Din oras

Inchiderea rampei de gunoi de la Pata Rat poate avea nevoie de fonduri suplimentare

La inceputul lunii octombrie Consiliul Judetean a scos la licitatie inchiderea gropilor de gunoi neconforme din tot judetul, printre care si Pata Rat. Suprafata cuprinsa in proiect, pentru care s-a organizat si licitatia, este mai mica decat suprafata plina de gunoaie. Presedintele Consiliului Judetean spune ca zona nu va ramane neecologizata, chiar daca va trebui sa gaseasca surse alternative de finantare.

Intr-o adresa a CJ Cluj catre Primaria Cluj-Napoca de anul trecut se arata ca suprafata totala a rampei de la Pata Rat o depaseste pe cea a terenului dat in administrare de Primarie, existand o diferenta de aproximativ doua hectare. Mai mult in zona exista mai multe parcele care sunt proprietate privata.

“Ecologizarea merge pe intreg situl rampei. Intr-adevar in ultimul raport Garda de Mediu a aratat ca deseurile au fost rasfirate pe o suprafata mai mare, datorita activitatii romilor de pe rampa. Proiectul ca atare este pe cele 18 hectare, dar ecologizarea se intampla pe tot situl. Proiectul pe bani europeni nu poate fi pe un teren care nu este al nostru, dar nu va fi o situatie in care 18 hectare vor fi ca la farmacie, iar restul murdar. In cel mai rau caz daca cumva e nevoie de costuri suplimentare vom gasi o formula care nu implica bani din proiect, ci din fonduri proprii. Deocamdata licitatia se afla inca in desfasurare”, a aratat presedintele Consiliului Judetean, Vakar Istvan.

Rampele de gunoi neconforme din judet trebuie inchise pana la sfarsitul anului viitor. Consiliul Judetean Cluj a inceput procedurile de achizitie publica la inceputul lunii. Valoarea estimata a contractului este de 53.984.168 de lei. Lucrarile de inchidere si ecologizare sunt impartite pe doua loturi: lotul I se refera la rampele Pata Rat, Huedin, Turda si Gherla. Suprafata de depozite este de 25,3 hectare, iar costurile sunt estimate la 45 de milioane de lei, fara TVA. Lotul II se refera la inchiderea rampelor de la Dej si Campia Turzii, iar costurile lucrarilor sunt estimate la peste 8 milioane de lei, fara TVA. Termenul de executie a lucrarilor este de 12 luni, de la atribuirea contractului. Finantarea pentru aceste lucrari este asigurata din fonduri europene si prinsa in proiectul “Sistem de Management Integrat al Deseurilor”, derulat de Consiliul Judetean Cluj.

Foto: adevarul.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *