Jos palaria

Jos pălăria pentru muncitorii de la Podul Traian, care, cu toate că pe vreme bună stau, pe ninsoare lucrează!

Modernizarea podului Traian costă peste 6 milioane de lei și este realizată de firma SC Diferit SRL. Anul trecut, în luna august, când au demarat lucrările, administrația publică locală anunța că modernizarea va fi realizată în șase luni. Astfel, podul ar fi trebuit să fie terminat în 22 februarie 2017.

Reconstrucția podului Traian ar fi trebuit să înceapă mult mai devreme din cauza stării avansate de degradare. În aprilie 2013, o bucată de trotuar s-a rupt sub picioarele unei femei care a fost la un pas să cadă în Someș. Ce a salvat-o a fost conducta de apă care i-a oprit căderea. În august 2013, pe același pod a avut loc un alt incident. O bucată de trotuar lungă de aproximativ cinci metri s-a rupt și a fost ridicată cu o macara.

Cu toate că startul lucrărilor s-a dat în 22 august 2016, înainte de termenul de finalizare din februarie 2017, șantierul arăta ca și cum lucrările ar fi început de doar câteva zile.

Între timp însă muncitorii s-au pus pe treabă și porcul lucrărilor a început să se îngrașe consistent în ajunul Crăciunului climatic, în plină desfășurare acum, grație naturii dezlănțuite. 

În această dimineață, în plină ninsoare, muncitorii români s-au apucat de treabă precum chinezii, robotind de zor pe șantier pentru montarea traverselor care așteptau cuminți ca elanul muncitoresc să le transforme din simple bucăți de beton în mult așteptatul pod.

Conform declarațiilor informale ale muncitorilor, astăzi, la noapte sau mâine, după întreruperea liniei de înaltă tensiune, traversele vor fi montate, indiferent de condițiile atmosferice, de aici înainte nemaifiind cale lungă până la finalizarea podului care, tot conform muncitorilor, ar trebui să fie predat municipalității „pe la jumătatea lunii iunie”.

Dacă „pe la jumătatea lunii iunie” va însemna, în traducere liberă din limba română literară în dialect administrativ-clujean, luna iulie, august, septembrie, octombrie ș.a.m.d., rămâne de văzut! Oricum, gestul contează și, indiferent când urmează a fi terminat podul (dacă va fi terminat vreodată!), nu putem să nu apreciem stoicismul celor care lucrează pe viscol și pe zăpadă la această lucrare publică de amploare – unică în istoria locală a ultimilor 50 de ani – de reconstrucție a unui pod vital pentru traficul din municipiu. 

Jos pălăria în fața echipei de ingineri și de muncitori care, cu toate că pe vreme bună au stat, acum, pe zăpadă, muncesc pe rupte la podul Traian care va fi astfel finalizat la termen, la un moment dat!

Podul Traian este construit de SC Diferit SRL, una dintre firmele „de casă” ale Primăriei Cluj-Napoca. Ani la rând, Diferit s-a ocupat de modernizarea străzilor din municipiu și a obținut un contract în valoare de 140 milioane de euro, valabil până în 2014. Firma este deținută de Nicolae și Daniela Petri. Nicolae Petri a fost inginer la Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj.

Inițial, licitația pentru construirea Podului Traian a fost câștigată de SC Doralex/Rhid Epito/A Hid Epito, cu o ofertă financiară de aproape 5,9 milioane lei. Rezultatul a fost contestat de SC Diferit SRL, a cărei ofertă financiară a fost de aproximativ 6,5 milioane lei. Contestația a fost admisă de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, astfel că SC Diferit SRL a fost declarată câștigătoare.

Podul Traian va avea patru benzi de circulație rutieră, două piste de biciclete și două trotuare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *