Incompetentii din Primarie au facut caietul de licitatii pentru serviciile de publicitate pe genunchi. Cum a pierdut presa clujeana 200.000 lei

Contractul pentru serviciile de publicitate licitate de Primaria Cluj-Napoca a fost atribuit la o treime din valoarea estimata de municipalitate, care a pus la bataie 300.000 de lei. Criteriul de atribuire a fost pretul cel mai scazut, astfel oferta castigatoare a fost cea a Amprenta Advertising, in valoare de numai  96.280 de lei. Asta in timp ce celelalte doua oferte, de la Vitrina, respectiv Trend Communication, s-au ridicat la 175.188 si 187.560 de lei.
 “Ce pot sa spun si mi se pare ca se intampla cu repetitivitate si ar trebui sa ne ingrijoreze este faptul ca se castiga licitatiile cu o treime din valoarea estimata. Asta inseamna ca cei care au facut caietul de sarcini si au estimat acea suma isi pot da demisia, in conditiile in care vine o firma si ofera o treime. Ma face sa ma gandesc ca si contribuabil daca nu cumva si la asfaltarile care se fac preturile sunt triplate”, a spus Codruta Simina, jurnalista publicatiei clujene Redactia de Stiri.
Caiet de sarcini facut pe genunchi In urma licitatiei se va incheia un acord cadru pe o perioada de 24 de luni, care prevede incheierea unor contracte subsecvente – doua contracte pe an pentru presa scrisa, si cate un contract pentru publicatii online locale, televiziuni si radio in functie de necesitatile autoritatii contractante. Potrivit unor informatii obtinute de Ziar de Cluj, creatorii caietului de sarcini copiaza de la an la an continutul tehnic al precedentelor licitatii care cuprinde aspecte cu mult in urma fata de vremurile pe care le traim, cerand oferte pe online pe centimetri patrati, asa cum se face pe presa tiparita, desi in online dimensionarea se face pe pixeli.
“Niciodata nu m-a interesat sa primesc publicitate de la Primarie, prin intermediul unei agentii de publicitate care nu are treaba cu presa. Remarc faptul ca presa clujeana, oricare ar fi ea, in loc sa castige 300.000 de lei de la Primarie, bani buni pe timp de criza, este vaduvita de ambitiile unei agentii de publicitate care reduce suma la o treime. Mai mult, in 2013, Primaria dovedeste inca o data ca are o mentalitate primitiva neadaptandu-si caietul de licitatii la conditiile presei locale clujene si la vremurile de acum”, a precizat jurnalistul Liviu Alexa.
Expertii in domeniu sustin ca municipalitatea are o strategie gresita alegand preturile mici la ziare fara tiraje mari ignorand online-ul, avand in vedere ca pe piata media clujeana exista trei publicatii online foarte accesate – Stiri de Cluj, Ziua de Cluj si Citynews. In caietul de sarcini nu se prevedea obligativitatea incheierii de contracte cu anumite publicatii, doar se preciza ca ar fi bine “de luat in calcul”.
"Este un contract avantajos pentru Primarie, fiind bani publici este bine sa se cheltuie mai putin. Nu stiu daca presa avea de castigat sau nu, in cazul unei sume mai mari. Nu mi se pare corect insa ca se pune accentul pe print in conditiile in care de exemplu Ziua are tiraj de 500 si Monitorul vreo 150", a spus Horea Soica, jurnalist Stiri de Cluj, publicatie online care a inregistrat chiar si 47.000 de vizitatori unici pe zi.
Este interesant faptul ca Amprenta Advertising, firma care s-a angajat la o treime din pretul estimat sa asigure serviciile de publicitate, este cea care a avut un panou imens cu Vodafone in centrul orasului mai multe luni, chiar daca era o practica ilegala. Licitatii la o treime – marca Decebal Cotoc Amprenta Advertising este detinuta de omul de afaceri Decebal Cotoc. Grupul sau de firme pare sa isi fi facut un obicei din a licita la o treime din valoarea estimata a contractului. Asa s-a intamplat si in cazul Companiei de Apa Somes, care a licitat la finalul anului trecut un contract de “difuzare de informatii de utilitate publica prin intermediul mijloacelor de informare in masa in Cluj si Salaj” estimat la 407.700 de lei.  Primul lot, pentru Cluj-Napoca si localitatile din judetul Cluj s-a estimat la 340.140 de lei, iar cel de-al doilea pentru Zalau si localitatile din Salaj la 67.560 de lei. Criteriul de atribuire fiind pretul cel mai scazut, contractul pentru primul lot, estimat la 340.000 de lei s-a adjudecat de firma Selmaco International, care a ofertat o treime din suma estimata, respectiv 112.470 de lei. Selmaco International este firma care are licenta audiovizuala pentru Radio Impuls si este detinuta in proportie de 70% de Decebal Cotoc. Alte 25% din actionariatul Selmaco ii apartin Mirelei Vancea, iar 5% Codrutei Kali, ambele fiind angajate ale Amprenta Advertising.

Adauga comentariu