Din oras

Lucrările la Podul Porțelanului, oprite de șapte luni. Primăria aprobă acum creșterea costurilor proiectului

Podul Porțelanului, care leagă cartierele Mărăști și Iris, trebuia să fie gata modernizat de câteva luni bune, dar la ora actuală proiectul este încă la faza de șantier și nu se muncește nimic. Lucrările au fost oprite după ce la sfârșitul anului trecut a fost descoperit un zăcământ de sare. Tot din cauza acelui zăcământ creștevaloarea proiectului. Deși au trecut șapte luni de la respectiva descoperire, Primăria abia acum aprobă un proiect de hotărâre pentru majorarea fondurilor alocate pentru pod.

Proiectul de modernizare a Podului Porțelanului a fost aprobat în urmă cu trei ani, durata de execuție a lucrărilor a fost stabilită la 12 luni, dar la trei ani de la demararea procedurilor, totul este în stand-by.

„Obiectivul de investiții Pod peste râul Someșul Mic situat pe strada Porțelanului este cuprins la finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală cu o valoare de 6.399.579 lei, conform listei obiectivelor de investiții aprobate pentru județul Cluj în perioada 2017 – 2020 de Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene. În anul 2015 s-a încheiat contractul de proiectare cu operatorul economic VCE Vienna Consulting SRL, având ca obiect: elaborarea expertizei tehnice pentru obținerea autorizației de construire, a caietelor de sarcini, a detaliilor de execuție, a regulamentului de exploatare și instrucțiuni post execuție. Prin Hotărârea nr. 846 din 29.09.2017 s-a aprobat actualizarea indicatorilor tehnico-economici actualizați, pentru acest obiectiv de investiții”, se arată în documentația pentru realizarea podului.

În baza proiectului tehnic și a autorizației de construcție s-au încheiat următoarele contracte: execuție lucrări cu Diferit SRL Cluj-Napoca și subcontractanții SC Energo Power SRL și SC Vibo Instal SRL; dirigenție de șantier cu SC Construct CDP SRL; coordonare în materie de securitate și sănătate în muncă cu SC Health Safety Engineering Services SRL; realizarea expertizei tehnice pentru estacada pe care s-au relocat rețelele de pe amplasamentul lucrării.

Valorea inițială a lucrărilor a fost de 6 milioane lei, dar conform devizului general actualizat valoarea lucrărilor a crescut la 7,1 milioane lei, inclusiv TVA. Majorarea costurilor lucrărilor va fi aprobată în ședința de Consiliu Local de săptămâna aceasta. 

Ziar de Cluj a semnalat luna trecută că vechiul pod, reabilitat, ar fi trebuit să aibă acum o destinație exclusiv pietonală, după mutarea traficului rutier pe noul pod. Numai că podul rutier nu s-a mai putut face, fiindcă specialiștii și-au bătut joc de meseria lor și de clujeni. Nu au descoperit, prin studiul geotehnic, faptul că, pe un mal, unde trebuia ridicat noul pod, există o pungă de sare. Sarea a fost descoperită numai în iarna anului trecut, la 8 luni de la începerea lucrărilor, iar de atunci „specialiștii” caută soluții pentru edificarea podului, dar acestea se tot lasă – degeaba – așteptate.

Vechiul pod, redeschis în decembrie 2019, ca o improvizație destinată deopotrivă traficului pietonal și rutier, ar fi trebuit să se reînchidă la începutul anului 2020 pentru continuarea lucrărilor planificate inițial. S-a reînchis doar în intervalul 11-17 mai, pentru executarea lucrărilor de montare a rosturilor de dilatație (a „articulațiilor” podului, a punctelor de flexiune).

Rosturile au fost montate, așa cum a fost executată întreaga lucrare, în bătaie de joc. „Specialiștii” care le-au măsurat, le-au măsurat probabil ochiometric, fiindcă rosturile au rămas suspendate pe ambele părți ale podului, fiind mai lungi decât podul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *