Monodieta cu piersici galbene

Daca este proaspata si suficient de coapta, caisa se dovedeste a fi foarte gustoasa si are o valoare nutritionala extraordinara. Se digera foarte usor daca a ajuns la maturitate completa si a fost cultivata ecologic.

 
Caisa este foarte bogata in vitamina A, vitamine din grupa B (B1, B2, B3) si C, lucru care o situeaza printer alimentele recomandate in cazul anemiei (30 % din populatie sufera de anaemie, in special femeile). Actiunea sa asupra regenerarii tistulare prin cresterea duratei de viata a celulelor sporeste posibilitatile unei vieti lungi si active. Calmeaza sistemul nervos si il reechilibreaza datorita continutului de magneziu, fosfor si de calciu, fier, potasiu, sodium, sulf, mangan, cobalt si brom.


In stare proaspata, este astringenta, deci antidiareica, devenind laxativa cand este uscata.


Caisa este un fruct racoritor si aperitiv, recomandat in cazul inapetentei fara vreun motiv evident – in plus, poti efectua o monodieta de caise si pentru eliminarea toxinelor.


Cura “dulce” de tranzitie, recomandata in luna septembrie, pentru a insoti vara la intalnirea cu toamna, monodieta cu piersici galbene reda energetica unor zile calde inca, dar cu o intensitate solara in scadere. Aceasta monodieta permite initierea unei prime eliminari a toxinelor acumulate in urma caldurilor mari si constituie un preambul eficient in perspective curei de struguri din luna octombrie.


Efectuarea monodietei. Durata: patru saptamani, o zi pe saptamana. Pentru obtinerea unei eficiente optime, se recomanda rezervarea aceleiasi zile in cele patru saptamani. Evita excesul de grasimi sase zile pe saptamana, iar in a saptea zi vei tine monodieta cu piersici galbene – adica mananci numai piersici, bine coapte si zemoase, repartizate in felul urmator:


-    Pe stomacul gol – un pahar mare cu suc de piersici galbene.
-    Micul dejun – 4-5 piersici coapte si zemoase, pe care le mananci in liniste.
-    Gustarea de dimineata – un pahar mare de “savoarea piersicii” (vezi mai jos reteta!), 4-5 piersici bine coapte – mesteca-le bine si mananca-le fara graba.
-    Gustarea de dupa-masa – un pahar mare cu suc de piersici.
-    Cina – un pahar mare de “savoarea piersicii”, 4-5 piersici bine coapte.


In aceasta perioada, bea un litru de infuzie de cimbrisor pe zi, intre mese, fara zahar; cimbrisorul este o planta ale carei proprietati medicinale sunt bine cunoscute. Contine timol, care are virtuti antiseptice, antispasmodice si vermiguge, si carvacrol, ce intareste actiunea antiseptica a timolului. Cimbrisorul este si diuretic, coleretic, stomahic, antitusiv, hemolitic si revulsiv. Odata cu luna septembrie incepe ciclul de energizare a colonului si a plamanilor, iar proprietatile tonifiante ale cimbrisorului joaca un rol benefic in acest proces. Ideal este sa consumi infuzia de cimbrisor pe tot parcursul lunii septembrie.


Reteta pentru gurmanzi: Savoarea piersicilor galbene. Pentru un pahar mare: ia doua piersici galbene bine coapte si zemoase, inlatura cu grija pielita si taie-le bucati. Pune-le intr-un bol si adauga doua linguri de apa de floare de portocal si o jumatate de pahar cu apa minerala. Mixeaza si bea imediat.



Adauga comentariu