Mobilitate Cluj-Napoca: În ora de vârf, operează numai 63 troleibuze din totalul de 132 existente. Cel puțin 26 de autobuze diesel euro III încă circulă uzual, retragerea/înlocuirea acestora nefiind o prioritate

Rețeaua de troleibuze din Municipiul Cluj-Napoca nu s-a extins din 1987, în pofida PMUD care prevedea, încă din 2015, extinderea rețelei și 'troleibuzificarea' traseelor 9, 24, 35, 46B și 50, acestea cumulând în ora de vârf 38 de autobuze diesel, se arată pe pagina Mobilitate Cluj-Napoca.  

„Produse între 2004 și 2007, troleibuzele Irisbus Agora au reprezentat primele vehicule electrice moderne din urbea de pe Someș, oferind publicului călător podea joasă, afișaj LED, anunțuri audio și un interior ergonomic cu scaune tapițate. Acționarea electrică cu chopper oferea frânare recuperativa și, implicit, o eficiență energetică ridicată.

Toate cele 27 de astfel de troleibuze au fost retrase la începutul lui 2020, așteptând 'în conservare' inevitabila casare.

Între timp, cel puțin 26 de autobuze diesel euro III de acest tip încă circulă uzual, retragerea/înlocuirea acestora nefiind o prioritate.

Rețeaua de troleibuze din Municipiul Cluj-Napoca nu s-a extins din 1987, în pofida PMUD care prevedea, încă din 2015, extinderea rețelei și 'troleibuzificarea' traseelor 9, 24, 35, 46B și 50, acestea cumulând în ora de vârf 38 de autobuze diesel. 

Orașul de pe Someș operează, în ora de vârf, numai 63 troleibuze din totalul de 132 existente. Între timp, peste 160 de autobuze diesel rulează zilnic în urbe, o bună parte dintre care EURO II, III și IV achizitonate la mâna a 2-a din Franța”, se arată pe pagina dedicată mobilității urbane

În urmă cu doi ani, municipiul Cluj-Napoca era oferit drept un oraș model, „cu cele mai multe autobuze electrice din România”, potrivit autorităților

”Municipiul nostru are cea mai mare flotă de autobuze electrice din România și se află în primele 10 orașe din Uniunea Europeană, raportat la numărul de locuitori. 

Acest lucru arată respectul nostru față de clujeni, dorința de a oferi o calitate a vieții superioară la Cluj, de a promova transportul public nepoluant. 

În continuare, Primăria și Compania de Transport Public au proiecte de modernizare a flotei de transport public prin achiziționarea a 50 de troleibuze și a 24 de garnituri de tramvai. 

Apreciem eforturile Uniunii Europene de susținere prin politica de coeziune a transportului public nepoluant. În această direcție municipalitatea clujeană continuă să susțină dimensiunile europene nepoluante și în următorul exercițiu financiar 2021 – 2027 pe componenta de mobilitate și transport nepoluant”, declara, în septembrie 2019, primarul Emil Boc, în contextul în care 20 de autobuze electrice noi, dintr-un total de 41, intrau în circulație pe străzile municipiului. 

Chiar și în condițiile în care autoritățile și-au propus ca până în 2027 transportul public să fie 100% ecologic, mijloacele de transport în comun diesel euro 3 continuă să circule prin oraș. 

 

 

 

 

 

sursa: capturămobilitatecluj-napoca/facebook.com

Adauga comentariu