Lio feisbuc dez ipocrit

Este incredibil cum isi dau unii cu parerea despre jurnalistii ucisi, despre cum au gresit bietii impuscati exagerand cu caricatura, cum stiu unii ca libertatea de exprimare tre' sa fie libera, dar sa nu se sara calul...

Vorbesc despre libertatea de expresie niste oameni care in viata lor nu au iesit din rand, care au fost informi mai toata viata, ca o fasole batuta fara usturoi.

Oameni care nu au trait in viata lor sentimentul de opresiune, nici curajul de a-si asuma vocal o parere.

Oameni care nu stiu ce inseamna sa fii amenintat, zi si noapte, prin comentarii sau semeseuri, oameni care habar nu au cum e sa fii urmarit sau hartuit, oameni care n-au fost in viata lor in contact cu presiunea sau abuzurile deversate de politicieni sau interlopi, asa cum sunt, de multe ori, ziaristii.

Nu va mai puneti, ba, jesuischarlie pe facebook, ca putiti a ipocrizie.

Comentarii

ala liber

08.01.2015 17:21

Ai dreptate pretene,Nimeni nu se poate pune in locul celor ucisi cu sange rece de niste dezaxati.De asemenea nimeni nu i-a impins pe jurnalisti sa terfeleasca valorile unui numar mare de oameni. Printre ei sigur se afla si nebuni extremisti.Asa ca cine seamana vant, culege furtuna. Daca este sa intrebi acum familiile jurnalistilor daca a meritat aceasta pozitie sigur vor raspunde ca nici vorba.Eroismele nu se fac luand la misto ce altii pretuiesc. Asta imi aduce aminte de scolarii puternici si mari care se legau intotdeauna ce cei mici sau cu care natura nu a fost asa de darnica.Daca te ascunzi dupa valorile democratiei si terfelesti orice cum iti vine la gura nu iti ofera o valoare prea mare. Imi pare rau ca zic asta dar saptamanalele astea de scandal au terfelit si romanii din Franta. Toti suntem tigani? asa zic jurnalele lor de scandal.Nu conteaza ati medici romani lucra in Franta, nu conteaza Brancusi, Eugene Ionesco, hotelul Negresco, nu conteaza ca romanii au fost aliatii lor timp de zeci de ani.Sa traiasca bataia de joc ca asta vinde ziarele. Sa-i ierte Dumnezeu pe morti si sa le dea pace in cele vesnice.  

Marie

08.01.2015 20:07

Foarte corect spus!

paul

09.01.2015 16:18

Nici eu nu as fi putut sa o zic mai bine!

Myth

09.01.2015 13:26

pretene.... atunci daca aia 2 dezaxati au semant vant ca au ucis 12 oameni, putem si noi sa raspundem musulmanilor si sa ucidem 100.000.000. E corect da? 

george

08.01.2015 19:01

Corect prietene,subscriu la ce spui.ei pot sa ti terfeleasca viata personala,cariera,job,afacere proprie dar cand cineva pune piciorul in prag se numeste "a ingradi presa libera".ei nu au interese,ei nu apartin grupurilor de interese etc(ziaristii),ei sunt moral mai curati ca bebe ul de 9 luni.iar despre ziaristii francezi au fost avertizati si au continuat in aceeasi nota,si au crezut ca se joaca cu mamaliga romaneasca ce nu explodeaza.au venit 2 tipi de a lui Al Baghdadi si le au explicat scurt cum sta treaba.finito la comedia...

bildea

08.01.2015 19:02

si pe mine nu ma mai baga nimeni in seama/?

Acelsi EU

08.01.2015 19:23

Libertatea de expresie nu este absoluta  caci daca ar fi asa EU te pot injura oricand si oriunde fara sa raspund de acest lucru.Am datoria sa-ti respect convingerile, trairile,  valorile si simbolurile in care crezi fara a le persifla.Incearca sa persiflezi imnul national al Frantei si vezi cum vor reactiona acestia.Ori,a batjocura temelia unei culturi (si Mahomed este temelia culturii islamice) nu se inadreaza nici pe departe in asa zisa libertate de expresie.Sa fie clar,nu aprob ceea ce au facut cei doi atentatori.Este oribil.Uite,iti mai propun o libertate de exprimare spune tu sus si tare ca n-a fost holocaust in cel de-al doilea razboi mondial si vezi ce se intampla.Sau scrie ceva urat la adresa lui Moise.  

nascut clujean

08.01.2015 19:35

oare daca jihadistii faceau caricaturi cu Isus? tot a libertate ar fi mirosit?  se zice ca cea mai buna definitie a libertatii este :"Libertate inseamna ca poti face orice vrei, atata timp cat nu incalci libertatea altuia"deci Liviu, te respect, dar daca ma injuri de mama in ziar in numele libertatii, ma transform in politician....numa' bine

consilier

08.01.2015 22:56

"Nu va mai puneti, ba, jesuischarlie pe facebook, ca putiti a ipocrizie." Puteai adresa mesajul unui singur om si intelegeam cu totii profunzimea trairilor tale.https://www.facebook.com/klausiohannis?ref=profile

Nae

09.01.2015 06:44

Gresit domnilor pro teroristi,  nimica, dar absolut nimica nu justifica sa iei viata semenului tau,  hai ca inteleg un act de razbunare gen dinte pt. dinte, dar sa ucizi pt. ca unul are alta parere,  ca publica ceva ce nu convine,  asta e alta mancare de peste. Acesti criminali ordinari nu merita nici o scuza.  Sa va fie rusine, postaci filosofi si tampi!

nothankyou

09.01.2015 10:19

@Nae, dau o bere pentru singurul comment cu cap. Noroc ca mai sunt si oameni care gandesc cu capul, nu cu 'mușchii lor' :-)

nothankyou

09.01.2015 10:17

  Si daca faceau jihadistii caricaturi cu isus, ce? Si faptul ca francezii se iau de romani si ii fac tigani, ce conteaza? Voi nu realizati oameni buni (ma refer la comentatori aici) ca lucrurile astea NU AU LEGATURA cu faptul ca 12 oameni au fost ucisi cu sange rece pentru creatiile lor - pentru niste caricaturi si niste satirizari. Cum sa considerati voi, ma dobitocilor, ca au primit ce meritau? Ca dumnezo oricare ar fi el i-a pedepsit pentru ca isi bat joc de diverse subiecte? E satira si asta e rolul ei, ma ineptilor! 'Acelasi EU', ala liber si george, se vede atata de clar ca tara asta si poporul ei trist habar nu are ce inseamna libertatea presei si libertatea de exprimare.Da, pot sa scriu si sa urlu in gura mare daca vreau ca holocaustul nu a existat, ca ma pis pe moise si ca mohamed era o curva. Nu pentru ca as crede lucrurile astea, dar pentru ca NICIODATA, NIMENI NU O SA MERITE SA MOARA PENTRU ASTA. Violenta este refugiul incompetentei, si nimic mai mult. Faptul ca bagati lucruri gen 's-au purtat urat cu romanii' la mijloc ca sa va bucurati voi in lumea voastra mica si trista ca 's-a facut dreptate'. Faptul ca aveti viziunea asta inseamna un singur lucru: ca nu sunteti cu NIMIC mai buni ca si cei care au apasat pe tragaci.Este incredibil de trist cum se vede gandirea cultivata de prea-tarziu-impuscatul nea' nicu - nu mai traiti in frica de a zice ce credeti, si cu violenta in cap. Nu asta e raspunsul.

Adrian

09.01.2015 23:44

Domnul Nae, haideti sa presupunem ca mergeti la zoo si ajungeti la cusca leului si fiind un animal frumos va vine sa puneti mana pe el, sa vedeti cum e, cum se simte coama lui. Dar stiti ca fiind un animal salbatic si periculos, daca va bagati mana printre gratii cel mai probabil ramaneti fara mana, nu va opreste nimeni, nu va este interzis prin lege, nu sunteti ingradit de nimeni si nimic dar stiti ca actiunea dumneavoastra are o urmare si din moment ce nu va convine urmarea atunci nu faceti actiunea. Ei bine, ce s-a intamplat acum s-a intamplat si alta data. De fiecare daca cand s-au facut publice glume, caricaturi sau desene animate in care este ironizat mahomed, lumea islamica a raspuns violent in mai multe locuri din lume. De exemplu in 2006 si credeti-ma ca ziaristii stiu lucrul asta. Asa cum nu va revoltati de ce leul este salbatic si periculos in loc sa fie bland si domestic, asa n-ar trebui sa se revolte nimeni ca omul prost este prost, ci doar sa-i dea pace si sa nu-l provoace. Ziaristii cu pricina stiau ca-i foarte probabil sa urmeze ce a urmat si cu toate astea au tinut ei sa publice caricaturile ca sa faca o mana de oameni sa rada, sau poate nici atat, pentru ca asa s-au trezit cu pofta de a starni lumea islamica. Normal ca nu-i normal sa moara pentru ce au facut dar daca nu te-ai nascut ieri stii ca nu te iei de mahomed ca iese nasol. Oamenii aia nu sunt niste eroi sustinatori ai libertatii presei, sunt niste prosti din cauza carora s-au pierdut si alte vieti omenesti in afara de ale lor si se vor mai pierde pentru ca sunt amenintari si in America si Anglia cu astfel de violente. Dar nu conteaza asta, important e sa ne putem lua si de mahomed cand nu avem alte subiecte de care sa ne batem joc ca doar ce are ca taram prin noroi cu ce are mai sfant o religie cu aproape 2 miliarde de oameni? Important e sa aratam ca libertatea presei e mai presus de orice. Si domnule nothankyou, de meserie ganditor cu capul si nu cu muschii, e mahomed in romana, nu mohamed. 

gogu

09.01.2015 13:10

Ba muilor, ( ma adresez numai unora dintre postaci) daca e sa ne luam dupa gandirea voastra "libera" in '89 trebuia sa-l pupam in cur pe Ceasca si sa nu cracnim in fata Marelui si Gloriosului Partid Comunist care era Esenta si Temelia Societatii Multilateral Dezboltate. Trebuia sa ne comportam ca ziaristii lu' peste care o sugeau zilnic si lingeau de 3 ori pe zi curu Maritului Conducator. Ca deh, Dai in EL, dai in fabrici si uzine... Ma, mari labagii mai sunteti... si mai cascati ratu' ca voi sunteti anticomunisti, mondialisti si democrati pe deasupra. Pielea pulii sunteti ba! Ba nu, masa electronului( de repaos). Nu stiti CEI AIA? va spun eu: uitati-va drecu' pe goagal si vedeti ca-i ceva 9 x10 la minus 31, ADICA DE OBICEI NU SE IA IN CALCUL. ASTA SUNTETI VOI! 9X10 la puterea minus 31

clujean !

09.01.2015 14:02

Orice forma de extremism taliban in numele unei religii este o eroare grava. noastraDe ce insa, nu e la fal de condamnabil si extremismul ateist blasfemiator la adresa valorilor in care cred altii !!!Dragi filosofi diletanti,apologetii libertatii nelimitate, voi nu cunoasteti teza fundamentala a filosofiei drepturilor omului, care ne spune ca libertatea noastra inceteaza atunci cand lezeaza libertatea altora,fiea si cea de credinta ???!!!

sandel

10.01.2015 20:13

DECLARAȚIA UNIVERSALĂ A DREPTURILOR OMULUI, document internațional adoptat de O.N.U. la 10 dec. 1948. Prevede respectarea drepturilor și libertăților omului și cuprinde o enumerare a acestora. Ziua adoptării declarației se celebrează în fiecare an ca „Ziua drepturilor omului”. PREAMBUL Considerând că recunoaștem demnității inerente tuturor membrilor familiei umane și a drepturilor lor egale și inalienabile constituie fundamentul libertății, dreptății și păcii în lume, Considerând că ignorarea și disprețuirea drepturilor omului au dus la acte de barbarie și care revoltă conștiința omenirii și că făurirea unei lumi în care ființele umane se vor bucura de libertatea cuvântului și și a convingerilor și vor fi eliberate de teamă și mizerie a fost proclamată drept cea mai înaltă aspirație a oamenilor, .................Articolul 29. 1. Orice persoană are îndatoriri față de colectivitate, deoarece numai în cadrul acesteia este posibilă dezvoltarea liberă și deplină a personalității sale. 2. În exercitarea drepturilor și libertăților sale, fiecare om nu este supus decât numai îngrădirilor stabilite prin lege, exclusiv în scopul de a asigur cuvenita recunoaștere și respectare a drepturilor și libertăților altora și ca să fie satisfăcute justele cerințe ale moralei, ordinii publice și bunăstării generale într-o societate democratică. 3. Aceste drepturi și libertăți nu vor putea fi în nici un caz exercitate contrar scopurilor și principiilor Organizației Națiunilor Unite. Articolul 30. Nici o dispoziție a prezentei declarații nu poate fi interpretată ca implicând pentru vreun stat, grupare sau persoană dreptul de a se deda la vreo activitate sau de a săvârși vreun act îndreptat spre desființarea unor drepturi sau libertăți enunțate în prezenta declarație. 

Adauga comentariu