Logica CTP: în cât timp vine busul?

Autobusele din Cluj-Napoca circulă după o logică specifică, înțeleasă doar de Compania de Transport Public. Mai puțin de călători: clujenii care folosesc transportul public sunt mai degrabă induși în eroare de panourile informative, decât ajutați. În cât timp sosește în stație, să spunem, autobusul de pe linia 48: în 2 minute sau în 17 minute? Să bei o cafea? Să mai stai? Sau îți poți reconsidera viața în cele 2 minute care se transformă anevoios de greu în 17, pe o vreme de iarnă?

Bunăoară, sosirea în stație a autobusului de pe linia 48, care circulă pe traseul ERS CUG Nord - Terapia Vest - Iulius Mall Vest - Albac, este una incertă: călătorii n-au decât să ghicească în cât timp vor urca, în 2 minute sau în 17 minute, iar asta întrucât panourile electrice de informare mai degrabă dezinformează, induc în eroare, astfel încât utilitatea acestora este cât se poate de dubioasă.

CITEȘTE ȘICURTEA DE CONTURI: Compania de Transport Public a prejudiciat bugetul Primăriei cu peste 100.000 lei. Cum susțin clujenii un serviciu neperformant

Ca în imaginile de mai jos: 

Consultând panoul informativ aflăm că autobusul urmează să sosească în 2 minute în stația Terapia Vest.

Aștepți.

Autobusul nu mai vine, iar imaginea se transformă cât ai clipi. Cele 2 minute se multiplică amenințător de repede și devin, dintr-odată, 17 minute.

Desigur, nu trebuie să vă hazardați în expresii tari. Panoul electronic funcționează, doar că în reluare, după o logică cunoscută doar de Compania de Transport Public. 

CITEȘTE ȘISpicuiri din poveștile cu erori ale CTP: de la panouri electronice care călătoresc în timp la plata biletelor cu copeici FOTO&VIDEO

Altfel, cu ajutorul acestor panouri informative, călătorii sunt ușor de indus în eroare: se spune că avem flotă nepoluantă. Precum autobusele astea obosite, de la Astra Bus, fără căldură sau aer condiționat. 

Oricum, călătorii de la periferia orașului sunt cât se poate de încântați de noile achiziții electrice ale CTP, troleibusele nou-nouțe care circulă pe rute centrale. Altfel, cei din zona metropolitană, se mulțumesc și cu autobuzele vechi, unde trebuie să-și prezinte biletele la control, chiar dacă circulă cu autobuse poluante și fără căldură.

De fapt, până și panourile electronice de informare consumă curent, după cum și sistemul de ticketing implementat de CTP este un consumator considerabil de energie electrică. 

CITEȘTE ȘIStații DUBIOASE de bilete, consum ENORM de curent: „Iată cum sunt sifonați banii clujenilor!”

Din păcate, recent, Curtea de Conturi prezenta pagubele financiare înregistrate la nivelul Companiei de Transport Public: Primăria Cluj-Napoca ar fi efectuat plăți în sumă de 2.069 mii lei către CTP Cluj-Napoca SA, reprezentând „recuperare cheltuieli de întreținere și funcționare ticketing, în lipsa unui angajament legal din care să rezulte o obligație a UATM Cluj-Napoca către CTP Cluj-Napoca SA pe seama fondurilor publice, și nu a recuperat de la CTP Cluj-Napoca contravaloarea energiei electrice aferentă sistemului de ticketing plătită din bugetul local, în suma de 92 mii lei, arată cel mai recent raport al Curții de Conturi. 

CITEȘTE ȘICURTEA DE CONTURI: Compania de Transport Public a prejudiciat bugetul Primăriei cu peste 100.000 lei. Cum susțin clujenii un serviciu neperformant

 

Adauga comentariu