Nu fiti reci cu frigul!

Majoritatea femeilor detesta frigul. Si totusi, aerul rece tonifica organismul. Nu va plangeti de frig, profitati de binefacerile lui. Adaptati-va, alegand alt ritm de viata. Ganditi-va ca daca femeile care locuiesc in tari ca Finlanda, nu ar trai decat pe jumatate in timpul iernii, ar avea un sezon foarte scut pentru a profita de viata.


Iarna trebuie sa fiti mai activa decat vara, caci frigul este vasoconscrictor, adica micsoreaza debitul vaselor capilare. Dar organismul, pielea, plamanii se adapteaza foarte bine la frig, ca si la caldura, cu conditia sa fie putin ajutate.



Cum reactioneaza pielea la frig?


Un fapt care pare curios este ca pielea devine mai uscata, mai deshidratata iarna, cu toate ca aerul pare mai umed decat vara. pielea se deshidrateaza mai usor, negasind in jurul ei umiditatea necesara. La aceasta, se adauga vantul, care usuca mai tare, caldura uscata a apartamentelor cu incalzire cu apa fierbinte si faptul ca consumam mai putine lichide. Ce este de facut? Sa acoperim pielea cu un strat de crema protectoare. Sa avem grija sa asezam pe sursa de caldura (calorifere) vase cu apa pentru umiditatea atmosferei. Sa bem apa suficienta.



Binefacerile apei



Toate ideile gresite care sunt legate de consumarea lichidelor duc la o serie intreaga de afectiuni ale organismului. Apa in sine nu ingrasa decat bauta imediat dupa masa sau in timpul mesei; ingrasa dulceata sau prajitura dupa care se bea apa. Ingrasa bauturile racoritoare care au peste 15 % zahar. Ingrasa bauturile alcoolice. Din contra, daca bem mult (la 2-3 ore dupa masa), eliminam toxinele, care sunt in parte responsabile de celulita.



A doua prejudecata: sa nu bem dupa un efort violent sau extrem, caci transpiram. Transpiratia are un efect binefacator de termoreglare. Daca sunteti incalzita, va racoreste. Nu consumati bauturi prea reci, caci sunt nocive pentru stomac, vezicula bilizara si intestine. Fara sa mai vorbim si de iritarea laringelui si de mult obisnuitele dureri de gat. Nu beti mult inainte de masa si in timpul mesei si pentru motivul ca diluati sucurile necesare digestiei.



Cercetari sustin ca majoritatea tulburarilor obisnuite in special la femei, ca dureri de cap, oboseala, ameteli, nervozitate sunt datorate faptului ca nu consumam destul lichide. Cand nu se bea apa suficienta, chiar daca nu iti este sete, balanta potasiu-sodiu este dezechilibrata. Cantitatea de sodiu este prea mare, sangele este prea sarat. Acest defect poate aduce in timp infectii urinare si colici renale. S-ar putea ca la originea acestei lipse de sete foarte moderna la femei, sa se afle o anomalie a centrului setei  situat pe hipotalamus. Autopsii facute demonstreaza leziuni la acest nivel. Oricare ar fi cauza, remediul este simplu: consumati multe lichide si iarna, chiar daca nu simtiti intotdeauna nevoia.



Problemele frigulului


Frigul are repercursiuni neplacute asupra cuperozei. Persoanele predispuse vor recurge la masaje cu creme grase, la care se adauga substante vasoconstrictoare.



Nasul rosu din cauza frigului este amuzant la copii. La o varsta oarecare este disgratios. Aplicati pe nas comprese cu lotiune de nalba. Masati nasul in fiecare seara cu crema grasa in care se adauga tinctura capsici (20 de picaturi la 50 g crema).


Tot pentru nas rosu faceti in fiecare seara bai la picioare, calde-reci, alternativ. Un truc pentru a atenua roseata exagerata a nasului, pe moment, frictionati puternic urechile. Veti activa circulatia in aceasta regiune, nasul se va descongestiona in favoarea urechilor.


Pentru mainile inrosite, bai alternative calde-reci. Daca devin vinete, bai caldute cu faina  de mustar. Nu uitati ca varsta pune probleme de circulatie defectuoasa pe care iarna le accentueaza si sedentarismul in caldura uscata nu le rezolva.



Frigul crispeaza muschii mai ales daca nu-i exersam. Aceasta crispare oboseste si “trage” la somn, un anumit somn obositor. Miscati-va cat mai mult in aer liber si practicati un sport de iarna la sfarsit de saptamana.



.ro

Adauga comentariu