de Transport Public Cluj-Napoca a luat un credit de 20 de milioane de euro de la Raiffeisen pentru a achiziţiona 50 de autobuze noi. Ulterior a demarat procedura de licitaţie care a fost contestată de trei dintre participantele la concurs.  Condiţiile impuse de CTP privind noile autobuze care urmau a fi utilizate în Cluj erau ca acestea să aibă 12 metri, motor diesel euro 6, echipate full,  camere video interioare şi exterioare, computer de bord, sistem de numărare a călătorilor, trapă pentru persoane cu dizabilităţi şi validatoare de ticketing.

Un lucru parcă încetăţenit la Cluj, după modelul licitaţiei privind concesionarea serviciilor de de salubritate stradală, licitațiile se refac, dacă temele de casă (caietele de sarcini și condițiile de licitare) sunt prost întocmite.

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este un organism independent, cu activitate administrativ - jurisdicţională, a cărui organizare şi funcţionare este reglementată de Legea nr. 101/2016, privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, respectiv a regulamentului de organizare şi funcţionare aferent. Instituţia are în componenţa sa 11 complete de soluţionare a contestaţiilor, fiecare dintre acestea fiind formate din trei membri, dintre care unul (licenţiat în drept) are calitatea de preşedinte.

Comentarii

phantom

22.06.2017 12:28

sa  nu va doriti gunoaiele alea de BMC-uri turcesti ...sa ne fereasca sfantul..doar nu suntem in vreo comuna,sau Isuzu cu sasiu de camion,alt turcism penibil...

Kotarla

22.06.2017 21:58

Multi tarani in Cluju nost...Cum sa cumperi BMC, firma pwlii de autocare...sau Isuzu, pai cum bine zice Phantom mai sus, alea is pe sasiu de septica.Producatorii consacrati de autovehicule de transport persoane, adica Setra sau Neoplan folosesc motorizari fie de la MAN fie de la Mercedes Benz.Asta soune multe despre cum stiu nemtii sa faca autobuze.O fi naspa Mercedes la camioane (ca ii, Actrosul inafara de confort e o raba nemteasca) dar la autobuze nu cred sa-i prea depaseasca careva, pai cine a condus o Setra stie.Pai turcii sau polonezii (astia cu Solaris, autobuzul cu motor de Daf, raba olandeza) nu trebuiau acceptati din oficiu la licitatie.Dar de unde sa stie taranii lucrurile astea?Conteaza ca is fumoase si colorate cursele, apoi ce ii pe sub capota nu conteaza...

Unu din cei multi

25.06.2017 14:59

Rabele poloneze cu motoare DAF se vand in draci in Germania de cativa ani incoace.http://www.samar.pl/strefa-biznesu/najwieksze-rynki-solarisa-to?locale=en_ENplus ca mai e si autobuzul anului 2017.Iar Isuzu Citiport e si el un autobuz foarte apreciat in Europa http://www.motorindiaonline.in/buses/anadolu-isuzus-award-winning-citiport-hogs-the-limelight/Si stati linistiti ca nu se pot face autobuze cu podea coborata pe sasiu de camion-fizic nu ai cumLa autobuze e foarte importanta mentenanta si exploatarea lor- oare de ce CTP-ul nu s-a stabilizat pe un singur furnizor si la fiecare licitatie incearca altceva? Si cum poti sa nu accepti pe cineva din oficiu la licitatie?S-o mai lasam pe asta cu "numa nemtii stiu sa faca autobuze" ca nu e chiar asaProblema e ca cei de la CTP par a fi destul de invechiti in conceptii si nu se stiu adapta la nou- probabil cei dela ateliere sunt platiti destul de prost, nu sunt trimisi la specializari, iar cand se strica vreunul de asta se uita la el ca bou` la poarta nouaIar modul cum au procedat acum e cel putin dubios.si de cand producatori consacrati de autobuze sunt doar Setra si Neoplan? IVECO BUS, VDL, Van HOOL, Volvo- astia ce sunt? A, nu sunt nemti

Adauga comentariu