Mii de oferte la cel mai mare targ de turism din Transilvania – Targul de Vacante. Lucia Morariu, ANAT: "Putem sa ne asteptam la 3-4% crestere in zona turismului in 2015"

Vizitatorii Targului de Vacante, aflat la cea de-a sasea editie, deschis in aceasta dimineata la Sala Polivalenta din Cluj-Napoca, pot alege dintre mii de oferte de vacanta, puse la dispozitie de cei 30 de expozanti. Pe langa paleta extrem de variata de optiuni pentru un concediu de vis cei care trec pragul Salii Polivalente in acest week-end beneficiaza de reduceri substantiale din partea agentiilor.

Compania de calatorii Eximtur vine la Targul de Vacante cu o selectie de oferte cu un discount de 5,10 si chiar si 30%, atat pentru vacante in tara, cat si in strainatate. Discounturile se aplica in cazul rezervarilor facute in perioada targului si sunt suplimentare celor aferente programelor Early Booking si inscrieri Timpurii, de pana la 30%, valabile pana la finalul lunii martie.

“Ar fi 333 de euro un pachet cu charter din Cluj in Antalya undeva la sfarsitul lunii mai, intr-un hotel de trei stele cu mic dejun. Sau daca clientul prefera sa-si asigure transportul, in Bulgaria l-ar costa sapte nopti la un hotel de trei stele cu mic dejun 35 de euro in luna septembrie. Sunt niste preturi chiar foarte bune”, a explicat  Cristina Basarab, brand manager Eximtur.

O vacanta de sapte nopti intr-o croaziera pe Mediterana de Est costa 580 de euro/persoana, fata de 859 de euro. Pentru cinci nopti cu demipensiune, la un hotel de trei stele din Mamaia, se plateste 723 de lei/persoana, in perioada targului, fata de 903 lei/persoana – pret standard. O vacanta in statiunea Baile Felix costa, in perioada targului, 1.584 de lei/persoana/cinci nopti/hotel de patru stele, fata de 1.858 de lei.

“Ne asteptam ca vizitatorii sa fie interesati de vacantele diversificate si la preturi corecte pe care le ofera o companie solida. Fiind perioada de inscrieri Timpurii si Early Booking, din experienta anterioara, vor fi cereri mari pentru destinatiile clasice de vara, preferate de turistii romani, respectiv Grecia, Turcia si Spania, dar si pentru croaziere, destinatii exotice si vacante mai scurte, de tip city-break in orase europene. Practic, preturi mai mici decat cele afisate in perioada targului, in special pentru vacantele de vara, este putin probabil sa mai existe”, declara Cristina Basarab, brand manager Eximtur.

Cum va arata 2015 din punct de vedere turistic? Lucia Morariu, presedintele Agentiei Nationale a Agentiilor de Turism si managerul Eximtur, este optimista.

“Probabil ca putem sa mergem pe un 3-4% crestere pe zona turismului in general, circulatie turistica, asta stiu si de la colegii mei cu care am mai vorbit si care si-au facut usoare estimari de cresteri. Depinde foarte mult de stabilitatea politica, la noi orice miscare din acest punct de vedere influenteaza circulatia, interna sau externa, si atunci nu ne dorim decat ca lucrurile politice sa se intample cat mai simplu si mai curgator, astfel incat circulatia turistica sa nu fie afectata. Cu atat mai mult cu cat perioada care urmeaza este cea mai importanta perioada de vanzari pentru noi, acum au inceput targurile, targul de la Cluj este primul dintre targurile de turism marca ANAT, urmeaza Bucurestiul, apoi Timisoara, Brasovul, Iasiul si ne-am dori ca in aceasta perioada sa ne intalnim si cu stabilitate din punct de vedere politic si sa nu ne influenteze cumpararile de vacante”, a punctat Lucia Morariu.

In 2014 clientii Eximtur au fost interesati, in mod special, de croaziere, pachetele city break si vacantele in destinatii exotice. “Mediterana de Vest” a fost croaziera cea mai vanduta in 2014, pretul pentru o astfel de vacanta fiind in jur de 800 euro/persoana. Cei mai multi turisti au plecat, in city-break, in Franta (50% crestere) si Marea Britanie (30% crestere), iar destinatiile indepartate preferate au fost Peru (278% crestere), Mexic (152% crestere), Cuba (112 % crestere).

Clientii EXIMTUR care si-au petrecut vacanta in tara au ales litoralul, Baile Felix (plus 63%), Calimanesti – Caciulata (plus 31%), Baile Herculane (plus 25%).

Valorile medii ale pachetelor turistice cumparate de clientii EXIMTUR au ramas relativ la fel ca in anul 2013, si anume 1.593 de lei/turist, in cazul vacantelor in strainatate si 612 lei/turist, in cazul celor in tara. Peste 30.000 de turisti au calatorit cu EXIMTUR in anul 2014 catre destinatii externe si peste 55.000 de turisti catre destinatii interne.

Compania de calatorii EXIMTUR a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 40 de milioane de euro, in crestere cu 9% fata de anul precedent. 63% din suma a fost data de serviciile de business travel si organizare de evenimente. Divizia EXIMTUR BUSINESS, cu sedii in Bucuresti, Cluj-Napoca, Sibiu si Timisoara a fost anul trecut cea mai performanta dintre diviziile EXIMTUR, cu o crestere a serviciilor asigurate clientilor companii private si institutii publice de peste 14%. Divizia de vacante si calatorii a inregistrat o crestere de circa 4%, iar in structura vanzarilor, calatoriile externe au crescut cu 6%, iar cele pe destinatii interne cu 4%, pe fondul unui an profund marcat electoral, care  a redus interesul romanilor pentru calatorii cu scop de vacanta.

“Daca vorbim de Eximtur sunt atat de multumita cat pot eu sa fiu – niciodata nu sunt foarte multumita, pentru ca asta ar insemna ca ne oprim din activitate, dar au fost cresteri frumoase, sunt datorate in special cresterii interesului corporatiilor pentru calatoriile de afaceri, desigur ca daca am pastra acelasi ritm ar fi foarte bine pentru noi”, a subliniat Morariu.

Pe langa vacantele “clasice” si amatorii de senzatii tari isi pot gasi oferte pe gustul lor: Outdoor4U vine cu o propunere de trip de sapte zile in Samothraki, Grecia pentru 365 de euro.

“Excursia asta are ca scop activitati precum scubadiving si canyoning, o zi de scuba si doua zile de canyoning, insemnand rapel pe cascada, niste activitati foarte misto. Optional pot fi inclusiv zile de canoeing pe mare, anul trecut prima editie a fost un succes foarte mare. Oamenii au cerut sa se faca in acelasi an inca o editie. Cei care se inscriu pe perioada targului au un discount de 10% la cursul de scuba”, spune Ana Tatar, reprezentant al Outdoor4U.

Accesul publicului la targ este gratuit, iar orarul de vizitare este de vineri pana duminica intre 10:00 – 18:00.
Evenimentul este sustinut de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania – ANAT si este organizat de agentia Amprenta, una din cele mai mari agentii de publicitate din Transilvania.
 

Adauga comentariu