O clujeanca cere printr-o petitie oprirea lucrarilor de pe Calea Turzii

Rondoul care se amenajeaza acum pe Calea Turzii si schimbarile pe care le implica au starnit nemultumirea unei clujence care i-a trimis primarului Emil Boc o petitie. Se cere imperios oprirea lucrarilor, reevaluarea solutiilor, schimbarea conceptului pentru iluminat si mai multe locuri de parcare.

Petiti a fost redactata si remisa apoi Primariei Municipiului Cluj-Napoca de care Andreea Muresan “in calitate de cetatean al orasului” . Prima nemultumire exprimata in petitie se refera la rondul de flori care tocmai se amplaseaza pe mijlocul strazii, “fapt care va duce la ingustarea benzilor de circulatie si la disparitia locurilor de parcare”.

“Avand in vedere faptul ca acest tronson de drum reprezinta intrarea intr-un european, consideram de utilitate mai mare realizarea a mai multe benzi de circulatie spre a usura intrarea in oras”, sugereaza semnatara scrisorii.

Potrivit acesteia, pe langa ingustarea drumului datorita constructiei acestui spatiu cu flori, “trotuarele de pe margine au fost largite in mod exagerat cu spatii incluse tot de flori , care nu isi justifica necesitatea”.

“In aceasta zona circulatia pietonala este redusa insa circulatia rutiera este foarte mare. Urmare acestei constructii si a desfintarii locurilor de parcare, cetatenii care vor fi nevoiti sa opreasca in aceasta zona, vor opri pe prima banda de circulatie. Astfel, administratia locala va “incuraja” practica de parcare abuziva si in nici un caz nu va ajuta cetateanul acestui oras sa isi desfasoare activitatile zilnice intr-un mod corect si civilizat. Astfel, singurii multumiti de aceste lucrari vor fi cei de la Administratia Locala – Primaria Cluj-Napoca care vor incasa mai multe amenzi, restul cetatenilor ramanand cu nemultumirea, supararea si nervii create de aceasta situatie”, atrage atentia clujeanca.

O alta reclamatie se refera la iluminatul public care se va face de pe aceste rondouri.

“Ce se va intampla cu reteaua de iluminat public de pe marginea soselei care functiona foarte bine ? Este o necesitate de maxima urgenta pentru orasul Cluj-Napoca inlocuirea acesteia? Consideram ca banii publici , care sunt si banii nostrii, ai cetatenilor din acest oras, ar putea sa fie alocati catre rezolvarea unor probleme stringente, ca de exemplu: asfaltarea unor strazi distruse, canalizarea unor sectoare din oras care nu au nici pana la aceasta data sistem de canalizare, locuri de parcare in oras, etc .

Noi, cetatii orasului Cluj-Napoca intelegem utilitatea infrumusetarii spatiilor publice dar nu in detrimentul asigurarii conditii decente si civilizate de circulatie pe drumurile publice si mai ales a asigurarii locurilor de parcare pentru noi toti”, arata Andreea Muresan.

Drept urmare, petitia se incheie cu trei revendicari. Prima este ca “in cel mai scurt timp de la data primirii prezentei sa faceti uz de toate caile pentru oprirea lucrarilor si reevaluarea solutiilor pentru acest tronson de drum". Urmeaza cererea de a de a lasa reteaua de iluminat public pe marginea soselei “asa cum a fost pana acum si de a folosi acei bani publici la rezolvarea unor probleme stringente ale orasului Cluj Napoca” si amenajarea unor locuri de parcare pe acest tronson de drum , “cu atat mai mult cu cat in aceasta zona isi desfasoara activitatea numeroase societati comerciale”.

Oficialii municipalitatii nu au putut fi contactati pentru a-si exprima opinia despre aceasta petitie.

Alte petitii realizate de clujeni cu privire la aceste lucrari reclama lipsa cailor de acces de la Calea Turzii spre anumite strazi sau a unei piste de biciclete.

Proiectul de reabilitare a strazii Calea Turzii are un buget de aproximativ 4 milioane de euro.  

Comentarii

Georgel

05.07.2014 12:41

Pe Calea Turzii n-au fost niciodata locuri de parcare pe lateral, poate doar in zona dintre LukOil si Tonight si in fata la Dacia. Faptul ca lumea isi parca masina pe pseudo-trotuarele anterioare nu inseamna ca alea erau parcari.Problema dansei este de fapt ca nu va mai putea face stanga (cum probabil face acum peste linia continua) si va trebui sa mearga pana in sensul giratoriu.

Razvan

07.07.2014 06:10

Da, pentru cine e obisnuit cu "piscatul" va fi greu sa circule civilizat si sa nu mai parcheze la 2 m de buda.Am vazut un astfel de sistem in Bistrita-Nasaud. N-au putut educa soferii, asa ca in toata zona centrala, au pus scuar pe arterele principale si sensuri giratorii mignon la fiecare intersectie. Adio semafoare, adio intrat pe rosu, blocaje de intersectii si maturat pietonii de pe trecere.Singurul lucru negativ - tov. Boc&co. s-au angajat in cam multe lucrari pe ultima suta (Capitala Europeana a Tineretului 2015), si creste riscul de a se comite greseli in executie. Vezi str. Traian Vuia, proaspat reabilitata si pe care dansezi cu masina de la "valurile" stratului de asfalt. E mult mai bine decat svaiterul anterior, dar n-a iesit cum trebuie.

Val

05.07.2014 13:08

Referitor la mutarea retelelor electrice de iluminat public din zona trotuarelor, pe axa centrala a drumului, sincer vad numai avantaje. Este un model practicat in multe orase mari, pe arterele principale de acces. Cu ocazia asta, din cate stiu, se trec toate cablurile in subteran. 

Misu

05.07.2014 15:55

Dar copacii? Am trecut azi (sambata, 5 iulie)...nimic. Niciun loc pe trotuare pentru copaci.Asta e proiect la nivel de 1950, cand betonul si asfaltul erau suficiente. Ma rog, taranul de la Rachitele si echipa sa oricum nu stiu mai mult. Ei sunt in continuare in 1950! 

CountPorcula

05.07.2014 17:24

Are femeia dreptate,... Boc e un incompetent. Pune flori in loc sa creeze parcari, sa asfalteze troatoarele care urca pe CT in sus si erau teroare. In tara asta daca un lucru se poate face in 99 de moduri bine si intr-unu rau sigur ala rau se alege. De ce sa f*ti traficul? de ce sa ingustezi drumul pe una din caile de acces din oras? Cat de prost trebuie sa fi? Dupa camila de asfalt fara nici un aspect care a ajuns Bulevardul Eroilor (nici pietonala, nici sa mergi cu masina ca lumea nu poti) f*t si CT,.... Dar na,... tre sa ii iasa si lui Boc de o ciorba,....cu putin noroc il vedem ca pe Apostu

adi

05.07.2014 21:49

ce parcari vrei ma pe calea turzii? sa ai unde oopri cand iei la "ocazie" fetele seara? plm problema e ca s-a permis la coratim si mai jos la iancu 7 etaje fara parcari suficente...

claudel

06.07.2014 15:36

super proiect si il sustin din tot sufletu avem nevoie de o intrare in oras care sa reprezinte clujul, celor care nu le place sa se mute la tara acolo sunt locuri de parcare berechet 

napoca

06.07.2014 16:31

ii ciuda la asta ca treb sa faca un mic ocolo pana la sens ca sa ajunga acasa

ardeleanul

06.07.2014 20:59

Era cazul sa se apuce de asfaltat. La capitoulul asta Clujul este praf si pulbere. Singura artera cu asfaltul perfect este Dorobantiul. In rest isi bate primaria joc de noi.

Radu

07.07.2014 02:00

Eu sunt curios cum vor trece ambulantele (care din pacate nu sunt rare) si cum va arata piscina de pe mijlocul drumului la prima ploaie de vara... ;)In rest beton proiect ... recomand ca in maxim 2 ani sa se sparga din nou tot si sa se revina la forma initiala (e ok sa dureze 4-5 luni lucrarile). Nu ar strica nici inlocuirea bordurilor cam la 6 luni (am observat ca in Manastur se practica - nimic nu e mai sublim decat sa te trezesti dimineata cu sunetul cristalin de picamer si sa savurezi aroma de beton proaspat sfarmat)Era sa uit. Daca mai sugerati trasee ocolitoare nu uitati sa montati cel putin 4 (patru) limitatoare de viteza surpriza pe traseu (2 sunt putine iar masinilor le face placere sa mai reduca din demaraj la urcare - 50-20-50-20-50 e de vis) O zi buna.

genu

07.07.2014 09:41

radu are dreptate, in privinta limitatoarelor de viteza - denivelari, camile, etc...- N-au decat sa le lase pe sensul de coborare! E inadmisibil ca din banii nostri sa ne faca rau tot noua. Masinile ni le reparam tot din banii nostri!

Protonic

07.07.2014 13:53

Trebuie sa cumpere cineva si bordurile....Bucurati-va ca nu pun trei randuri de borduri asa cum am vazut in Bucuresti.

Cetateanul revoltat

07.07.2014 17:51

Pe Calea Turzii in jos spre p-ta Cipariu trotuarul era de horror, numai gropi si nisip sau pietricele, incaltamintea ti-o faceai praf. Sa speram ca de-acuma vom putea umbla ca pietoni mai decent. In ceea ce priveste circulatia auto, pe C.Turzii in sus se putea folosi doar banda a 2-a, ca prima banda era plina de gropi si de "valuri". Bai fratilor nici in tarile din lumea a -3-a n-am vazut asa strazi rele si proaste! Jigodiile astea care ne conduc orasul ar trebui trase in "teapa". Bani sunt la Cluj, insa sunt cheltuiti aiurea. 

Adauga comentariu