Inițiativele bune, implementate prost, îi păgubesc pe cetățeni! Cine nu știe că vinerea e verde, plătește bilete ca fraierul în mijloacele de transport în comun ale CTP

La Cluj, practica implementării proaste a unor inițiative benefice în teorie are un istoric îndelungat. Doar un exemplu din istoria recentă a orașului ”smart”:

De două luni de zile, Compania de Transport Public a luat decizia ca, în unele mijloace de transport în comun, POS-urile pentru plata cu cardul să nu mai elibereze deloc chitanță pentru că rola de hârtie… se termina! Tranzacția este confirmată doar de mesajul „APROBAT” de pe ecranul verde al POS-ului, lucru specificat chiar pe POS-urile pe care a fost lipit un abțibild cu această informare.

De două luni de zile însă, mulți dintre călători încearcă în mod repetat să plătească cu cardul călătoria la aceste POS-uri, așteptând inutil chitanța doveditoare a plății. Fiindcă POS-urile nu eliberează chitanță, iar călătorii nu se dau bătuți, pentru o călătorie un călător ajunge să plătească două-trei-patru bilete, fiecare nouă apropiere a cardului de POS însemnând plata încă unui bilet.

De ce încearcă clujenii să plătească de mai multe ori, așteptând chitanța, chiar dacă scrie pe POS că acesta nu mai eliberează chitanță? De frică! Întrebarea frecventă în tramvaie și în autobuze este: „Ok, și dacă nu primesc bilet, eu cum dovedesc că am plătit?!”

Controlorii de bilete pot constata dacă plata călătoriei a fost efectuată, la echipamentul la care a fost validat cardul bancar, prin verificarea ultimelor 4 cifre ale cardului, care vor fi comunicate de călător. Însă călătorii nu știu asta și așa ajung, de frica de a nu putea dovedi plata călătoriei, să achite mai multe bilete, așezându-se într-un final resemnați pe scaune, cu cardul golit, cu ochii la ușă, să nu urce cumva un controlor!

Informarea deficitară a făcut ca o inițiativă bună să fie percepută drept una proastă și să aibă consecințe negative: clujenii achită contravaloarea mai multor bilete pentru una și aceeași călătorie și călătoresc stresați, cu gândul că nu pot dovedi plata biletului, în cazul unui control.

La fel de deficitar a fost implementată și ”Vinerea Verde”, campania susținută de Primăria Cluj-Napoca și CTP, prin care s-a introdus  transportul gratuit pe toată durata zilelor de vineri, pe raza municipiului Cluj-Napoca, începând cu data de 18.06.2021.

„În zilele de vineri, clujenii nu mai sunt nevoiți să prezinte titluri tarifare de calatorie”, putem citi pe site-ul CTP.

Nu mai sunt nevoiți să prezinte titluri tarifare, însă le pot achita. La POS-urile din autobuze și tramvaie, vineri, 18 iunie, cei care nu știau că pot călători fără bilet, ori cei care, neatenți, uitau pe moment și făceau gestul reflex de a duce cardul la POS, achitau contravaloarea unei călătorii. Vă prezentăm și dovada:

Titlul de călătorie de mai sus a fost achitat de Vinerea Verde trecută, într-un tramvai CTP, cu cardul bancar, cu telefonul.

În loc să blocheze posibilitatea plății vinerea în troleibuze și tramvaie, CTP a lăsat POS-urile funcționale ca de obicei.

Cine nu știe că vinerea nu e controlat de bilet, ori cine e neatent, plătește ca fraierul, degeaba, fiindcă așa e la Cluj: inițiativele bune, implementate prost, îi păgubesc pe cetățeni!

Adauga comentariu