In vizor

Licitație pentru peste 100 km de linie ferată Cluj-Napoca – Suceava

Linia de tren dintre Cluj-Napoca şi Suceava prezintă uzură şi degradări accentuate, instalaţiile sunt vechi iar clădirile şi peroanele necesită lucrări de reparaţii şi modernizare. Compania CFR Infrastructură a scos la licitaţie proiectarea ultimilor 106 kilometri de pe linia de tren Cluj Napoca – Suceava (secțiunea Ilva Mică-Pojorâta). Astfel, toate cele trei secţiuni ale liniei Apahida – Suceava sunt acum scoase la licitaţie pentru realizarea documentaţiei tehnice, adică Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic. Calea ferată care asigură legătura dintre Transilvania şi Moldova are o lungime de peste 300 de kilometri.

Valoarea licitaţiilor pentru cele trei secţiuni feroviare Apahida – Ilva Mică ( 119 km.), Ilva Mică- Pojorâta (106 km.) respectiv Pojorâta – Suceava (85 km.) este de aprox. 150 de milioane de lei iar termenul de realizare este de 23 de luni. 

Contractul prevede şi atingerea unor importante obiective specifice:

– creşterea vitezei de circulaţie şi, implicit, reducerea duratei de călătorie pe subsecţiunea analizată şi pe întreaga secţiune Apahida – Suceava;

– îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi creşterea gradului de siguranţă, gestionând în acelaşi timp impactul asupra mediului, în conformitate cu cerinţele europene.

Studiul de fezabilitate şi Proiectul Tehnic vor respecta legile, reglementările, directivele, standardele, instrucţiile specifice şi metodele în vigoare, cu respectarea conformităţii standardelor impuse pentru Coridoarele TEN-T şi asigurarea specificaţiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României.

După predarea documentaţiei tehnice vor fi lansate licitaţiile de execuţie care vor permite creşterea vitezei de circulaţie la 160 de km/h pentru trenurile de călători respectiv 120 km/h pentru cele de marfă, notează CFR Infrastructură, potrivit economedia.ro

Proiectul ar urma să permită creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe subsecțiunea analizată și pe întreaga secțiune Apahida – Suceava, dar și îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, “în conformitate cu cerințele europene”.

Potrivit caietului de sarcini, componenta tehnică are un punctaj de 60 % în timp ce preţul ofertei primeşte un punctaj de 40 %, finanţarea documentaţiei pentru cele trei secţiuni (150 mil. Lei) fiind asigurată din fonduri europene.

Toate cele trei secţiuni ale liniei Apahida – Suceava sunt acum scoase la licitaţie pentru realizarea documentaţiei tehnice, adică Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic. Calea ferată care asigură legătura dintre Transilvania şi Moldova are o lungime de peste 300 de kilometri.

 

 

 

 

 

 

 

 

sursa foto: specialarad.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *