Incepe Shoebox 2015. Anul acesta, micile bucurii vor ajunge si la copii din India

A noua editie a campaniei clujene care a s-a raspandit in intreaga lume va incepe in 1 decembrie. Shoebox 2015 a reusit sa sparga barierele distantei – ideea simplei cutii de pantofi indesata cu cadouri a ajuns la oameni care nu au si nu au avut niciodata vreo legatura cu Romania. 

Anul acesta, renumele Shoebox a ajuns la oameni ce locuiesc in toate colturile lumii. Oameni care nu au nicio legatura cu Romania sau Clujul, care nu cunosc pe nimeni in tara, dar care vor sa ajute. Impresionati de campania care creste in fiecare an cat altele in sapte, oameni din Mexic, Guatemala si chiar Japonia au decis sa se alature Shoebox in aceasta iarna. 

“Am primit foarte multe mesaje de la straini, oameni cu care nu am nicio legatura, niciun prieten comun. Prima data am crezut ca e spam – straini cu totul de tara si initiativa noastra au gasit campania si ne-au scris ca vor sa trimita cutii”, spune Valentin Vesa, initiatorul Shoebox. 

Altii, mai determinati, au organizat deja centre de colectare in intreaga Europa. Oameni care au plecat demult din tara, dar care vor sa aduca un zambet pe buzele copiilor sarmani din Romania. 

“In Belgia exista in jur de 10 locatii in care se strang cutii, in comunitatea romanilor de acolo. Oamenii s-au mobilizat si pe mine ma anuntau cand stabileau o noua locatie. Apoi au tradus mesajul lor in engleza, iar rudele, prietenii si colegii lor au spus ca vor si ei sa se implice”, povesteste Valentin. 

O alta tanara ce locuieste in Bahrain, originara din Republica Moldova, a decis ca vrea sa iii ajute pe copiii sarmani de acasa cu ajutorul Shoebox.

“Nu stiu cum a aflat de noi, dar deja a vorbit cu cei de la DHL, care o sa asigure transportul gratuit. Ea o sa duca cutiiile in Republica Moldova sub auspiciile Shoebox. A mai fost nevoie de 3.000 de euro pentru ceva taxe, dar m-a anuntat fericita ca i-a strans in cateva zile, pe kickstarter. Miscarea asta chiar ma bucura, pentru ca noi am incercat sa ajungem in Republica Moldova anul trecut, dar am reusit foarte greu, pentru ca nu suntem fundatie”, mai spune initiatorul campaniei.

Pentru prima data de la startul campaniei care a ajuns sa fie cunoscuta in intreaga lume, Valentin Vesa spune ca o parte din aceste cutii vor ajunge la copiii sarmani din India. 

“Am fost de curand in India si am fost socat sa vad saracia de acolo - familii cu cate 8-10 copii, criza, durere umana, prunci cu un viitor sigur de cersetori ori fete casatorite la 12 ani, din interes. Multi dintre acesti copii nici macar nu supravietuiesc pana la varsta de 12 ani, mor pe capete”, spune Valentin Vesa. 

De asemenea, anul acesta e primul in care organizatorii campaniei au anuntat ca nu mai primesc produse folosite, ci doar noi, cu eticheta. 

“Din pacate, anul trecut am aruncat, numai in Cluj,  2.000 de cutii cu gunoaie, dintr-un total de aproximativ 20.000. Oamenii inca nu inteleg ca un cadou nu inseamna ceva de care noi nu mai avem nevoie, iar un cadou pentru un copil amarat ar trebui sa fie cu atat mai deosebit, mai special, mai select. Asa ca au trimis ursuleti de plus uzati, papusi fara maini, bluze rupte, mizerii”, incheie initiatorul Shoebox. 

Adauga comentariu