Micul dejun

Toti nutritionistii sunt de acord ca micul dejun este masa cea mai importanta dintr-o zi. Bine echilibrat, el va permite sa evitati:
- oboseala brusca de la orele 11;
- sa rontaiti mereu cate ceva;
- o masa prea imbelsugata la amiaza.

Daca aveti obiceiul sa incepeti ziua doar cu o ceasca de cafea sau ceai bauta in graba, va oferim cateva recomandari sa sa va “dezvatati” de acest obicei:
- Nu va grabiti.
- Puneti desteptatorul sa sune cu 15 minute mai devreme.
- Pregatiti-va un mic dejun echilibrat si pe gustul dvs.
- Mancati incet.
- Cina sa fie cat mai saraca si, pe cat posibil, faceti o plimbare pe jos inainte de culcare. Digestia pe timpul noptii este lenta si, daca cina a fost prea copioasa, nu veti mai avea pofta de mancare a doua zi dimineata.
- Fiti creativi. Variati compozitia micului dejun. Trebuie sa respectati doar o singura regula: NICI O GRASIME CU EXCEPTIA MARGARINEI VEGETALE.
- Utilizati paine obisnuita, cereale, lactate degresate, miere, dulceata (cu moderatie!), fructe proaspete si salalte de fructe.
- Consumati si sunca (fara sorici!), albus de ou fiert.
- Beti fara restrictii cafea neagra, ceai, lapte degresat, suc de fructe proaspete.
- Renuntati definitive la galbenusul de ou, mezeluri, produse de porc afumate sau prajite, ciocolata cu lapte.

Micul dejun “de afaceri” la hotel este din ce in ce mai raspandit, devenind o intalnire extrem de importanta, nefiind rare cazurile in care o persoana este invitata la mic-dejunuri succesive. Cu aceasta ocazie, puteti consuma, la bufetul hotelului: suc de fructe; cafea sau ceai, lapte degrersat; chifle, baghete, paine prajita; dulceata sau miere; jambon; iaurt degresat sau cu fructe; salata de fructe; diverse fructe proaspete.

Sandvisuri dietetice. In mod paradoxal, un sandvis poate constitui un mic dejun echilibrat, daca evitam carnea de porc, carnatii, pateul si untul. Puteti alege, prin urmare:
- sandvis “la malul marii”: chifla, hering marinat, ceapa taiata felii, iaurt degresat cu suc de lamaie;
- sandvis “clasic”: paine bagheta, jambon fara sorici; rosii taiate felii; salata verde, mustar;
- sandvis “vegetarian”: doua felii de paine prajita, albus de ou (se prajesc 2 albusuri de ou in 25 g de margarina vegetala. Se pune sare si piper, dupa gust), ceapa, doua frunze de laptuxa;
- sandvisul “bistro” (pentru cei foarte grabiti): o chifla, o felie de jambon, doi catraveciori.

Adauga comentariu