Din oras

Mămicile din Cluj-Napoca îl invită pe Boc să se plimbe cu căruciorul prin cartierele orașului

O mămică din Cluj-Napoca, sătulă să nu poată ieși la plimbare cu copilul în cărucior, a inițiat un sondaj de opinie pe o pagină de socializare dedicată mămicilor din oraș, încercând să descopere dacă și alte mămici din alte cartiere întâmpină aceleași probleme, 

”Sunt mămică de aproape un an. Un an în care ar fi trebuit sa mă bucur de plimbări plăcute prin cartierul în care locuiesc, prin parcuri, prin zona centrală. Din păcate, însă, aceste plimbări nu au fost ceea ce mă așteptam să fie! Constatam, cu fiecare ieșire, tot mai multe probleme cu care se confruntă mămicile cu copiii în cărucior și în același timp mi se părea absolut SF situația unui om cu dizabilități, însoțit sau nu. Si astfel, m-am gândit ca poate nu a scos nimeni în fata aceste nereguli și de asta lucrurile sunt așa cum sunt”, a declarat ea pentru Ziar de Cluj.

Cele mai mari probleme pe care mămicile le-au sesizat sunt lipsa rampelor de urcare/coborâre pe trotuar, lipsa trecerilor pentru pietoni și desigur mașinile care blochează trotuarele și care le obligă să circule pe carosabil, astfel fiindu-le pusă în pericol atât viața lor cât și a copiilor.

”In urma unui sondaj creat pe aceasta temă, problemele sunt în mare parte legate de lipsa ramelor de urcare/coborâre trotuare, lipsa trecerilor de pietoni pe anumite străduțe din cartiere, deja foarte circulate, lipsa parcărilor din cartiere, care obliga șoferii sa își parcheze autoturismele pe trotuar, astfel noi suntem obligate sa circulam pe carosabil, lipsa sau numărul foarte scăzut a parcurilor în unele cartiere ale orașului unde exista foarte multe familii cu copii (ex:Someseni, Iris). Sondajul a fost creat pe un eșantion de 70 de mămici, din diferite cartiere ale orașului Cluj-Napoca, acestea participând la sondajul postat pe un grup de Facebook. La întrebarea „Cât de facil vi se pare sa circulați cu cărucioarele (/alte dispozitive pe roți) ?”, din 70 de votanți, 60 au răspuns că acest lucru este nu prea /deloc facil). „Cât de bine sunt gândite rampele de urcare /coborâre trotuar. ( 1-foarte prost – 10 foarte bine)” din 70 de votanți, 58 au răspuns „prost și foarte prost gandite”. Au răspuns cu „DA” 90 % dintre mamici la întrebarea : „Ți se întâmplă să ajungi în vreo intersecție și sa realizezi că nu există trecere de pietoni, sau dacă există, nu e nicidecum sincronizata cu rampele de urcare/coborâre (dacă acestea există)?”   Marea majoritate a susținut ca mașinile parcate pe trotuar reprezinta o problema majora care ne pune viata în pericol, fiind nevoite sa circulam pe carosabil”, sunt rezultatele sondajului prezentate de mămică pentru Ziar de Cluj.

Mămicille îi solicită primarului Boc să își îndrepte atenția și spre cartiere, nu doar spre străzile aflate în zona centrală, Este prea puțin dacă sunt modernizate doar străzile din centru, în timp ce în cartiere trotuarele fie nu sunt dotate cu rampe. fie nu sunt circulabile din cauza mașinilor parcate peste tot. 

”Comunitatea mămicilor din Cluj-Napoca solicită primăriei orașului, mai cu seamă domnului primar Emil Boc, sa dea curs unei invitații la o plimbare cu căruciorul prin cartierele orașului Cluj-Napoca. Solicitam acest lucru pentru că ne dorim ca domnul primar sa înțeleagă nevoile noastre și sa își dea seama de faptul ca nu e suficient ca centrul orașului și străzile acestuia sa fie modernizate. Oamenii își duc viata de zi cu zi în cartierele unde locuiesc,mai ales in aceasta perioadă”, este mesajul transmis primarului Emil Boc.

Viceprimarul Dan Tarcea recunoștea în 2018 că există o problemă, dar că ea nu este generală deoarece străzile modernizate din centru au rampe, la fel și srterele principale care au fost modernizate. Însă acestea reprezintă în continuare doar câteva străzi, în timp ce marea majoritatea reprezintă o provocare deplasarea cu un cărucior.

”Nu este o problemă generală. Dacă mergem în zona centrală și luăm artera principală, de exemplu Moților, fiecare trotuar și trecere de pietoni are rampă și nu este bordură. Trama stradală nou refăcută are rampă de coborâre. La fel este pe Eroilor, în Piața Unirii sau pe Memorandumului. De asemenea, și străzile din Mănăștur care au fost refăcute, precum strada Islazului, au rampe pentru persoanele cu dizabilități. Sigur că mai avem de muncă, suntem departe de a ajunge la un rezultat final. Suntem preocupați și fiecare modernizare de stradă este prevăzută cu rampă pentru persoanele cu dizabilități”, potrivit lui Tarcea.

În doi ani, problema nu a fost rezolvată, prea puținele parkinguri construite în cartiere nu au reușit să mute mașinile de pe trotuare. Iar în ceea ce privește străzile modernizate, majoritatea lor tot în centru se află. Asta se întâmplă în orașul de cinci stele, pe care Boc îl numește oraș pentru pietoni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *