Nutrienti alimentari pentru energie

Ingredientele primare pe care le foloseste corpul pentru a genera energie sunt glucoza si oxigenul. Oricum, mecanismele care insarcineaza corpul sa transforme glucoza si oxigenul in energie, cer si ele o varietate de vitamine si minerale, numite generic nutrienti. De exemplu, globulele rosii responsabile cu transportul oxigenului prin corp depind de anumiti nutrienti. Cu toate acestea, este nevoie de mai multi nutrienti care sunt necesari pentru buna functionare a nuschilor.

 

Iata, mai jos, nutrientii vitali organismului, cu rolul lor si sursele alimentare unde se gasesc:
- Vitaminele B1 (thiamin), B2 (riboflavin) si B3. Esentiale pentru reactiile care transforma alimentele in energii. Ele sunt cunoscute si pentru compensarea efectelor stresului. Surse: grane integrale (orez brun, paine integrala etc), ficat, legume cu frunze verzi, peste, carne de pasare, oua, carne rosie, nuci, fasole, legume cu pastai.
- Vitamina B5 (acid pantothenic), necesara pentru metabolismul carbohidratilor, proteinelor si grasimilor. Este nevoie de ea si pentru producerea globulelor rosii. Surse: oua, peste, carne de porc, de oaie, lapte, paine integrala, legume.
- Vitamina B12 (cobalamin), necesara pentru producerea globulelor rosii. Implicata si in metabolismul carbohidratilor si al grasimulor. Sursa: rinichi, ficat, oua, hering, scrumbie, lapte, branza, ton, mancare marina.
- Acid folic, necesar pentru producerea globulelor rosii. Implicat si in metabolismul proteinelor. Surse: Carne de oaie, carne de miel, carne de porc, pui, legume cu frunze verzi, paine integrala, tarate.
- Fier, esential pentru formarea globulelor rosii. Necesar pentru producerea energiei. Surse: carne, carne de pasare, oua, legume cu frunze verzi, paine integrala.
- Crom, important in metabolismul glucozei si pentru stabilitatea nivelului glucozei din sange. Surse: drojdie de bere, grane integrale, carne, branza.
- Calciu, necesar pentru transmiterea semnalelor nervoase si pentru buna functionare a muschilor din corp. Surse: lapte si lactate, somon, sardine, seminte, legume verzi, fructe de mare.
- Magneziu, implicat in transmiterea semnalelor nervoase si necesar pentru buna functionarea muschilor. Surse: produse lactate, carne, peste, legume cu frunze verzi, seminte.
Potasiu, necesar pentru transmiterea impulsurilor nervoase si buna functionare a muschilor. Surse: fructe proaspete (in special banane) si legume.

Adauga comentariu