Editorial

Muzica sa cante, tuica sa curga, carnatii sa se afume. Banul public plateste!

De la vanzatoare de publicitate, Ramona Moldovan a ajuns, impinsa politic de la spate, in fruntea ravnitei Asociatii Produs de Cluj. Ravnita pentru ca, anul acesta, de la Consiliul Judetean Cluj, asociatia finantata exclusiv din bani publici a primit 1.080.000 de lei; cu 100.000 de lei mai mult decat anul trecut.

Ce stie sa faca Produs de Cluj de banii astia? Sa organizeze spectacole de muzica populara si sa plateasca onorarii de zeci de mii de lei catre vesnicii artisti: Mihaela Grindean, Maria Somlea, Mariana Morcan, Sava Negrean Brudascu, Angela Rusu, Amalia Codorean Chindris, Adriana Irimies si Maria Zegrean. In total, numai anul trecut, un sfert de million de lei aruncati pe vesnicele lalaieli populare.

Pentru Asociatia platita cu milioane din bani publici, “produs de Cluj” inseamna doar gemurile, slanina, tuica si alte derivate, in frunte cu muzica populara cantata de aceiasi si aceiasi artisti populari, platiti din bani publici sa urce pe scena.

Pentru Ramona Moldovan, Terapia, Diesel, Libraria Universitatii, Jolidon, Cofetaria Pralina, Napoca 15, Ziua de Cluj, Gimmy, Cofetaria Carpati, Clujana, UBB, Panemar, Universitatea sau CFR, UMF sau Trilulilu nu sunt “produse de Cluj”. Cel putin nu unele profitabile pentru targul Ramonei.

Muzica populara, spune ea, vinde mai bine mierea din borcanele insirate pe tarabe; trilurile cantaretilor merg mana in mana cu cornul de bou sculptat. Muzica “usoara” sau rock nu vinde. In plus, atrage tineri, care nu au si nu dau bani pe uleiul obtinut prin presa la rece.

“Vanzarile au fost foarte slabe sambata, cand a fost ziua de muzica usoara”, ne-a spus stimabila.

Ce n-a inteles Ramona Moldovan e chiar esenta intregului targ care nu deserveste nimanui, in afara de politicienii aflati in campanie electorala si a ciuspicilor din Primarie si Consiliul Judetean care ajung in alte tari pe banii prostilor platitori de taxe si impozite.

Nu-i cere nimeni stimatei doamne sa faca acte comerciale pe bani publici. Iar Produs de Cluj ar trebui sa insemne mai mult decat o linie trasa sub vanzarile de slanina si tuica intr-o zi de talcioc. Nu pentru asta se pompeaza, anual, peste un million de lei din bani publici in targurile amenajate la Dej, Salaj, Gherla si Strasbourg.

Nu aducem cantaciosi populari ca sa ne vindem slanina, ne promovam valorile pentru ca merita! Pentru ca Terapia, Diesel, Libraria Universitatii, Jolidon, Cofetaria Pralina, Napoca 15, Ziua de Cluj, Gimmy, Cofetaria Carpati, Clujana, UBB, Panemar , Universitate sau CFR, UMF si Trilulilu sunt produse de Cluj, chiar daca doamna Ramona Moldovan nu crede asta. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *