Modificarile de trafic din piata garii au starnit nemultumirea locuitorilor de pe strazile invecinate

Lucrarile de reabilitarea a tramei stradale din piata garii si construirea pasajului subteran au mai bine de un an de zile de cand au demarat, fapt ce starneste nemultumirea mai multor clujeni. De la soferii care tranziteaza zilnic piata garii si pana la locuitorii din zona curg reclamatiile la adresa administratiei locale. Ingustarea la o singura banda de circulatie a strazii din fata garii si mutarea intregului trafic dinspre Baciu pe strada I.L. Caragiale a determinat nemultumirea locuitorilor din blocurile riverane strazii. Acestia reclama zgomotul si poluarea produse de masini si cer primariei sa redeschida traficul asa cum a fost inainte de demararea actiunii de reamenajare a pietei garii. 

Reabilitare pietei garii a fost estimata sa fie finaizata la jumatatea lunii iunie. Potrivit reprezentantilor primariei exista sanse destul de mari ca redeschiderea traficului sa se faca mult mai repede decat termenul prevazut. Un lucru sesizat de numerosi clujeni este faptul ca viziunea administratiei locale cu privire la cum se va desfasura traficul auto si pietonal in piata garii este depasita de realiate. Astfel cetatenii reclama faptul ca s-a desfintat o banda de circulatie in fata garii prin amenajarea de parcari motiv pentru care soferii care vin dinspre starda Caii ferate si se indreapta spre Baciu vor  nevoiti sa stea in coloana. Locatrii strazii I.L. Caragiale sunt deranjati de mutarea intregului trafic dispre Zalau spre centrul orasului pe sub geamurile lor si considera ca reprezentantilor primariei nu tin cont de faptul ca se produce foarte mult zgomot, poluare iar structura cladirilor, majoritatea construite in anii '60, nu suporta traficul greu ce se desfasoara in prezent. 

“Doresc sa stiu cum se doreste a se amenaja piata garii si de ce s-a ajuns sa se dea peste cap intreg traficul din zona. In loc de un drum spre pod, cu 2 benzi in fata garii s-a inghesuit tot traficul pe o singura banda vizavi de gara. La intoarcere la fel, trec tiruri, autobuze si intreg traficul din Baciu pe strada Caragiale, care nu e conceputa pentru traficul acesta si structura de rezistenta a cladirilor va avea de suferit. Pe langa praful si noxele pe care locuitorii le au de indurat. De ce a durat mai bine de un an sa se faca un pasaj de nici 100 de metri, de ce se pun dale de granit in loc de asfalt. Granitul asta se taie greu, cu mult praf si zgomot si nu trece luna si iar apar muncitori, il ridica, il rearanjeaza, il taseaza, iar arunca nisip peste el. Chiar va doare in fund de deranjul pe care il faceti locuitorilor din zona? Ce v-a apucat sa refaceti zona garii? Tot plina de tigani, cersetori si alti nespalati veniti de pe sate va ramane. Cu toate lampadarele noi, parcarile prost facute si trotuarele prea largi nefolosite de nimeni, din fata garii”, a sesizat domnul Campeanu pe site-ul domnuleprimar.ro

Pasajul pietonal din piata garii a costat municipalitatea clujeana 5,3 milioane de lei, contractul fiind atribuit firmei oradene ABED NEGO COM SRL. Termenul de finalizare a fost stabilit la 9 luni, insa inca de la  demararea lucrarilor, pe santierul din piata garii nu au fost zariti muncitori saptamani intregi, fapt ce a dus la intarzieri. Totodata reabilitarea pietei garii, strada si trotuarele adiacente, a fost cuprinsa in proiectul de modernizare a tramei stradale realizat de catre asocierea de firme Kiat-Diferit al carui contract s-a ridicat la 53 de milioane de lei si a carui receptie trebuia facuta la sfarsitul anului trecut. In prezent reprezentantii primariei fac ultimele verificari ale  proiectul de modernizare a tramei stradale urmand ca in scurt timp sa fie semnata receptia lucrarilor.

 

Adauga comentariu