Inspectoratul Școlar Cluj solicită Ministerului Educației anularea calificativelor la clasele primare

Inspectoratul Școlar Județean Cluj a înaintat o propunere Ministerului Educației privind eliminarea calificativelor la clasele primare. Această solicitare a venit în contextul în care calificativele au trezit adeseori tulburări și neplăceri în rândul părinților. În școlile din județul Cluj, “învățătorii încep să îi obișnuiască pe copii cu notele, la clasa a IV-a, din timpul anului școlar. Este o măsură în planul managerial. Îi rugăm pe colegi să administreze teste copiilor, teste elaborate împreună cu colegii profesori, la care să îi evalueze cu punctaje”, au explicat reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Cluj. 

În acest context, IȘJ Cluj a înaintat Ecaterinei Andronescu o solicitare în privința eliminării calificativelor pentru clasele primare.

“Noi am solicitat acum, la Minister, eliminarea calificativelor. Calificativele au fost o pricină de sminteală pentru mulți. Aceste calificative se acordă prin aplicarea unor descriptori de performață. Părinții tot întreabă: ce e ‘bine’-le ăla? O fi 7, o fi 8? Păi nu e nici 7, nici 8.

Descriptorii arată gradul în care copilul reușește să atingă competența ascunsă în itemi, cu alte cuvinte.

Noi am propus așa: la nivelul ciclului achizițiilor fundamentale – clasa pregătitoare, clasa I și a II-a – să se utilizeze evaluarea descriptivă, adică învățătorul să spună nivelul la care copilul se află: competențe formate, competențe în curs de formare sau competențe neformate. Fără suficient, fără bine… Și, din ciclul primar superior (clasele a III-a, a IV-a – n.red.), evaluarea să se finalizeze cu note, ca să îi ajutăm pe copilași să facă trecerea spre ciclul gimnazial”, au explicat reprezentanții IȘJ Cluj pentru Edupedu.ro

Adauga comentariu