Din oras

NanoLub – Produsul refuzat de firmele auto pentru ca e prea bun si le scade profitul

Odata cu achizitionarea unei masini, vine si nevoia si necesitatea de a investi in produse pentru intretinerea acesteia. De doi ani de zile, pe piata romaneasca a intrat un nou produs cu origini israeliene care promite reducerea consumului de carburant pana la 5% la masinile mici si pana la 3% la TIR-uri. Florin Bogdan a plecat de la dorinta de a reduce consumul propriei masini si a cautat singur mai multe variante considerand ca cea mai optima este utlizarea NanoLub IS-WS2, primul lubrifiant solid din lume care are forma de sfera. Pana sa se convinga de avantajele produsului, Florin Bogdan l-a testat timp de un an si doua luni, iar in prezent il promoveaza ca fiind cel mai bun aditiv de ulei.

Florin Bogdan: “Ideile geniale sunt simple”

Aditivul a fost inventat de Institutul Wiemann din Israel. La acesta s-a lucrat 23 de ani, prima data fiind produs efectiv in urma cu zece ani. A intrat pe piata romaneasca in urma cu doi ani, iar Florin Bogdan a inceput sa-l vanda doar de opt luni, intrucat timp de un an si doua luni, a dorit, spune el, sa-l testeze pe propria masina. 

“Povestea a inceput din dorinta de a reduce consumul masinii, dar fara efecte secundare. Nimeni nu-si doreste sa reduca consumul si, totodata, si viteza maxima a masinii. Face parte drintre acele multe lucruri pe care le-am testat pe bani, majoritatea lucrurilor trebuie sa le incerci singur, iar acesta este unul dintre putinele lucruri care dau rezultate fara niciun rezultat negativ”, povesteste Bogdan.

In ceea ce priveste modul de functionare a produsului, Florin Bogdan explica faptul ca acest aditiv contine Wolfram, substanta care are doua calitati majore. In sine, produsul este lichid, aproape jumatate din cantitate fiind reprezentata de Wolfram, substanta care are doua proprietati majore, explica Florin Bogdan.

“Intre -250 de grade si + 1300 de grade Celsius este inert din punct de vedere chimic, adica nu afecteaza in niciun fel lichidul in care se afla, iar motorul nu atinge astfel de temperaturi, maximum la o mie de grade. 
A doua proprietate este ca Wolframul are cel mai mic coeficient de frecare din lume. La presiune si temperatura aceste sfere se desfac ca foile de ceapa si tapeteaza motorul pe dinauntru. Va puteti imagina ca se ingroasa putin segmentii, pistonul, si se ingusteaza foarte putin cilindrul, ceea ce creste compresia cu toate beneficiile care revin din aceasta, piesele originale nu se mai freaca intre ele, ci se creeaza un intermediar”, explica acesta.

Produsul se poate folosi la fiecare schimb de ulei, fiind necesari in jur de o mie de kilometri pentru a se instala in motor. Mai mult, Florin Bogdan sustine ca se simt imbunatatiri imediate si ca in sine, acest aditiv nu are niciun dezavantaj, concluzie la care a ajuns pe cont propriu si ca cei pasionati de masini pot sa-l adauge chiar la cutia de viteze. 

“Eu sunt un fel de Gica contra. Un an si doua luni mi-am batut capul sa gasesc un dezavantaj. Mi-a fost greu sa cred ca exista pe lumea asta un lucru care sa faca doar bine si absolut nimic rau. Ori face bine, ori nu face nimic. Daca ai un motor distrus, degeaba pui aditiv ca nu o sa il poata repara. Un an si doua luni l-am folosit fara sa-l vand pana am castigat deplina incredere. De sapte, opt luni de zile il vand si mai departe. Produsul acesta e folosit deja in Romania pe 4000 de masini”, informeaza acesta.

In ceea ce priveste avantajele, acestea ar fi in numar de cinci, produsul NanoLubb Is-WS2 reducand pur si simplu uzura motorului cu tot ceea ce inseamna asta.

“Exista cinci avantaje ale acestui aditiv:
1. Principalul lucru pe care il face este sa refaca compresia. Compresia este un parametru care defineste performantele unui motor. Cu cat compresia e mai buna, cu atat motorul ala merge mai bine, scoate fum mai putin, este mai performant.
2. Creste puterea motorului cu 6,7%. Asta se simte la pedala de acceleratie. 
3. Reduce consumul cu 5% pentru masini mici si 3% pentru Tiruri sau Camioane si undeva la 7-8% pentru Generatoare de Curent (se observa dupa prima mie de Km sau 30 de ore de functionare la generatoare.
4. La masinile mici reduce zgomotul motorului cu doi decibeli, ceea ce se simte, se aude.
5. Face pornirile mult mai usoare si prelungeste viata uleiului cu 50%. Adica nu mai trebuie sa-l schimbi la zece mii de km, ci il poti schimba la 15 mii”, enumera Florin Bogdan.

Entuziasm urmat de refuz din partea firmelor auto

Primii pasi in promovarea produsului i-a facut mergand la companiile auto mai mari.

“Am fost si la o firma mare de leasing, Porsche leasing. Ne-au ascultat prezentarea cu mare atentie, dupa care ne-au spus ca profilul clientului de leasing este un om care forjeaza vreo cinci ani de zile masina, o vinde la jumatate de pret, banii ii da avans pentru o masina noua si continua cu ratele. Daca ei ar promova acest produs, atunci s-ar dubla viata motorului si masina ar rezista zece ani in loc de cinci. Toate ideile cu care am pornit la drum initial s-au dovedit a fi nepotrivite”, se plange acesta.

Urmatorul pas a fost sa incerce la personae fizice care detineau masini ceva mai scumpe, insa in aceasta situatie masinile erau in garantie. Astfel, orice defectiune apare, ele sunt trimise la reprezentanta, spune Bogdan, iar clientului nu-i pasa de ceea ce se pune in motor sau cum functioneaza acesta.

Dupa aceea a incercat la service-uri auto, vorbind direct cu clientii. Unii s-au aratat interesati, altii tematori in a incerca produsul. Totodata, Bogdan a incercat sa vanda produsul si serviciilor auto de ambulanta, insa si aici raspunsul a fost negativ, intrucat ceea ce vinde el nu se potriveste cu manualul de instructiuni al masinii.

“Gandindu-ma ca ar prinde bine ca la numarul de salvari din Cluj sa fie redus consumul, am vorbit cu seful parcului auto de la salvare de langa autogara. Domnul m-a ascultat cu atentie, mi-a zis ca nu contesta capacitatea produsului, dar ca masina vine cu o carte si cu un manual de instructiuni, in care nu este permisa punerea de aditivi. Astfel el nu poate sa treaca peste ce scrie cel care a facut masina, chiar daca masina a fost facuta acum 15 ani si produsul e de patru, de exemplu. In cazul unui accident, vina va cadea pe produsul respectiv”, explica Bogdan.

Aditivul NanoLub este folosit in componenta uleiurilor Millers, Kraft si Bardal aparute in ultimele 18 luni. In plus, spune Florin Bogdan, el e utilizat si in industria auto in testul de consum  al modelelor noi de masini inainte de a fi omologate. In documentele respective, el ar fi prezentat cu denumirea de “superlubrifiant”. Produsul este recomandat in special pentru soferii care fac lunar cel putin o mie de kilometri si este clasificat in patru categorii, dupa cum arata Bogdan.

„O sticluta pentru masinile mici are 100 de mililitri si costa 120 de lei cu tot cu TVA. Ele sunt speciale atat pentru benzina, cat si pentru motorina. Initial a fost conceput pentru masini mici, dar produsul de tir e o alta treaba. Se foloseste o sticluta de un litru. Dupa care, mai este o alta gama de produse, cea pentru masini mici e a doua, a treia e pentru tir, a patra e pentru buldoescavator si utilaje agricole si prima gama de produse este pentru motociclete de raliuri sau masini de formula unu. Se poate pune si in generatoare de curent”, a adaugat el.

Bogdan Florin garanteaza pentru acest produs explicand ca NanoLub este luat in serios de comunitatea stiintifica.

“Denumirea stiintifica este de lubrifiant solid, denumirea generala e de aditiv de ulei. Intrand in aceasta gama, acest produs este singurul luat in considerare de comunitatea stiintifica. Exista teste care au costat de la 50 de mii de euro in sus, un numar de 50-60 de teste, facute de laboratoare”, asigura Bogdan. 

Desi institutiile nu i-au acceptat produsul pe motivul ca e prea bun si le-ar scadea profitul, Florin Bogdan continua promovarea acestuia afirmand ca a fost testat atat pe masini mici, cat si pe TIR-uri. A avut cazuri in care unii soferi au reusit sa rezolve si defecte ale motorului folosind NanoLub, povesteste el.

“De exemplu, daca masina consuma ulei si scoate fum, chiar si aceasta problema se rezolva, daca nu este deja prea tarziu. O masina care consuma un litru de ulei la 100 de kilometri, nu se va putea remedia cu ajutorul acestei substante”, a incheiat Bogdan. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *