Minciuna Cluj Bike - fonduri europene azvârlite pe vopsea Duco dată pe asfalt

Cu aproximativ un an în urmă (aprilie 2017), presa clujeană ″de serviciu″ anunța reluarea eliberării cardurilor ClujBike de către primăria municipiului. Cei care doreau să intre în posesia unor asemenea carduri, erau invitați să se prezinte ″în timpul programului cu publicul″ fie la Centrul de informare pentru cetățeni, fie la primăriile de cartier. Scurt a fost însă momentul de bucurie. De fapt, s-a dovedit a fi o prosteală pe față, deoarece cardurile cu pricina au reprezentat doar tema unei știri false, preluate și mediatizate. În fond, cardurile nu se eliberează de multă vreme. Iar mersul pe bicicletă în Cluj-Napoca nu a constituit niciodată o alternativă serioasă care să descurajeze traficul rutier.

Adică, ClujBike – un program ce poate fi accesat doar virtual, nu poți beneficia de el în realitate. Cum s-ar spune în popor: ″de ochii lumii″. Altfel spus, pentru ″ochii″ europeni, ca să mai bifăm o ″realizare″.

Clujenii sunt îndemnați să circule mai puțin cu mașina individuală – plătești taxe pe ea, taxe pentru drumuri și alte cele, dar ar fi bine să o țineți în garaj (nici garaje nu prea sunt). Parcări? Vom avea, dar în viitor. Acum avem un program ″alternativ″, ClujBike. 

Iată un mesaj-invitație adresat iubitorilor de bicicletă în data de 2 martie 2018:

click foto pentru imagine completă

Imaginea este de pe pagina oficială de socializare a ClujBike. 

Însă, mesajele cetățenilor contrariați de acest program întocmit aiurea sunt din ce în ce mai multe.

Unul dintre acestea le-am primit pe adresa redacției:

Vreau sa semnalez, chiar daca ar parea neimportant, ca de fapt programul Cluj Bike nu mai functioneaza, nu se mai emit alte carduri, desi ni s-a promis anul trecut prin mai, cand am facut cerere prin mail, ca se vor reamenaja sau inmulti standurile si bicicletele. Cererea a ramas nesolutionata. Acum, adica in mai, ni s-a spus de la primarie ca de fapt nu se mai emit carduri, ca au fost emise prea multe, ceea ce e o aberatie, pentru ca ar trebui ca oricine sa isi poata face un card, mai ales ca avem buletine de Cluj si suntem clujeni vechi. Niciun oras european nu a impus unui astfel de program o astfel de limitare, chiar daca numarul de cereri e mult mai mare, am ca exemplu Parisul, care are un program similar″.

Iată și alte două mesaje culese de pe pagina de Facebook, ClujBike:

Cluj Bike, rețeaua publică de biciclete din Cluj-Napoca, a fost inaugurată la finalul anului 2015, motiv de mândrie pentru primarul Emil Boc, care a declarat, chiar în ziua inaugurării, că îi invită pe clujeni „să folosească bicicleta ca mijloc alternativ de deplasare prin municipiu, fie pentru a merge la locul de muncă, fie pentru a petrece timpul printr-o plimbare cu bicicleta”.

Reţeaua de staţii self-service de închiriere de biciclete este un proiect realizat pe bani europeni, care trebuia să fie funcţional din august 2013, însă finalizarea sa a fost tergiversată până în luna noiembrie a anului 2015, și nici până în prezent sistemul nu este foarte bine pus la punct. 

Bicicletele puse la dispoziție clujenilor prin sistemul de Bike sharing încă nu pot constitui un mijloc alternativ de deplasare prin municipiu, din foarte multe motive, cu toate că scopul principal al acestui proiect este „utilizarea bicicletei ca o alternativă la alte mijloace de transport, crearea unei noi opțiuni de mobilitate, evitarea aglomerației în trafic și gestionarea cererii pentru transport”.

Radu Mititean, directorul executiv al Clubului de Cicloturism „Napoca”, sublinia cu un an în urmă, următorul aspect:

″Dacă se dau mai multe carduri se amplifică problema. Ei se laudă, uite, domnule, câte mii de clujeni au carduri Cluj Bike! Dar câți pot folosi efectiv? Trebuie să te duci foarte devreme ca să prinzi o bicicletă. În capăt de Grigorescu sunt 15 biciclete, la un cartier de mii de locuitori! ″.

Ei bine, colac peste pupăză, mai nou, nici cardurile nu mai pot fi obținute. După ce că stațiile de biciclete sunt amplasate aiurea, iar dacă ai luat o bicicletă dintr-o stație, nu o poți lăsa într-un loc accesibil, acum nici carduri nu se mai emit. 

În ce oraș minunat trăim. Oficial, auzim declarații pompoase despre reușitele administrației clujene, dar în realitate acestea nu se regăsesc nicicum. Ne întrebăm când au ieșit ultima oară tovarășii funcționari la o plimbare prin oraș, să vadă câte din proiectele bifate pe hârtie, funcționează de fapt?

 

 

 

 

Comentarii

hater

05.05.2018 11:36

Ca (aproape) orice proiect făcut de primărie, e făcut doar ca sa fie, adică in bătaie de joc. Cine a utilizat sistemul Cluj Bike știe ca de la piste, la biciclete sau stații (inclusiv ecranul pe care, atunci când nu se blochează, nu se vede nimic ca bate soarele), toate sunt făcute de mântuială. 

Adauga comentariu