Numai în Cluj sunt 30 de clase sau grupe de la grădinițe unde activitatea a fost suspendată din cauza apariției cazurilor de COVID-19, dar Iohannis ne anunță că ”situația e bună”...

Situația după redeschiderea școlilor este bună, a declarat joi președintele Klaus Iohannis, precizând că peste 10.000 de unități de învățământ funcționează fizic, iar aproximativ 2 milioane de copii merg la școală. El a avertizat însă că pandemia nu s-a terminat, că trebuie respectate în continuare restricțiile și i-a îndemnat pe români să meargă să se vaccineze aduce când le va veni rândul.

”Peste 2 milioane de elevi au reînceput fizic școala de luni, peste 70% din totalul elevilor din România. Ceilalți au rămas în online”, a precizat șeful statului.

Klaus Iohannis a subliniat că a discutat și despre folosirea banilor din PNRR pentru finanțarea substanțială a Educației, exemplificând trei domenii prioritare pentru investiții: digitalizarea școlilor, dotarea și modernizarea acestora.

Principalele declarații ale președintelui:

  • Am avut o discuție foarte importantă cu ministrul Cîmpeanu și alte persoane din Ministerul Educației. Prima temă – școala fizic, am făcut o analiză asupra începerii școlii
  • Am vrut să știm câte școli au rămas închise, câți copii au fost detectați cu Covid
  • A doua mare temă, cu impact imens, este locul României Educate în PNRR
  • Voi explica pe scurt ambele teme
  • Ne-am uitat la școlile redeschise fizic, situația e bună. Sunt peste 10.000 de școli cu elevi prezenți în școală. Sunt peste 6.000 în scenariul galben.
  • Peste 2 milioane de elevi au reînceput fizic școala de luni, peste 70% din totalul elevilor din România. Ceilalți au rămas în online
  • Pandemia nu s-a terminat, chiar dacă s-au adoptat măsuri restrictive care au permis reducerea numărului de infectări
  • Cu cât mai bine respectăm restricțiile, cu atât mai puține cazuri vom avea
  • A doua temă mare este felul în care putem finanța substanțial școala din PNRR. Sunt acei bani europeni, peste 30 miliarde euro, ce vor fi la dispoziția României în următorii ani
  • Noi am căutat împreună cu ministerul Educației cele mai bune zone în care pot fi direcționați banii
  • Noi vrem să oferim tuturor copiilor șansa de a învăța pentru a avea o meserie, să se realizeze ca oameni
  • Ne dorim pentru dascăli un mediu care îi încurajează să meargă mai departe, iar pentru societate de dorim tineri bine pregătiți
  • Trebuie să pornim de unde suntem acum, cu multe școli cu probleme, un sistem insuficient de bine finanțat, cu elevi care vor mai mult, o educație mai bună
  • Am reușit să cristalizăm câteva domenii pentru acești bani europeni. Iată câteva dintre ele:
  • Primul: digitalizarea: asta înseamnă și calculatoare și tablete, dar și platforme digitale pentru învățământ online, digitalizarea întregului sistem, cu toate datele la un loc. Trebuie să ne pregătim pentru educație online
  • Capitolul dotare: nu s-au mai făcut dotări în școli de mulți ani, e nevoie de calculatoare, mobilier școlar, dotarea laboratoarelor, a bibliotecilor, material didactic. Un capitol foarte mare.
  • Capitolul modernizare: avem școli fără autorizații, care nu au ajuns în secolul 21. Modernizarea este esențială. Putem cu acești bani să rezolvăm toate aceste probleme
  • În secolul 21 ne dorim toți un mediu mai curat și se poate și prin educația în școală. Putem să construim școli verzi.
  • În ce privește pandemia, suntem pe un platou. La ATI, numărul de internați este în ușoară scădere, dar suntem departe de a putea spune că s-a terminat pandemia
  • Vă invit pe toți să mergeți să vă vaccinați când vă vine rândul, doar așa putem termina această pandemie


Ministrul Educației a fost convocat la Cotroceni de la ora 14.00. Tot joi, au început să fie confirmate și primele cazuri de COVID-19 în rândul elevilor și al cadrelor didactice, atât în Capitală, cât și în mai multe județe.

De asemenea, discuțiile au avut loc și în contextul în care în aceste zile au loc discuțiile pe bugetul de stat. Ministrul Sorin Cîmpeanu a declarat joi că are o "aşteptare clară" ca bugetul Educaţiei pe acest an să fie mai mare raportat la execuţia bugetară din 2020, adăugând că, în caz contrar, va fi un alt ministru, "care ştie să rezolve problemele fără resurse financiare".

Adauga comentariu