Le solicită studenților să-și lase mașinile acasă, dar nu asigură infrastructura pentru transportul alternativ

Recent, edilul clujean a transmis un mesaj ferm conducătorilor auto, mai ales studenților, să își lase mașinile acasă: „Mașina trebuie să plece în localitatea de unde tu provii”, a declarat Emil Boc. Între timp, administrația locală întârzie să asigure infrastructura necesară pentru transportul alternativ, precum standurile amenajate pentru parcarea bicicletelor. 

Cel puțin aceasta este concluzia în urma unui răspuns al Direcției Generale de Urbanism la petiția depusă de un clujean pentru amenajarea rastelelor pentru biciclete.

sursa captură: janimonoses/clujulcivic/facebook

După cum puteți observa, răspunsul este unul vag, iar soluția este proiectată în viitor.

De altfel, răspunsul Direcției de Urbanism a fost oferit prin Poșta Română, nu prin e-mail, chiar dacă reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca susțin că tehnologizarea instituției este la zi:

„Răspunsul Direcției generale de urbanism, la depunerea semnăturilor petiției pentru parcări de biciclete. Am cerut răspuns prin email, dar a venit prin poștă. Se pare că pentru blocurile existente, adică unde sunt majoritatea bicicletelor, există doar planuri vagi, odată cu proiectele de regenerare urbană mai ample.

Răspunsul de la Administrația parcărilor încă nu a venit. Iar promisiunea verbală din toamna trecută, de a face rasteluri în 2019 în locurile unde s-au demolat garaje, a rămas promisiune”, notează clujeanul.

Recent, primarul Emil Boc a declarat la un post de radio local că studenții trebuie să-și lase mașinile acasă, în zonele de unde provin, și să apeleze la alte facilități de transport pe care administrația locală le oferă, precum transportul public. În acest răstimp, autoritățile nu reușesc să asigure infrastructura necesară pentru transportul alternativ:

„Pot să-i spun studentului: «dragă student», de acord, când vii în sesiune sau pleci în vacanță sau când vii la începutul anului universitar, e normal să vii cu mașina, să-ți aduci lucrurile. Dar, după aceea, mașina trebuie să plece în localitatea de unde tu provii, pentru că orașul îți pune la dispoziție aceste modalități alternative”, a conchis Emil Boc.

Abia în vara anului 2019, administrația locală și-a propus să reconfigureze câteva locuri de parcare din fiecare parking în stand amenajat pentru biciclete, conform noului regulament:

„Pentru realizarea parcărilor pentru biciclete în fiecare parking vizat se propune transformarea a cel puțin două parcări pentru autoturisme, în parcare tip rastel cu aproximativ 40 de parcări pentru biciclete. Rastelul va fi închis și prevăzut cu un sistem de acces controlat pe bază de cartelă, care va fi primită odată cu emiterea abonamentului de parcare pentru bicicletă”, scrie în noul regulament propus.

Acest proiect vine ca urmare a propunerilor din cadrul programului de bugetare participativă.

Însă, din păcate, municipiul Cluj-Napoca se confruntă în continuare cu implementarea deficitară a pistelor de biciclete, un proiect prioritar pentru asigurarea infrastructurii necesare stimulării transportului alternativ.

Pistele pentru biciclete trasate de adminstrația locală până în prezent sunt insuficiente și prost făcute, iar această problemă a fost semnalată de-a lungul timpului de asociațiile de profil.

CITEȘTE ȘI: Primăria vrea să taie locuri de parcare pentru mașini, în favoarea bicicliștilor. Pistele rămân la fel de puține și prost făcute

 

Adauga comentariu