Lucrări în forţă pe două tronsoane de pe dealurile de lângă Cluj Napoca la Autostrada Transilvania: „Lucrări de minim 3 ani din cauza reliefului dificil”

Românii din asocierea de firme Spedition UMB - Tehnostrade a început în forță construcția a două tronsoane de circa 42 de km din Autostrada Transilvania, de la Nădășelu la Zimbor și mai departe la Poarta Sălajului. Pe teren au intrat cu zeci de utilaje care au început decopertarea și excavarea dealurilor de la nord-vest de Cluj-Napoca.

„Antreprenorul general (UMB), pregătește terenul pentru excavații și foraje pe dealurile transilvănene. Vă reamintim că suntem la a treia încercare de construire, după rezilierea cu Bechtel și abandonul celor de la Maltauro. Faptul că vedem utilaje noi într-un număr rezonabil ne dă speranțe că a treia oară poate fi cu noroc”, informează Asociația Pro Infrastructură, care publică și o filmare din dronă cu cele două loturi în construcție.

„Vă putem spune de pe acum că lucrările vor dura minim 3 ani din cauza reliefului dificil. Vor fi construite 26 de poduri și viaducte cu diferite lungimi, săpate zeci de deblee la 20-30 de metri adâncime medie, unul din ele ajungând până la 75 de metri. Studiile de fezabilitate au indicat pozițiile mai multor alunecări de teren active. Nu sunt prevăzute tuneluri în această zonă”, mai notează API.

Contractul pentru cei 30 de km din autostrada Transilvania de la Nădășelu la Zimbor a fost semnat cu asocierea condusă de UMB pe 22 septembrie, după ce în luna iulie tot cu UMB a fost contractat și lotul de 12,2 km de la Zimbor la Poarta Sălajului. Astfel, constructorul român a ajuns să lucreze neîntrerupt pe circa 42 de km din Autostrada Transilvania.

În februarie, utilajele UMB au intrat în forță pentru a demara primele lucrări de amenajare a șantierului, înainte de a se elibera autorizația de construire.

 

Adauga comentariu