Noi blocuri între case, noi șoferi blocați în trafic în zona străzii Constanța

Cu toate că centrul municipiului este deja sufocat de mașini, autoritățile locale, prin autorizațiile de construcție eliberate pentru construirea de blocuri între case (adevărați mastodonți cu peste 10 etaje), pe străduțe înguste, îngreunează și mai mult traficul, care va ajunge la un moment dat să nu mai facă față deloc afluxului de mașini. 

Acesta este cazul zonei străzii Constanța, unde s-au construit sau sunt în curs de construcție mai multe proiecte imobiliare și de birouri. Pe strada Constanța și pe toate străzile adiacente, am constat la fața locului un trafic de 12-15 mașini pe minut, adică în jur de 900 de mașini pe oră care se târăsc pe fiecare porțiune îngustă de străduță, de doar câteva sute de metri (pe străzile Constanța, Ploiești, Argeș, Nicolae Bălcescu, Croitorilor). 

Încă din anul 2008, Comisia de Urbanism – Primăria Cluj-Napoca şi Consiliul Local Cluj Napoca, au aprobat pentru zona străzilor Someşului – Constanţa – Ploieşti – Croitorilor un PUZ cu regim de înălţime de P+20E, POT 80% şi CUT 9. Autorizaţiile date tuturor proiectelor de pe str. Ploieşti, Constanţa, Someşului au fost eliberate în baza aceluiaşi PUZ realizat şi aprobat în 2008.

Una dintre noile clădiri impozante din zonă, Europa Business Center, este construită de Imoinvest și Imofinance, iar în spatele investiției este Iosif Pop – cel care este și fondatorul Consiliului Civic Local și care a fost întotdeauna o voce critică la adresa abuzurilor administrației publice, inclusiv cele urbanistice - alături de omul de afaceri Matei Miko, printre altele patronul Transilvania Fashion și organizatorul Balului Operei.

După același model și la aceeași înălțime, Primăria Cluj-Napoca a autorizat un turn de 12 etaje, construit de un consorțiu de investitori printre care îl găsim și pe fostul senatorul PNL, Alin Tișe, pe al cărui teren se face investiția din imediata apropiere a Europa Business Center.

Ne-am adresat Primăriei Cluj-Napoca pentru a ne lămuri dacă s-a realizat un studiu de oportunitate în legătură cu noile ansambluri de clădiri din zona străzii Constanța și de pe străduțele adiacente, un studiu de oportunitate cu privire la traficul din zonă și locurile de parcare prevăzute în proiectul noilor clădiri. Din 22 iunie, adică de 5 zile, Primăria a intrat în silentio stampa, necatadicsind să ne ofere un răspuns. 

Noi bănuim că administrația clujeană nu a făcut niciun studiu de fluidizare a traficului, ci a dat autorizații de construcție favorizând investitorii în detrimentul zonei care riscă să fie în curând sufocată de traficul generat de noile proiecte. 

După cum puteți vedea din imaginile filmate de noi, fiecare centimetru din aceste străzi, trotuarele, și chiar și trecerile de pietoni, sunt ocupate de mașinile parcate neregulamentar, în lipsa unor locuri regulamentare de parcare. 

Parkingul Leul nu este preferat de șoferi, datorită accesului dificil, în spirală, și, în plus, acesta este oricum, în mare parte, deja ocupat de mașini. 


Grație elanului dezvoltatorilor imobiliari din această zonă și a bunăvoinței Primăriei de a elibera autorizații de construire de blocuri-turn între case, pe străduțe pe care de abia se poate circula, în curând pe aceste străzi se va circula cu cel mult un kilometru pe oră, dar și această estimare este, probabil, una optimistă. 

Degeaba vine administrația publică locală să ne spună că s-au prevăzut parcări subterane în proiectele respectivelor blocuri, căci accesul la acele parcări și de la acele parcări se face tot pe arterele mult prea înguste și sufocate despre care vorbim în acest material. 

Comentarii

Gica

27.06.2016 22:45

Doar e cladirea lui Tise cum sa nu primească autorizare de la primarie ?! ADMIN: noi am vrut să știm dacă s-a făcut un studiu de oportunitate. Ne interesează mai puțin că esre clădirea lui Iosif Po sau a lui ALin Tișe, cât faptul că se dau autorizații haotic, fără a se ține cont de interesul locuitorilor. Și s-a demonstrat că cetățenii sunt pe ultimu loc.

Nicu

28.06.2016 08:56

Inca nu s-au finalizat,  una e inca in constructie si urmeaza incet incet sa se populeze, birouri, angajati, parteneri de afaceri, sedinte, treninguri, vor fi masini peste nivelul parcarilor, garajelor. Se va bloca circulatia iar efectele groaznice se va vedea din toamna,  cand orasul se va aglomera cu elevii,  studentii.  ADMIN: despre circulatie am scris si despre faptul ca s-au dat autorizatii de constructii pe ochi frumosi, fara studii de impact asupra zonei. Motiv pentru Tise sa urle ca Ziar de Cluj Vrea sa il santajeze. ADica il santajeaza pe neispravit cineva ca-i zice ca a primit autorizatie pe ochi frumosi?

ion pop

28.06.2016 09:14

Nu intrebati Primaria ce e cu "parcarea" din fata de la cladirea Platinia? Acolo cladirea a fost retrasa de la drum, pentru a lati/indrepta strada Constanta, la intersectia cu Ploiesti. Insa au lasat un stalp de curent in drum, ce probabil ar fi trebuit mutat mai aproape de cladire.Iar din aceasta cauza, respectiva portiune a devenit parcare, ce continua de cele mai multe ori pana in intersectie, si pe trecerea de pietoni. Insa acea portiune ar trebui sa fie o banda noua pentru masini.Diamteral opus la fel, a ramas un stalp pe colt, cand de fapt si acolo ar fi trebuit taiat acel colt, pentru a permite masinilor care se deplaseaza pe strada Constanta sa circule mai usor. ADMIN: corect. Vom pune aceasta intrebare.

Ionut

28.06.2016 10:12

ADMIN: Popicuțule, dacă tu ești și lingău nu trebuie să o afirmi în public. Că ești cretinel, asta o știam. CE vă mai are când vi se dă peste botul hulpav cu Adevărul! Cum mai tremurați cu ochiul bulbucat și spumiță la colțul gurii... Așa ne faceți ziua.

Cell

28.06.2016 10:18

Parcarea Leul este aproape goala, nu din cauza accesului sau a pretului, ci din cauza nesimtirii soferilor care din comoditate blocheaza strada pentru a cumpara 2 kg de cartofi. Florarii blocheaza si ei trotuarele si 1 banda de circulatie. In zona aceasta ar trebui postat intre orele 07-15 un agent de la politia locala, care sa descurajeze prostul obicei a soferilor, dar si a florarilor care isi folosesc dubele pe post de depozit.Aceasi situatie este si pe strada Arges, strada frederic joliot curie, strada Samuel Brassai. Politia Locala nu stiu ce pazeste si nu inteleg de ce nu posteaza 1-2 agenti pe zona respectiva, care sa amendeze tot ce stationeza inafara parcarilor dedicate

Ion

30.06.2016 21:11

Asta așa este!

Dragoș

28.06.2016 13:33

De acord cu Cell. Motivul nefolosirii parkingului de la Leu e nesimțirea. Știu cazuri concrete de oameni care lucrează în zonă, cu salarii mari (deci își permit lejer cei 4-500 de lei pe lună cât ar costa abonamentul la Leu), dar care cu niște raționamente super ipocrite mi-au spus "e mai rentabil să parchez ilegal, și să iau o amendă la 6 luni". Primăria ar trebui să supravegheze zona la modul serios, și să dea amenzi zi de zi. Iar cei din conducerea firmelor din zonă ar putea discuta cu cei de la Leul, ca să negocieze niște tarife preferențiale, dacă vin cu un pachet de 10-20 de abonați, de ex. ADMIN: :))) primăria ar trebui. Asta spune totul. 

Gab

28.06.2016 16:06

Daca tot ati scris de acesta zona, poate ar trebui sa scrieti si despre marfa vanduta pe trotuar de minoritati. Evident in buricul targului de 5*. 

Ion

30.06.2016 21:14

Când vin tirurile la construcția lui Tişe strada se golește și apar și milițienii! !!!

vlad

02.07.2016 11:52

...de ce va mirati atita ?...nu ajunge ca adaugati zilnic inca citeva riduri pe chip ?...oricum politia locala e subordonata primariei sau nu ei nu pot sa se ocupe de lucruri serioase pina nu primesc ordin de sus si cum ordinele de cele mai multe ori intirzie , fiecare face ce poate si ce nu poate ocupindu-se de lucruri care nu au nici o legatura cu polititia...oricum nu conteaza nimic in orasul asta atita timp cit edilii si familiile lor isi iau bucatica de sunca si cas din hoitul orasului care deja pute de la distanta....ar fi multe de spus sau de facut dar cine sa le faca atita timp cit noi cei de jos , cei ce i-am votat sau nu stau si batem din gura degeaba prin baruri , la coltul starzii , in parcuri sau cluburi fara sa facem nimic de teama represaliilor ce ar putea venii de sus...pacat ca cei ce au murit la asa zisa revolutie au murit degeaba si acum se crucesc in mormintele lor....oricum , interesul celor din spatele asa zisei revolutii a fost atins...dezbina si cucereste...supercentralizare , supercontrol , cit mai multe partide politice si altele...

Adauga comentariu