Rautacisme

„Inovatorii” fără mască din Primăria Cluj-Napoca se laudă pe sine ca la Torino

Primăria Cluj-Napoca a atins astăzi o nouă culme a penibilului, printr-o limbă internă pe care și-a autoadministrat-o public prin intermediul unui comunicat de presă prin care a anunțat „primul program pilot de inovare internă într-o administrație publică din România”, „un proiect de transfer european de bună practică pentru încurajarea proceselor de inovare internă în administrația publică de la Torino la Cluj-Napoca”.

După ce au „inovat” orașul de l-au prostit că e smart, după prima stradă deșteaptă-n cap din România, Molnar Piuariu, după prima maimuță inaugurată pe malul Someșului, după ce, în general, au fost primii în tot și în toate, acum subordonații lui Boc sunt primii bugetari din România care se inovează pe sine.

Inovările nu constau în cursuri de calificare profesională pentru performanțe deosebite în jocul Solitaire, așa cum ne-am fi așteptat, ci în „digitalizarea și automatizarea procesului de comunicare a fluturașilor de salariu” (cea mai populară propunere, după cum ne-au comunicat reprezentanții Primăriei).

Am aflat astăzi că angajații inovatori ai Primăriei lui Boc au organizat până și primul CIIC intern (Centrul de Inovare și Imaginație) pentru colegii lor, care au calități extraordinare, de supermani, după cum au transmis comunicatorii municipalității:

„Prin suprapunerea celor două calități (cetățean/locuitor al orașului și cea de expert în administrație publică/funcționar public) angajații Primăriei se află la intersecția unor calități care le crează un ridicat potențial de inovare socială”, se amăgesc funcționarii.

„Primul apel intern pentru propuneri de inovare dintr-o administrație publică din România” a fost finalizat la Cluj cu 5 proiecte câștigătoare. Proiectul utilizează un instrument digital, bineînțeles, doar trăim într-un oraș smart, o platformă cu acces intern numită Innovato-R, ce permite reluarea apelului anual. Apelul intern de proiect s-a derulat în perioada 7 februarie – 6 martie 2020, fiind înregistrate în platformă 17 proiecte, depuse de către 12 persoane.

Proiectele câştigătoare sunt: „O primărie mai bine conectată: Dezvoltare aplicație Infocet; O primărie profesionistă: Alertă email expirare termen de plata; O primărie conectată; O primărie deschisă, receptivă: Evaluarea gradului de satisfacție al cetățenilor privind activitatea instituției; O primărie responsabilă şi sustenabilă: Fluturași de salariu pe e-mail.”

„Îi felicit pe colegii mei care au avut primele propuneri – m-am bucurat să constat că într-adevăr există un potențial real de inovare internă în administrația locală și cred că acest instrument ar putea fi replicat și în alte instituții, ca un mijloc de a îmbunătăți calitatea serviciilor publice oferite cetățenilor și eficientizarea muncii interne a angajaților. Cu aceleași prevederi legislative, aceleași resurse și constrângeri, iată că se pot crea îmbunătățiri, inovatorii noștri interni tocmai au demonstrat acest lucru. Unele proiecte sunt în curs de preluare și implementare, dar unele sunt deja aplicate și au creat economii de resurse interne”, a declarat primarul Emil Boc.

„Innovato-R ne-a permis să adaptăm mecanismele de guvernanță participativă pe care le utilizăm deja în mod curent în oraș în cadrul Centrului de Inovare și Imaginație Civică la procese interne, în cadrul primăriei. Platforma creată oferă fiecărui angajat posibilitatea de a-și face vocea auzită, dacă are idei despre cum putem schimba și îmbunătăți activitatea în instituție – fie de a identifica procese care se pot simplifica sau reduce, fie pentru idei de activități sau abordări noi în căutarea de soluții la problemele administrației și nevoia de a-și crește calitatea serviciilor”, a explicat Ovidiu Cîmpean, coordonator CIIC.

Cu toate că angajații Primăriei Cluj-Napoca au la dispoziție asemenea platforme inovative de comunicare internă și de îmbunătățire a proceselor și activităților din instituție, unii preferă să apeleze la Ziar de Cluj, o metodă mult mai eficientă.

Angajații Primăriei ne-au sesizat recent, de exemplu, faptul că colegii lor de la Serviciul Parcări parchează gratuit în parkingul municipalității, cu toate că nu ar avea dreptul:

FOTO – Parcări bizare în parkingul Primăriei! Angajații și directorul Serviciului Parcări, reclamați de colegii lor că ar parca fără să plătească

Tot angajații lui Emil Boc ne-au sesizat și că la Primărie casierele nu poartă mască, fapt confirmat și amendat și de DSP:

La sesizarea Ziar de Cluj, DSP a verificat și sancționat angajații Primăriei Cluj-Napoca ce nu poartă mască de protecție, riscând sănătatea contribuabililor

Îi încurajăm pe angajații cinstiți din Primăria Cluj-Napoca să continue să ne scrie, pentru a dezbate problemele din instituție în CIIC-ul public, în fața orașului, cu cititorii Ziar de Cluj.

CIIC-ul intern al Primăriei pare o simplă prefăcătorie, pentru ca Primăria lui Emil Boc să pară mai inovatoare decât e.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *