Modernizarea Podului Garibaldi mai așteaptă. Licitația a fost reluată

Modernizarea Podului Garibaldi, promisă încă de acum 5 ani, se mai amână pentru o perioadă nelimitată de timp. Licitația lansată în martie a fost anulată, iar la sfârșitul lunii aprilie a fost lansată o nouă licitație. Ofertele vor fi deschise abia în 17 mai.

Modernizarea Podului Garibaldi trebuia să aibă loc în același timp cu lucrările la podul Traian, dar proiectul respectiv a fost abandonat și a fost regândit altul. Prima variantă miza pe un aspect modern, futurist și costa 4,8 milioane lei. Ulterior, proiectul a fost reconfigurat și s-a mers pe un stil clasic, dar mai scump cu 3 milioane lei.

Licitația lansată în luna martie a fost anulată și a fost relansată alta, în urmă cu câteva zile. Potrivit anunţului pentru licitație, ofertantul trebuie să facă dovadă că a realizat, în ultimii 5 ani, lucrări similare în valoare cumulată de 5,5 milioane de lei la nivelul a maxim 3 contracte.

“Prin lucrări similare se înţeleg lucrări pentru construcţie nouă/reabilitare/modernizare pasaje superioare, poduri sau viaducte. Prin lucrări duse la bun sfârşit se înţeleg lucrări recepţionate”, se arată în anunț.

La începutul lunii aprilie, viceprimarul Dan Tarcea declara că sunt foarte multe oferte pentru modernizare.

“Deja a fost publicată licitaţia în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Până în data de 8 aprilie se pot depune documentaţiile. Sunt foarte multe solicitări. Având în vedere numărul mare de solicitări, probabil că vom extinde perioada de depunere a documentaţiilor. Ne bucurăm că există un interes major. După ce vom avea adjudecată licitaţia, vom da detalii despre termenul de realizare şi modalităţile de implementare a proiectului. Podul Garibaldi se va şi lărgi şi se va şi moderniza. Astăzi, Podul Garibaldi nu este un pod care să fie integrat cu Sala Polivalentă şi cu stadionul Cluj Arena şi cu modul în care s-a dezvoltat Clujul în ultimii ani”, spunea Dan Tarcea, în urmă cu o lună, la un post de radio local.

Durata totală de execuție a lucrărilor este de 9 luni. Lungimea totală a podului este de 50,30 metri. Podul este compus din 9 grinzi pe trei deschideri având structura de rezistenţă mixtă oţel-beton. Lăţimea podului variază între 20 şi 24 metri, iar lăţimea părţii carosabile este de 14 metri. Investiţia presupune lucrări de reabilitare, consolidarea infrastructurii existente, rampe de acces şi semnalizare rutieră.

În cadrul dezbaterii bugetului municipiului Cluj-Napoca 2019, Emil Boc a precizat că prioritare pentru oraș rămân așa teme precum modernizarea podurilor, realizarea unei infrastructuri de bază - străzi, parkinguri – toate aceste proiecte referindu-se la creșterea calității vieții și la dezvoltarea alternativelor pentru un oraș modern și verde.

Modernizarea podului Garibaldi a fost în 2016, aşa cum a fost în campania electorală din 2012, pe agenda lui Emil Boc. Lărgirea la patru benzi de circulaţie şi cu amenajarea de piste de biciclete a fost și promisiunea edilului pentru anul 2017.

Adauga comentariu