Iar se închide podul Porțelanului pentru lucrări care trebuiau executate de mult! Specialiștii ingineri absolvenți de Litere de la Ziar de Cluj au semnalat din februarie problema rosturilor de dilatație

Podul Porțelanului, care leagă cartierele Mărăști și Iris, trebuia în prezent să fie deschis traficului rutier sub forma unui nou pod construit de la zero exclusiv pentru șoferi.

Vechiul pod, reabilitat, ar fi trebui să aibă acum o destinație exclusiv pietonală. Numai că podul rutier nu s-a mai putut face, fiindcă specialiștii și-au bătut joc (mai multe detalii aici).

Vechiul pod a fost reabilitat, însă rosturile de dilatație, punctele de flexiune ale podului, au fost lăsate pentru mai târziu. Vechiul pod Porțelanului, care trebuia să fie acum unul pietonal, a fost deschis și pentru traficul rutier, iar vibrațiile produse de mașini au dus rapid la crăpături și  la gropi în asfaltul turnat unde ar fi trebuit să existe rosturi. O altă bătaie de joc a specialiștilor! Bine că specialiștii ingineri absolvenți de Litere de la Ziar de Cluj semnalează ceea ce ar trebui să facă adevărații specialiști de drumuri și poduri!

Ca să înțelegeți ce înseamnă pentru un pod rosturile de dilatație, fără a fi ingineri specialiști, imaginați-vă piciorul vostru, cu genunchiul cimentat. Când coapsa sau gamba se mișcă, dacă punctul de flexiune nu e liber, cimentul se rupe sau se sparge. Așa se întâmplă și în cazul unui pod, care este o structură flexibilă. Vibrațiile, micile mișcări, presiunile care se exercită asupra structurii podului sunt preluate și disipate de rosturile de dilatație și podul „se mișcă” liber, fără să crape. Specialiștii care au lucrat la acest pod au asfaltat însă articulațiile podului. Urmarea?

Ziar de Cluj a semnalat în 25 februarie faptul că pe vechiul pod Porțelanului, „reabilitat”, deschis atunci doar de 3 luni, asfaltul era deja plin de gropi. Așa se întâmplă, când rosturile de dilatație sunt astupate cu asfalt:

Găurile în asfalt erau și sunt prezente atât în mijlocul podului, cât și la cele două capete ale sale. Cu alte cuvinte, la îmbinările prost executate:

Acum, Primăria Cluj-Napoca ne anunță că podul se închide din nou, pentru a se face ce trebuia făcut de la început:

În perioada 11-17 mai 2020 circulația autovehiculelor se va închide pe podul Porțelanului, în vederea executării lucrărilor de montare a rosturilor de dilatație. Traficul pietonal nu va fi afectat.

În ceea ce privește traficul rutier, acesta va fi deviat pe următoarele trasee:
– pe partea nordică: – Piața 1 Mai – strada Câmpul Pâinii – strada Bulgarilor – strada Fabricii – B-dul Muncii (pentru trafic greu) și traseul strada Paris – strada București și strada Paris – strada Răsăritului (pentru traficul ușor);
– pe partea sudică a podului – se va putea circula pe traseele strada Nădășel – strada Oașului sau strada Alexandru Sahia – cartierul Iris.

Rugăm participanții la trafic să respecte reglementarea temporară a circulației auto”

Participanții la trafic respectă de un an restricțiile fiindcă nu au de ales. Incompetența celor care au lucrat la acest pod îi costă însă pe clujeni timp, nervi și bani.

Proiectul acestor două poduri (reabilitarea celui vechi și edificarea celui nou) reprezintă o ratare monumentală a Primăriei, motiv pentru care podul Porțelanului a fost omis din toate raportările oficiale ale municipalității cu producția colosală de realizări la hectar. Nu a apărut pe lista „realizărilor” din 2019, despre el s-a vorbit rar și cu supărare mare  în 2020. Dacă ascundem însă gunoiul sub preș,  nu înseamnă că improvizația mizeră nu există. Sau că nu ne afectează.

Adauga comentariu