Istoria Clujului e povestită online de un grup de elevi de clasa a șasea, coordonați de profesorul Bogosavlievici: „Proiectul acesta al copiilor e un brand excelent pentru Cluj!”

În Clujul pandemic în care viitorul e incert, iar trecutul a fost uitat de mult, un grup de elevi de clasa a șasea a reușit să valorifice tot ce e mai bun din școala online a prezentului. Pasionați de istorie, dar și de informatică, insuflați cu pasiune de profesorul lor de la Barițiu, Vladimir-Alexandru Bogosavlievici, copiii au creat un site simplu, dar cuprinzător, interesant chiar și pentru adulții care vor să își cunoască mai bine orașul.

Pe www.istoriaclujului.ml putem afla, sub forma textului scris sau a unor istorioare video, date despre obiective din Cluj-Napoca (clădirile în oglindă, Monumentul Stâlpii Împușcați, Hotelul Melody și multe altele), istoria unor lăcașuri de cult, curiozități, precum misterele din Pădurea Hoia-Baciu, cel mai vechi lift, incendiile Clujului vechi ș.a., povestea muzeelor clujene și a personalităților care au marcat urbea.

Site-ul copiilor invită la lectură atât prin diversitatea informațiilor redactate într-un stil accesibil, cât și prin varietatea modalităților de prezentare a datelor istorice (având secțiuni foto, video, slide și text).

Profesorul Vladimir-Alexandru Bogosavlievici a spus, pentru Ziar de Cluj, povestea pasiunii elevilor săi, care au creat site-ul unic în țară:

„Sunt copii de 13 ani, de clasa a VI-a. I-am dus prin oraș, le-am explicat la nivelul vârstei lor și am avut o surpriză deosebit de plăcută, unul dintre ei, Petrișor Andrei, a venit anul trecut și mi-a spus că a strâns materiale și a făcut un site.

El a venit cu inițiativa, a făcut site-ul, a strâns de la colegi materialele. E un autodidact și în informatică, fiindcă acesta este viitorul, și a dobândit astfel și noțiuni de informatică și de istorie! M-a înregistrat, mi-a citit cărțile, eu i-am îndrumat, ei au recenzii, au referate, au videoclipuri, au mai multe tipuri de materiale. Copiii au conceput site-ul. Inițial a participat toată clasa, dar a rămas acum un grup de 10-15, ei își fac o autoselecție: care nu e pasionat, nu participă, nu îi forțăm pe toți. Ei actualizează site-ul mereu, lucrează, vorbesc între ei, postează și pe Instagram.

Având în vedere că în perioada aceasta de pandemie nu am mai putut ieși cu ei în oraș, ei au făcut o treabă virtuală care a fost apreciată, au și fost scoși în evidență de proiectul Merito din București, care se ocupă de profesori și elevi merituoși din toată țara, am fost cu ei virtual la un webinar unde s-au descurcat foarte bine.

Copiii au început proiectul acesta din octombrie și au și impact, și vizionări, lumea începe să îi aprecieze, oamenii maturi. E de apreciat grupul acesta de copii de 12-13 ani, pentru că ei fac ceva peste vârsta lor. Am rămas și eu plăcut impresionat cât de bine cunosc istoria, chiar mai bine decât cei mai mari! Asta, pentru că ei sunt mai implicați, mai pasionați și întreabă și de abia așteaptă să ieșim! Dar nu putem ieși, pentru nu este voie în această perioadă. Ei au văzut că nu pot să se desfășoare ca înainte în pasiunea lor pentru Cluj și atunci au făcut tururi virtuale cu referate, cu recenzii, cu filmulețe pe YouTube, combină informația pe care o au și de la mine și de pe diverse siteuri și o valorifică, o arată și altora și au fost lăudați pe țară în cadrul proiectului Merito, pentru că nimeni nu face pe țară așa ceva!

Proiectul acesta al copiilor e un brand excelent pentru Cluj! Sunt copii de clasa a șasea, care fac lucrurile acestea frumoase, nu numai pentru ei și pentru activitatea lor, dar și pentru oraș, ar trebui să fie mai apreciați de către cei în măsură să îi aprecieze, pentru că merită! Proiectul lor este unul de perspectivă, eu îi sprijin să se țină de el până pe clasa a șaptea, a opta, cât îi păstoresc, să fie o treabă edificatoare pentru ce se poate face în timpul liber cu pasiune, cu impact pentru oraș. Pentru că, în România, oamenii nu își cunosc orașele! Eu cred că copiii aceștia fac pentru Cluj mai mult decât fac alții! Și fac din pasiune! Istoria e o poveste frumoasă, dar trebuie și povestită fain!”, a conchis profesorul Bogosavlievici.

Acești copii, care, pe clasa a șasea, își promovează orașul cu informații reale, nu cu adevăruri romanțate, ca adulții care conduc urbea, reprezintă adevăratul Cluj ”smart”. Pentru a fi un oraș inteligent avem nevoie de mai mulți copii ca aceștia, și nu de mai multe băncuțe cu USB. Mijloacele tehnice fără oameni educați nu înseamnă nimic.

Adauga comentariu