În lipsă de soluții, municipalitatea arde buzunarele clujenilor pentru locuri de parcare în zona centrală

Tarifele de parcare pentru zona centrală au intrat din nou în vizorul municipalității clujene, urmând să fie majorate considerabil. Așa-numita “soluție” pentru decongestionarea traficului, pentru eliberarea străzilor (și trotuarelor?) de autovehiculele parcate, astfel încât traficul să fie fluidizat, constă în majorarea tarifelor pentru parcările din zona centrală. 

În acest mod, autoritățile clujene dau dovadă de o lipsă de inventivitate și mizează pe aceleași căi bătătorite: cu alte cuvinte, unica găselniță pe care Primăria continuă să o aplice este cea de a crește tarrifele pentru parcare, umblând constant în buzunarele clujenilor.

Încă de acum doi ani, când prețul pentru ora de parcare a început să crească simțitor, municipalitatea anunța, prin vocea aceluiași primar, Emil Boc, că politica de majorare a tarifelor vizează descurajarea utilizării mașinilor în zona centrală, precum și a fluidizării traficului.

De atunci și până în prezent, alte soluții în acest sens nu au fost identificate de către Primărie. 

CITEȘTE ȘIEmil Boc a găsit soluţia fluidizării traficului în Cluj-Napoca. Dublează tarifele de parcare în centrul oraşului

Mai mult chiar, într-una dintre declarațiile publice pe acest subiect, Emil Boc le bătea obrazul studenților care vin să urmeze o facultate în orașul universitar Cluj-Napoca, somându-i să-și lase autoturismele acasă. 

”Trebuie să le spunem, «măi, dragi studenţi, mai puţin cu maşinile în oraş»”, declara Emil Boc în septembrie 2017.

CITEȘTE ȘI: După ce le-a luat voturile, Emil Boc le dă cu flit studenţilor: “Măi, dragi studenţi, mai puţin cu maşinile în oraş”

Altfel spus, municipalitatea ar dori ca toți clujenii să se deplaseze pe jos ori să apeleze la serviciile transportului în comun. Transport ce are destule hibe, iar ultima lovitură a venit la 1 octombrie 2018, atunci când Compania de Transport Public din Cluj-Napoca, sub conducerea lui Liviu Neag, a majorat în mod discreționar tarifele pentru bilete și abonamente.

În plus, această entitate beneficiază și de injecții constante cu fonduri din bani publici.

Altă problemă rămasă fără soluție se referă la construcția de noi parkinguri pentru mașini. 

Bunăoară, Parkingul Negoiu, după multiple amânări, a fost dat în folosință. 

CITESTE SI: Moment istoric! Parkingul Negoiu este funcțional

Însă, cu un singur parking, nu se face primăvară.

Parkingul din Hașdeu, promis din 2012, este în stadiu de analiză/semnare contract.

Din 2012 si până în prezent s-au scurs 6 anișori de zile – vreme în care ”lucrările” la acest parking n-au avansat în nici un fel. Parkingul din Hașdeu se tot construiește.

CITESTE SI: Parkingul Hasdeu a ajuns la etapa semnare contract proiectare și execuție. Anunțul începerii investiției datează din 2012

Astfel, fără a veni cu soluții eficiente și oportune, Primăria face ce știe mai bine: umblă la prețuri. 

Parcarea în centrul orașului va fi iarăși majorată.

Începând de anul viitor, parcarea pe timp de o oră în zona 1 va fi majorată cu 40%.

De la 5 lei, cât este prețul în prezent, acesta va urca la 7 lei! 

Dacă până acum clujenii și-au permis să mai parcheze autoturismele în centrul orașului, în curând parcarea îi va ustura la buzunar.

Viceprimarul Dan Tarcea a anunțat că așa arată în prezent proiectul municipalității:

 ”Vom organiza o dezbatere publică pe subiectul majorării prețului parcării în zona ultracentrală, în noiembrie”, a spus Tarcea.

Consiliul local va lua o decizie în acest sens la ședința din luna decembrie. 

În fond, decizia este una bătută-n cuie, mai este nevoie ca aleșii locali să mai voteze în unanimitate – după cum ne-au obișnuit deja – pe acest subiect.

Cel puțin până la dezbatere, Primăria a decis să nu umble deloc la compunerea zonelor, deși s-a mai discutat despre”promovarea” unor străzi în spațiul cu taxare piperată. Este vorba, de exemplu, despre tronsoane de pe Bulevardul 21 Decembrie și Calea Dorobanților, respectiv de străzile Avram Iancu și Barițiu.

În ultimii ani, prețurile au crescut simțitor, dacă ne referim la centrul municipiului Cluj-Napoca: 

de la 4 la 5 lei a fost o creștere de 25%, iar de la 5 la 7 lei, majorarea este de 40%. În doi ani, tarifele aproape că s-au dublat.

Iată cum ar putea arăta tarifele orare pentru un loc de parcare în zona centrală:

30 de minute zona I/1 oră zona II – 3 lei (a fost 2 lei în 2018 și 2017)

1 oră zona I/2 ore zona II – 7 lei (5 lei a fost în 2018, 4 lei în 2017)

2 ore zona II/4 ore zona II – 14 lei (10 lei a fost în 2018, 8 lei în 2017)

Străzile din Zona I

Baba Novac, Bolyai, Emmanuel de Martonne, Emil Isac, Eroilor, Eroilor, I.C. Brătianu, Iuliu Maniu, Mihai Kogălniceanu, Octavian Petrovici, Piaţa Unirii, Samuil Micu, Ştefan Octavian Iosif, Hermann Oberth, Universităţii, Virgil Fulicea, Cosntantin Daicoviciu, Paul Chinezu, Vasile Alecsandri, S. Brassai, David Ferenc, Emil Zola, Gaal Gabor, Tipografiei, Cotită, Sindicatelor, Victor Babeş, Aleea Învăţătorului, Piaţa Mihai Viteazu (parking cu bariere), Argeş, Piaţa Ştefan cel Mare, Clinicilor, Piaţa Avram Iancu.

Străzile din zona II

Observatorului (carosabil), Berăriei, Mamaia, Calea Dorobanţilor, Crişan, Deva, Dragalina – Camera de Comerţ şi Industrie, Aviator Bădescu, Remetea, David Prodan, Emil Racoviţă, Hasdeu, Nicolae Bălcescu, 21 Decembrie 1989, parking BRD, Bariţiu, Cardinal I. Hossu, Horea, Parking Opera Maghiară, Piaţa Cipariu (parking cu bariere), Parking Moţilor, Republicii, Iaşilor, Avram Iancu, Bisericii Ortodoxe, Decebal, Traian, Dacia, Dobrogeanu Gherea, Mihai Eminescu, Pavel Roşca, Petofi Şandor, Piteşti, Frederic Joliot Curie, Ploieşti, Năvodari, Gheorghe Marinescu, Arany Janos, Cişmigiu, Nufărului, Traian Moşoiu, Rubin Patiţia, George Coşbuc, Păstorului, Croitorilor, Ceahlău, Oţetului, Moldovei, Cireşilor, Haiducului, Andrei Mureşanu, Nicolae Titulescu, Bucureşti, Calea Floreşti, C. Brâncuşi (tronson cuprins între N. Titulescu şi S. Albini). 

 

 

Adauga comentariu