Medicii de familie nu sunt informați când pacienții pe care i-au programat renunță să se mai vaccineze

Reprezentanții Federației Naționale a Patronatelor Medicilor de Familie (FNPMF) atrag atenția asupra eforturilor pe care le fac medicii pentru a-și programa pacienții la vaccin, și dezvăluie faptul că adesea acești pacienți se răzgândesc dar pe ei nu-i mai anunță nimeni.

„Cei mai mulți medici de familie care și-au ajutat pacienții, programându-i - la solicitarea pacienților! - pentru vaccinarea împotriva covid în centrele de vaccinare, observă că o parte dintre pacienți nu se prezintă la vaccinare sau o refuză după ce ajung în centru. Cel mai adesea medicul de familie nu este informat direct de pacient despre acest lucru, medicul observând întâmplător că programarea figurează "ratat" sau "anulat" în platforma informatică RO Vaccinare Cei mai mulți medici de familie, asistente medicale și registratori din cabinetele de medicină de familie care și-au programat pacienți au făcut un efort incredibil pentru a reuși să realizeze aceste programări, având în vedere că locurile au apărut adesea în platformă după miezul nopții în perioada ianuarie-februarie și s-au epuizat în câteva minute”, potrivit unui comunicat al  Federației Naționale a Patronatelor Medicilor de Familie.

De asemenea, aceștia susțin că încă nu au fost plătiți pentru aceste servicii, iar pentru pacienții care se răzgândesc sau nu se mai prezintă la rapel nici nu vor mai fi plătiți.

„În plus, contractele pentru plata acestor servicii încă nu au fost încheiate cu cabinetele medicale de către casele de asigurări de sănătate județene și a municipiului București, iar plata nu a fost realizată până în prezent. De asemenea, cabinetul de medicina familiei nu este plătit și pentru programările ratate sau anulate de pacient, precum și pentru nefinalizarea schemei de vaccinare prin neprezentarea și la rapel”, se mai menționează în comunicat.

 

Adauga comentariu