Din oras

Mai avem de așteptat mult și bine după scările rulante din pasajul Gării, promise de city-managerul Șurubaru din anul 2014

Modernizarea stațiilor pentru transportul în comun din zona Piața Gării, o investiție de circa 300 000 de euro, a fost aprobată în unanimitate ieri, de către consilierii locali.

Valoarea proiectul este de 1 501 398 lei și va cuprinde doar amenajarea a șase stații de transport în comun, nu și a pasajului insalubru, plin de infiltrații, de la Gară, pentru care au fost promise scări rulante din anul 2014. Clujul se „modernizează” în ultima vreme doar cu pavaje de granit, cu verdeață pe stațiile CTP, cu piste de biciclete vopsite verde țipător, cu băncuțe inutile cu USB. Când e vorba de lucruri mai „complicate” – pasaje, poduri ș.a., termenele se devansează, se amână, se uită. Important e însă că vom avea, în curând, metrou.

 „Lucrarea cuprinde amenajările cu pavaj din granit, amenajarea a 6 stații de transport în comun și a unui dispecerat pentru CTP și iluminatul public.

Zona verde este în stații pe modelul amplasat și pe strada Bună Ziua, cu acoperiș verde”, a explicat Virgil Poruțiu, directorul tehnic al Primăriei, în cadrul ședinței de CL din 6 decembrie.

„În 2017 s-au alocat aproape un milion de euro pentru modernizarea pasajului pietonal din Piața Gării, modernizare ce prevedea instalare de lifturi și de scări rulante. Aproape 5 ani mai târziu, proiectul nu este implementat. Având în vedere că acest proiect e blocat, vă întreb dacă s-a luat vreo măsură pentru deblocarea situației. Există vreun impediment pentru depunerea unui HCL care să tranșeze problema proprietății terenurilor în zona Gării?”, a intervenit în ședință consiliera USR Plus Alexandra Oană, care a mai întrebat dacă s-au făcut progrese în acest proiect sau dacă e cazul să ne asumăm eșuarea lui.

„Din păcate, până la acest moment, colegii de la CFR nu au găsit o soluție legală pentru a ne atribui acel teren, în afară de a-l închiria. Pentru a închiria acel teren nu se poate obține autorizația de construire, suprafața de teren care e ocupată practic de acele lifturi. Pot doar să închirieze. Au un ordin de ministru care le dă dreptul doar să închirieze terenul”, a răspuns directorul Poruțiu.

„Deci, din păcate, doamna consilier, nici domnul Drulă (din USR – n.r.), nici ceilalți miniștri ai Transporturilor nu au reușit să rezolve această problemă care este extrem de stringentă pentru noi și o știm și să știți că am avut discuții suplimentare cu reprezentanții celor de la CFR și sper, în final, să găsim o soluție împreună, astfel încât să putem debloca acest proiect. Da, aveți dreptate, este un proiect așteptat de foarte mulți clujeni, de instalare a unui lift acolo, am avut discuții, dacă este lift, dacă sunt scări rulante, am avut această discuție”, a precizat viceprimarul Dan Tarcea, fără să spună, de fapt, nimic.

Problema pe care nu a reușit să o rezolve nici ministrul userist Drulă, nu a reușit să o rezolve nici city-managerul Gheorghe Șurubaru, fost pedelist, actual penelist, cu toate că modernizarea pasajului de la Gară a fost proiectul său de suflet, încă din anul 2014, de când ocupa funcția de viceprimar.

„Multumesc domnului Șurubaru pentru că mi-a propus acest proiect, s-a ținut de el și, iată, este gata. E un proiect de suflet al domnului viceprimar, eu m-am ocupat să asigur finanțarea. Proiectul a fost gestionat și coordonat de domnul viceprimar, împreună cu Direcția Tehnică a Primăriei. Vreau să le mulțumesc pentru că ei au dus munca aici grea. Pasajul are 5 accese, cel de-al șaselea va fi dat în folosință după ce se va face conectarea care va lega pasajul de gara centrală”, declara Emil Boc în octombrie 2014, cu ocazia inaugurării modernizărilor de acum 7 ani.

„Lucrările au început în luna mai și au durat un pic mai mult decât timpul estimat la începutul lucrărilor pentru că a fost necesară achiziția unui placaj special. Este un placaj foarte rezistent care rezistă la acțiuni mecanice, ploi, intemperii, chiar și la graffiti. Din cauza achiziției acestui placaj, perioada s-a prelungit un pic. Visul meu este de a face din Gara Cluj-Napoca și  zona Gării o poartă europeană de intrare în oraș. Este un proiect următor, viitor, referitor la rampe pentru persoane cu handicap și inclusiv pentru scările rulante pe care le-am promis de la început. În momentul în care se va finaliza și construcția celuilalt pasaj, atunci în integralitate vom gândi și scări rulante și acces pentru persoane cu handicap”, declara, în anul 2014, Gheorghe Șurubaru.

Nu numai că scările rulante nu s-au mai făcut, dar nici placajele speciale ale lui Șurubaru nu au rezistat la intemperii, din 2014 și până acum pasajul Gării fiind în permanență inundat și degradat de infiltrații. Dale de granit să avem în tot Clujul, că restul proiectelor mai pot aștepta…

Citiți și:

Pasajul de la Gară, proiectul de suflet al city managerului Gheorghe Șurubaru, o poartă jegoasă de intrare în orașul virtual al lui Boc

Pasajul de la Gară e plin de infiltrații din nou, în ciuda lucrărilor de remediere

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *