Metroul lui Boc, bun de înverzit PNRR-ul. Ghinea: „Investițiile în căi ferate și metrou sunt acolo pentru ca tot planul să treacă… Vom face ceva și acolo, nu pot să spun cât anume din metroul de la Cluj”

„Întrebarea pe care a ridicat-o și Comisia este capacitatea de a se termina în 2026”, a declarat Cristian Ghinea, ministrul investițiilor și proiectelor europene în cadrul unei discuții Expert Forum (EFOR), privind șansele de realizare a metroului din Cluj. De altfel, potrivit lui Ghinea, Metroul din Cluj-Napoca este inclus in Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) doar pentru a face planul „să treacă”, iar aceasta întrucât proiectul metroului aduce un plus de verde și digital întregului PNRR. 

„Este o anvelopă pentru metrou, ca să fie clar. 

Eu negociez o anvelopă pentru metrou, și prezint Comisiei proiectele și răspund la întrebările Comisiei referitoare la maturitate, la capacitatea de finalizare și așa mai departe. 

Da, în acest moment există pentru anvelopa metrou din PNRR - care este absolut necesară apropo, pentru că este sută la sută verde, și pentru că dacă nu am investiții verzi, nu trece PNRR-ul, deci oamenii care au ceva cu Boc și încearcă să-mi scot metroul de la Cluj din PNRR, eu le zic domne stai puțin, e un proiect care-mi contribuie la verde și la digital, culmea, că metroul are și investiții pe parte electrică și digitală. 

Deci investițiile în căi ferate și metrou sunt acolo pentru ca tot planul să treacă. 

Acum întrebarea mare pe care a ridicat-o și Comisia este capacitatea de a se termina în 2026. 

Am vorbit cu domnul Boc, știe de această problemă, avem diverse scenarii - fie tot, fie pe bucăți, și scenariile astea sunt discutate în congruență cu Ministerul Transporturilor, care are în grijă metroul de la București - care și el are un proiect de extindere - practic, este extinderea liniei actuale din Drumul Taberei spre Pantelimon - ca să închizi acea axă, că așa a fost metroul din București să aibă încă o axă care trece de la vest la est. 

Până pe 31 mai vom ști cât se va face și din metroul de la Cluj și cât din noua magistrală (a metroului din București, n.r.) din PNRR. Alocarea este acolo, rămâne să stabilim indicatorii pentru fiecare. 

Deci vom face ceva și acolo, nu pot să spun cât anume din metroul de la Cluj, a declarat Cristian Ghinea în cadrul EFOR. 

Astfel, PNRR-ul este înverzit prin intermediul metroului lui Boc, iar drept rezultat vom avea un PNRR vopsit în toate culorile.

Tot mai mult cele două proiecte – Metroul de la Cluj, precum și Planul Național de Redresare și Reziliență, cârpit deja în câteva rânduri și respins pentru revizuiri de Comisia Europeană ridică mari semne de întrebare în privința capacității autorităților de a implementa și realiza aceste proiecte. 

De bună seamă, CE este rezervată în privința proiectului de metrou din Cluj. Potrivit ministrului Ghinea, metroul vine să salveze întregul plan de relansare, dar există rezerve în perspectiva realizării acestuia până în 2026. 

Nu este exclus ca acest proiect să încapă în același scenariu al „Autostrăzii Bechtel”.

Adauga comentariu