Jeg si boala la o pensiune de 3 stele din Cluj-Napoca. Floci si mucegai in baie, prosoape rupte si nu e tot... OPC si ANSVSA mai asteapta pana sa trimita controlul

Pensiunea Mures din Cluj-Napoca se poate numi cocina de porci, nu spatiu de cazat oameni la trei si doua stele. Situata la cateva minute de Gara Cluj-Napoca, pe strada Lombului 2/6, pensiunea te intampina cu usile blocate. Suni la interfon si ti se deschide. La receptie o gasesti pe femeia de serviciu, bucatareasa sau pe altcineva care nu are nicio treaba cu regimul hotelier. Cand ajungi in camera platita deja iti dai seama ca te-ai inselat alegand optiunea de cazare. Asta a patit un clujean, iar noi am testat daca este adevarat. Citeste in articol cum am petrecut doua nopti intr-o camera de pensiune cu mizerie in baie si pe peretii incaperii.


 
Un clujean care s-a cazat la Pensiunea Mures, in urma cu ceva timp, ne-a relatat neplacuta experienta avuta in unitatea de cazare. Dupa ce a ajuns in camera de trei stele si a vazut mizeria din jur, si-a dat seama cat de mult a gresit alegand sa se cazeze la Pensiunea Mures. Nu a stat pe ganduri, nici nu a cerut explicatii, pentru ca e posibil sa nu fi primit, dar a anuntat presa.

"M-am cazat la Pensiunea Mures de pe strada Lombului. Nu ma asteptam sa fie cine stie ce, dar cand am ajuns in camera mi-am dat seama ca e mai rau decat crezusem. Peretii erau scorojiti si mizerabili, lenjeria de pat nu parea a fi schimbata, iar baia era sub orice critica", ne-a spus clujeanul care s-a cazat intr-o camera a pensiunii.

Experienta clientului nu s-a oprit aici. Incaperea care ar fi trebuit sa fie dezinfectata arata ca un focar de infectie cu par pe jos si in gratarul de la scurgere, dar si prosoape murdare.

"Partea interesanta a fost cand am intrat in baie. Mi-au sarit in ochi o chiuveta mica, ca la puscarie, un pres din plastic trantit pe jos, mult par și pete pe pereti. In acel moment mi-am dat seama ca daca ma dezbrac si intru la dus, cu jegul de pe jos, sigur iau vreo ciuperca la picioare sau vreo boala. Am refuzat sa ma spal in acel spatiu insalubru si am apelat la o cunostinta pentru o baie sigura si fara urmari", a mai spus clujeanul.

Bazat pe ce imi spune fostul client al pensiunii am luat decizia de a ma caza si eu la Pensiunea Mures. Cand am ajuns, usa era blocata pe interior. Un muncitor mi-a deschis si am ajuns la receptie unde nu era nimeni. Am sunat din nou pe mobilul pensiunii si a venit receptionerul. Mi-a dat camera cu numarul 17 si i-am cerut factura pentru noaptea de cazare. Am primit-o a doua zi, dimineata, la cerere. Receptionerul uitase ca a zis ca imi pregateste documentul.

A doua zi intentionat m-am cazat la Pensiunea Mures pentru a vedea daca au fost schimbate hainele de pat sau daca s-a facut curatenie in baie. Dupa prima noapte petrecuta in camera pensiunii nu le-am spus angajatilor ca voi reveni. A doua seara am mers direct la receptie si am cerut tot camera in care fusesem cazat cu o seara inainte. Nici vorba de curatenie! Am dat peste aceleasi prosoape si jeg in baie. Situatia nu era una izolata, cu siguranta, din moment ce totul era asa cum lasasem dupa prima noapte de cazare.

Imaginile filmate in camera pensiunii au fost trimise catre Directia de Sanatate Publica Cluj. Institutia a dispus, la cateva ore de la primirea imaginilor, un control la Pensiunea Mures.

DSP Cluj a gasit neconformitati cu carul si le-a dat termen patronilor pensiunii sa se puna la punct cu tot ce inseamna igiena.

"La controlul efectuat in data de 29.01.2015, la Pensiunea Mures, din Cluj-Napoca, str. Lombului 2/6, s-a constatat urmatoarele neconformitati: nu se asigura circuite functionale la nivelul spalatoriei; exista o singura substanta dezinfectanta (clor lichid), care nu este insotita de documente de plasare pe piata. Masurile dispuse: unitatea va fi asigurata in permanenta cu cantitati suficiente de materiale si ustensile de curatenie si dezinfectie, produsele biocide vor fi specifice domeniului de activitate si vor fi insotite de fisa tehnica de securitate si aviz sanitar - termen de urgenta; spalatoria va asigura incaperile si dotarile necesare in vederea asigurarii circuitelor functionale sau se va externaliza acest serviciu - termen 06.02.2015", arata Directia de Sanatate Publica intr-o informare trimisa redactiei Ziar de Cluj.

Contactata prin telefon, patroana pensiunii s-a aratat mirata de situatia expusa de noi si a cerut insistent sa vina la redactie sa vorbim. Intr-un final, dupa ce a primit datele, a acceptat sa stea de vorba cu noi si era cat pe ce sa ne convinga de faptul ca igiena din Pensiunea Mures si confortul clientilor sunt pe primul loc.

"Tinem foarte mult la curatenie. Pensiunea este de doua si trei stele. O parte din pensiune foarte rar este functionala, iar eu efectiv sunt uimita de ce imi spuneti dumneavoastra. Tinem foarte mult la calitatea serviciilor oferite. Domnul director este cetatean german, este foarte serios, dam dovada se seriozitate si promptitudine", ne-a declarat printre altele, patroana pensiunii, Cosmina Muresan.

Dupa ce aproape ca ne-a convins cu profesionalismul angajatilor din pensiunea dansei, am intrebat-o pe doamna Muresan cum comenteaza cele spuse de Directia de Sanatate Publica Cluj, respectiv faptul ca la control s-a descoperit lipsa de igiena. Initial a spus ca este uimita de constatarile celor de la DSP Cluj, iar dupa 30 de secunde de tacere si gandire a inceput din nou sa vorbeasca.

"Am sa iau legatura cu domnul director si cu doamna jurista a firmei noastre ca sa se ocupe mai departe de aceasta problema. Este inadmisibil ce ce intampla. Eu va multumesc foarte mult pentru sesizarea facuta si imi cer scuze in numele personalului nostru daca au fost probleme, iar mai departe jurista noastra si directorul firmei se vor ocupa de rezolvarea problemei", a mai spus Cosmina Muresan.

La Autoritatea Nationala pentru Turism, in lista structurilor de primire turistice cu functiuni de cazare clasificate, la pozitia 6498, Pensiunea Mures figureaza cu doua margarete. Acesta aspect vine in contradictie cu ce spune patroana ca ar avea trei margarete pe o parte din pensiune.

Autoritatea Nationala pentru Turism verifica situatia de la Pensiunea Mures si urmeaza ca in baza celor constatate sa dispuna sanctiuni pentru administratorul acesteia.
 
Si inspectorii de la Oficiul pentru Protectia Consumatorului au promis control la Pensiunea Mures, dar niciun rezultat pana la acest moment.
 
Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si Pentru Siguranta Alimentelor va trimite in control o echipa de inspectori. Reprezentantii ANSVSA Cluj vor sa verifice si conditiile din bucataria pensiunii. Nici aceasta institutie nu a demarat nicio procedura pana la redactarea articolului.

Descrierea pensiunii pe site-ul turistinfo.ro te duce cu gandul la cazare de bun gust, nu la mizerie.

"Pensiunea Mures pune la dispozitia turistilor, restaurant (dotat cu Aer Conditionat) in incinta pentru micul dejun, pranz sau cina, precum si 15 spatii de cazare, structurate in camere single, double sau camere triple. Spatiile de cazare sunt finisate si amenajate in conformitate cu cele mai moderne standarde. Fiecare dispune de tv si cablu tv, acces la internet, grup sanitar propriu cu dus si apa calda non-stop, incalzire centrala. Designul modern si de bun gust, ambianta placuta, servire de inalta calitate inspirata din aerul familiar de acasa ofera tot comfortul necesar pentru cazarea dumneavoastra la noi", se  arata pe site-ul infoturism.ro.

Pensiunea isi desfasoara activitatea din anul 2013.

Comentarii

ce nunta dorea ...

30.01.2015 22:42

Dragi cititori ai acestui articol,as dori sa va expun si eu, ceea ce ,inimaginabil,am patit cu aceasta locatie cu ocazia nuntii mele de anul trecut !Desi,locatia era indepartata si cladirea anosta,am hotarat impreuna cu viitoare sotie sa contractam fericitul eveniment la sus-numita pensiune !Este drept ca ne-a placut sala,iar directorul,care se recomanda cu un nume german ne-a inspirat o oarecare incredere,garantand un eveniment ireprosabil !Insa ceea ce a urmat cu ocazia vizitei mele de verificare a amenajarii salii,in ajunul nuntii intrece orice scenariu de cosmar !Aveam a doua zi nunta,si am dorit sa merg in ajun sa verific sala ! Ceva parca ma facea sa fiu foarte prudent !Cand am ajuns,am crezut ca ma aflu in cel mai deplin scenariu kafkhian !ce am constatat m-a lasat cu gura cascata !Cam 90 % din mese erau acoperite cu fete de masa super-sifonate si murdare,pline de urme de scrum si de pete de murdarie,iar pe alocuri cu gauri de la scrumul de tigara !Husele cauneor erau asiderea, sifonate,murdare si pline de pete !Am crezut ca nu vad bine !!! Cea mai fericita zi a vietii mele,urma sa fie un dezastru, din cauza unor oameni pe care ai angajasem,si le dadeam bani, tocmai pentru a iesi totul perfect !Si cand ,colo,ei isi bateau joc de mine intr-un mod cosmaresc,demn de filmele de groaza !!!In urma celor vazute,am avut o atitudine ferma si hotarata,avand o discutie foarte tensionata cu directorul german al sus-numitei pensiuni,si numai in urma amenintarilor ca nu va vedea de la mine nici un ban,daca nu remediaza situatia,am constatat,revenind peste cateva ore, ca toata rufaria meselor afost schimbata cu una noua, la dunga !!! Evenimentul de a doua zi s-a desfasurat foarte bine,personalul si patronul comportandu-se normal si satisfacator !Dar prin ce emotii am trecut pana atunci !!! Nu o sa uiit niciodata !Ma gandesc acum ,ca putem sa-l actionez in instanta si sa cer daune morale si materiale !Dar, cum iti arde de tribunal cand ai un astfel de eveniment epocal in viata ta, precum o nunta ?!

Dan

30.01.2015 22:54

la restaurant la fel, pentru o pomenire platesti un meniu 35 ron si primesti ceva in jur de 15 ron, pacat ca patronul "Domnul director" este cetatean german" :)))

Sergiu

31.01.2015 17:40

Stimate știrist,Nu am nicio legătură cu povestea din spatele acestui articol și nici nu am fost prea curios să o citesc. În schimb pot să remarc limbajul cu care prezentați cazul, cel puțin titlul, că în rest mi-ați alungat tot interesul de a citi. Aveți un limbaj "de tot jegul", iar exprimării dumneavoastră nu i-ar strica o notă de profesionalism, daca se pune problema de așa ceva. Observ cât de motivat sunteți să prezentați cazul în toată disgrația lui, însă trebuie să rămâneți obiectiv și să vă estetizați puțin exprimările.Mulțumesc pentru înțelegere! Chiar consider că în limbajul articolelor unui jurnalist care se respectă ar trebui să nu apară termeni precum "floci","jeg" s.a.

roata

19.03.2015 11:51

Au acolo si o vulcanizare si o spalatorie auto demne de invidiat. Iti versi matzele. Se lucreaza pe domeniul public, dar nu se sesizeaza nimeni.

Adauga comentariu