Jos pălăria Ministerului Sănătății pentru campania anticorupție! Pacienții sunt chestionați după internare dacă li s-au solicitat bani sau atenții

Ministerul Sănătății nu excelează în lupta împotriva noului coronavirus, dar merită „Jos pălăria!” pentru campania sa anticorupție.

La un scurt interval de timp după internare, pacienții primesc un SMS prin care sunt invitați să răspundă anonim la câteva întrebări relevante privind condițiile de internare.

Pacienții sunt chestionați cât de mulțumiți sunt de serviciile medicale oferite de spital, de activitatea și de implicarea medicului și a asistentelor, de curățenia din spital. Sunt întrebați, de asemenea, dacă au fost nevoiți să cumpere medicamente sau alte materiale sanitare, dacă au primit explicații clare cu privire la diagnostic și tratament, dacă starea lor de sănătate este mai bună după externare, dacă ar recomanda unei persoane apropiate să se trateze la respectivul spital.

Pe lângă întrebările privind calitatea actului medical, pacienții sunt chestionați și în privința eticii și condițiilor de legalitate ale serviciilor medicale primite:

„Vi s-au solicitat bani sau atenții de către medici sau asistente?”

„Doriți să raportați responsabilului anticorupție al Ministerului Sănătății faptul că vi s-au solicitat bani sau atenții?”

În acest mod, chiar și pacienții reticenți în a reclama corupția din spitale au la dispoziție o cale simplă și anonimă de a sesiza Ministerului personalul medical corupt.

„Am avut o internare de o zi la Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca, pentru o intervenție chirurgicală, iar la o săptămână după am primit un SMS cu acest chestionar. E o inițiativă bine-venită, care îi responsabilizează atât pe medici, cât și pe pacienți, să nu ceară și să nu ofere mită”, ne-a transmis astăzi un cititor al Ziar de Cluj.

Adauga comentariu