Luni se dă drumul la banda dedicată pentru transportul în comun pe bulevardul 21 Decembrie 1989. Primăria vrea să închidă centrul orașului pentru mașini

Peste 80% dintre mașinile care circulă în Cluj-Napoca au o singură persoană înăuntru, arată un studiu. Primăria le-a pus gând rău clujenilor care nu se pot desprinde sub nicio formă de autoturism și va promova transportul în comun.

Inițial, deschiderea benzii dedicate pentru transportul în comun pe ruta bulevardul 21 Decembrie – Memorandumului a fost programată pentru 1 septembrie, dar va fi dată în folosință luni, 21 august. Viceprimarul Dan Tarcea a anunțat, joi, la un post de radio local că Primăria nu va mai fi deloc prietenoasă cu acei clujeni care nu se pot deplasa decât cu autoturismul.

“Trebuie să luăm o decizie importantă. Nu putem fi prietenoși, în același timp, și cu mijloacele de transport în comun și cu bicicliștii și cu pietonii și cu traficul general. Decizia noastră este clară înspre încurajarea folosirii mijloacelor de transport în comun, a mijloacelor alternative, a bicicletelor, motocicletelor, mopedelor și mersul pe jos. În această direcție vom face o bandă dedicată mijloacelor de transport în comun de la Biserica Sf. Petru până la Primărie. În data de 21 august vom da drumul circulației pe această bandă dedicată. Cu siguranță că mijloacele de transport în comun vor ajunge mai repede decât cei care folosesc mașina personală. Este și normal și firesc. Dintr-un studiu se arată că peste 80% dintre mașini au o singură persoană înăuntru. Și este clar că nu putem merge în ambele direcții pentru că nu avem posibilitatea. Clujul este un oraș între văi, deja sunt clădiri istorice construite care nu pot fi demolate, mutate și atunci trebuie să prioritizăm și să alegem. Am ales dezvoltarea mijloacelor de transport în comun”, a declarat Dan Tarcea.

Un studiu citat de conducerea Primăriei arată că în ultimii patru ani, traficul a crescut în oraș cu 40%. În aceste condiții, este posibil ca centrul să fie închis și să se poată intra doar în anumite condiții. În perioada următoare va urma o dezbatere publică pe această temă.

“Ultimul studiu de trafic pe care noi îl avem ne arată că în cea mai scăzută lună din anul 2017 traficul este la valoarea maximă pe care l-a avut în anul 2013. Practic, din anul 2013 până în 2017 avem o creștere de 40% a traficului. Este foarte posibil să mai crească. Noi trebuie să venim cu un pachet de măsuri. Am anunțat că e foarte posibil ca centrul să fie închis, să poți intra în zona centrală doar cu anumite condiționări, cu o rovinetă sau alte modalități pe care le vom stabili după o dezbatere publică. Înainte de asta trebuie să oferim oamenilor niște alternative. Nu pot să îi închid ruta Florești-Someșeni dacă el nu are pe unde să meargă. Trebuie să facem rute alternative”, a mai spus Tarcea.

Administrația publică locală a început și realizarea unor sensuri giratorii în mai multe puncte de din oraș, pentru a rezolva o parte din problemele din trafic.

Comentarii

Mirela

18.08.2017 12:26

Va fi la fel de utila ca si noul sens giratoriu de langa Kaufland Manastur? Era ideala o fotografie de sus azi intre 8-10 sa se vada "fluidizarea" traficului. Va fi vai de viata noastra cand se vor termina concediile si ca incepe scoala. Cred ca de fapt se promoveaza vanzarea de apartamente in Floresti:))) ca aia vor avea prioritate. Primaria ar putea gandi noi drumuri o data cu autorizatiile eliberate pentru constructiile de locuinte

hater

18.08.2017 14:47

Evident ca geniile care ne conduc urbea stiu doar sa dea din gura. Enunta truisme de genul "Nu putem fi prietenoși, în același timp, și cu mijloacele de transport în comun și cu bicicliștii și cu pietonii și cu traficul general." sau "Decizia noastră este clară înspre încurajarea folosirii mijloacelor de transport în comun", insa totul se rezuma la a enunta, nu si la a aplica. Sa le luam pe rand: 1. In Cluj se face transport in comun fara vrei sincronizare cu nevoile calatorilor, cu traseele circulate, cu orele de varf; atatat timp cat, de exemplu, intre 8 si 9 dimineata autobuzele/troleele se transforma in conserve de sardine, omul va avea tot timpul scuza pentru a nu utiliza transportul in comun. 2. Banda dedicata pe axa est-vest, atunci cand aceasta se termina subit pe Motilor, rezolva doar problema celor ce circula din Piata Marasti pana in Centru. Cei ce merg spre Manastur tot in trafic vor sta pe Motilor/Calea Manastur/Calea Floresti, desi au apelat la transportul in comun. 3. Includerea "mersului pe jos" ca ultimul pe lista arata cata ipocrizie zace in acesti domni; adica tocmai pietonul, care e prioritatea peste tot in Occident (inclusiv in fata transportului in comun) e ala pe care il includem la "si altele". Oricum, lipsa de respect fata de pietoni deriva din aceea ca tovarasii din primarie nu obisnuiesc sa mearga per pedes. Daca ar practica mersul pe jos, nu ar reduce din trotuare (in zona centrala, culmea!) ca sa faca inca o banda rutiera, sau nu s-ar parca in Cluj la greu pe trotuar, desi avem o legislatie care de mai bine de jumate de an interzice parcatul pe trotuar (e permis doar in situatii exceptionale si in locuri special amenajate si semnalizate). Sa nu mai zic ca zonele pietonale ar fi chiar pietonale, nu parcari fara plata (va recomanda sa faceti o vizita pe "pietonala" de pe Canalul Morii, in zona Central-Piata Mihai Viteazu, investitie de cateva sute de mii de euro a primariei conduse la acea vreme de Apostu, sa vedeti in ce hal arata). 4. La ce piste de biciclete sunt in Cluj, mersul cu bicicleta ca solutie alternativa e evident praf in ochi pentru hipsterime, daca un numar semnificativ de oameni ar incepe sa marga cu bicicleta incepand de maine, am ajunge la un...blocaj! Poate daca am inchide strazi pentru circulatia auto atunci da, ar fi loc pentru mii/zeci de mii de biciclisti. 5. "Taxa de centru" e o alat vrajeala ce stim ca nu se va aplica veci, e doar o modalitate de a o lungi. Iar ca sa vezi culmea ipocriziei, primaria, cea care elibereaza abonamente pe zona 2 ce nu fac decat sa incurajeze oamenii sa mearga cu masina, lanseaza idei nastrusnice ce e aproape imposibil sa fie aplicate cel putin pe termen mediu de genul "taxa de acces pe centru", ca deh, asa au vazut ei la stiri ca vor face in Londra sau in Paris.

Buksa Gabor

18.08.2017 22:25
Buna ziua. Problema de rezolvare ar fi sa se faca niste centuri ocolitoare a Clujului, de aceea este asa de aglomerat. Ex: ruta Apahida-Floresti, doar prin oras, NU exista centura. Ruta Baciu-Floresti, Baciu-Apahida, nu exista centuri. Deci stimate dom. Ar trebui sa va ganditi sa faceti niste centuri ocolitoare. Stima

Adauga comentariu