Noul PUG despre necesarul de parcaje: un loc pe apartament si parcari acoperite pentru biciclete

Noul Plan Urbanistic General (PUG) al Clujului reglementeaza si necesarul de locuri de parcare in oras. Spre bucuria amatorilor de biciclete, potrivit noului regulament, sunt prevazute si spatii destinate depozitarii bicicletelor.

In cazul locuintelor colective este nevoie de un loc de parcare pe apartament in cazul locuintelor cu o arie utila mai mica de 100 de metri patrati si doua locuri pentru apartamente cu arie utila mai mare de 100 de metri patrati.

“Pentru cladiri cu mai mult de 6 apartamente se va asigura un spatiu (inchis si acoperit) destinat depozitarii bicicletelor, integrat cladirii principale sau intr-o constructie anexa, cu capacitate minima de 1 bicicleta pentru fiecare apartament”, se arata in noul regulament.

In cazul cladirilor cu functiuni administrative, financiar-bancare e nevoie de un loc de parcare la 80 de metri patrati de arie utila, pentru functiuni fara acces public si un loc de parcare la 40 de metri patrati arie utila pentru functiuni cu acces public – ghisee, birouri sau alte spatii. De asemenea este nevoie sa fie amenajata si o parcare pentru biciclete – un loc de 80 de metri patrati arie utila. Suprafata care revine fiecarei biciclete, inclusiv suprafata de miscare, este de 60 x 250 cm.

Pentru cladiri cu profil de alimentatie publica se prevede un loc de parcare la 20 de locuri la masa si un loc de parcare la 15 persoane pentru personal. In ceea ce priveste hipermarketurile sau mall-urile, se amenajeaza un loc de parcare la 15 metri patrati arie utila si un loc pentru bicicleta la 50 de metri patrati arie utila.

Pentru galerii, muzee, biblioteci si centre culturale se prevede un loc de parcare si un loc pentru biciclete la 50 de metri patrati. Institutiile ce includ sali de spectacole, conferinte, sali polivalente trebuie sa aiba un loc de parcare la 10 locuri in sala si un loc de parcare pentru bicicleta la 15 locuri in sala.

Parcarea in jurul scolilor este o problema mare a orasului, la orele amiezii se blocheaza de multe ori strazile cu masinile parintilor care isi iau copiii de la ore. Noul PUG prevede un loc de parcare la 200 de metri patrati arie utila in cazul institutiilor de invatamant preuniversitar. Un loc de parcare la 40 de metri patrati trebuie sa fie in cazul institutiilor de invatamant superior. In ceea ce priveste caminele studentesti se reglementeaza un loc de parcare la 80 mp arie utila si un loc de parcare pentru biciclete la 35 de metri patrati arie utila.

La spitale e nevoie de un loc la 80 de metri patrati, iar in cazul policlinicilor se prevede un loc de parcare la 35 de metri patrati arie utila.

Pentru terenuri si sali de sport fara public e nevoie de 1 loc de parcare la 250 mp si parcare pentru biciclete - 1 loc la 250 mp teren. In cazul terenurilor cu public se prevad in plus 1 loc de parcare la 15 locuri pentru public si 1 loc pentru biciclete la 30 locuri pentru public

In ceea ce priveste strandurile se reglementeaza necesitatea unui loc de parcare pentru masini si unui loc pentru biciclete la 200 mp de teren.
Pentru piscine acoperite fara public (tribune) se prevede 1 loc de parcare pentru masini si unul pentru biciclete la 50 mp luciu de apa. Pentru Piscine acoperite cu public (tribune) se mai prevad cate un loc de parcare pentru masini si unul pentru biciclete la 15 locuri.

Noul PUG va fi discutat in Consiliul Judetean in 3 decembrie, iar dupa ce va fi avizat va putea fi votat si de Consiliul Local si va intra, astfel, in vigoare.
Vechiul PUG, valabil 10 ani, a expirat in 2009. Valabilitatea acestuia a fost prelungita conform legii cu perioada maxima de 5 ani, termen care expira anul acesta. Practic mai sunt cateva saptamani pana cand Planul Urbanistic General care reglementeaza constructiile in oras este valabil.

Comentarii

Vladean

25.11.2014 11:25

Turnul din Manastur, oare cate locuri de parcare are?

jean valjean

25.11.2014 13:16

Vedea-v-as eu cu locuri de parcare pe str. Mehedinti, cand nu sunt locuri acolo nici pentru masini! Ce tampit o fi gandit si ,,protectia bicicletelor'', intr-un oras fara traditie a bicicletei, unde chiar e si periculos sa circuli cu bicicleta?!

Adauga comentariu