Marinela Marc: ”Este nevoie de o reorganizare a examenului de Bacalaureat”

Inspectorul școlar general Marinela Marc consideră că se impune o reorganizare a examenului de Bacalaureat astfel încât elevii care termină licee tehnologice să aibă mai multe șanse de a promova. În acest moment ei sunt nevoiți să susțină aceleași probe ca și elevii de la liceele teoretice chiar dacă ei au un număr de două ori mai mic de ore din materiile respective. Această situație determină un procent foarte scăzut al acestor elevi care reușesc să ia 6 la Bacalaureat.

”După un astfel de examen ar trebui să ne gândim și ce ar trebui făcut la nivel de sistem pentru a regla anumite lucruri, dar poate că nu este momentul nici în următorul an școlar pentru că ne concentrăm pe condițiile în care se va deschide anul școlar viitorul. Clar se vor păstra măsurile de distanțare socială. Se discută tot felul de scenarii cum ar putea să vină copiii la școală, mai ales în mediul urban unde clasele sunt aglomerate, dacă alternăm învățatul online cu învățatul față în față, dacă va fi doar învățământ online. Nu cred că este acum momentul, dar cred că se impune o restructurare, îmi e și greu să folosesc reformă pentru că deja s-a demonetizat acest concept în ceea ce privește examenul de Bacalaureat. Nu este normal că elevii aceștia de la liceele tehnologice pe care îi blamăm de multe ori și îi arătăm cu degetul pentru că nu reușesc să ia media 6 și să promoveze, nu este firesc ca disciplina de profil să fie la alegere fizică, chimie, biologie, informatică, asemenea elevilor de la liceul teoretic, fie că vorbim de matematică-informatică fie că vorbim de științe care au trei poate chiar patru ore din aceeași disciplină săptămânal, iar acești elevi de la tehnologic au două ore săptămânal. Nu e normal ca ei să nu dea la alegerea această probă a profilului, dintr-o disciplină specifică profilului pe care îl urmează la tehnologic, la fel ca și la vocaționale. Cred că se impune o reașezare a metodologiei de bacalaureat și a disciplinelor din care acești elevi dau examen”, consideră inspectorul Marinela Marc.

În ceea ce privește rezultatele obținute de elevi, Marinela Marc nu consideră că elevii au fost afectați de pandemia, asta chiar dacă au existat elevi care nu au avut acces la educație în ultimele luni. 

”Subiectul a fost mediu, comparativ cu cei din anii trecuți. Copiii serioși, care în general muncesc și iau în serios acest examen au profitat de faptul că au stat acasă și au muncit pentru că se pierdea foarte mult timp în preajma examenelor cu tot soiul de activități adiacente, poze, banchete și festivități. S-au făcut activități de fixare a cunosștințelor. Au avut săptămânal modele de subiecte, cele puse la dispoziție de minister, pe lânge cele care le lucrau zilnic cu profesorii de la clasa. Eu zic că sunt rezultate bune, rezultate normale. În multe țări din Europa un rezultat de 60% la nivel național este considerat un rezultat extraordinar. Nu sunt foarte multe noțiuni care nu s-au parcurs în semestrul doi, ei aveau oricum multe ore de recapitulare și fixare a noțiunilor”; susține Marinela Marc.

 

Adauga comentariu