Hidratarea echilibrata a organismului

Corpul uman este compus in proportie de aproximativ 60 % din apa, doua treimi din aceasta regasindu-se in interiorul celulelor. Pentru o buna hidratarea a organismului ar trebui sa bem zilnic circa 1,5 l de apa. In plus, in cadrul unui regim de slabire, consumul de apa contribuie la eliminarea toxinelor.

 

 

Omul poate supravietui unui post, dar cu greu poate trai mai mult de patru zile fara apa. De aceea, hidratarea constanta a organismului este prioritara. In fiecare zi corpul pierde intre 0,5  si 1 l de apa prin transpiratie si perspiratie. Caldura si activitatea fizica intensifica aceste pierderi. Se considera ca un sportiv poate pierde si 10 l de apa in cursul unei activitati intense, pe vreme calduroasa. La aceasta trebuie sa adaugam si apa eliminata in scau si prin respiratie.

 

 

A bea cumpatat

Aproximativ 40 % din apa indispensabila organismului este furnizata de alimentatie, iar restul de 60 % sa provina din lichide ingerate: apa, ceaiuri, supe si ciorbe de legume, suc de fructe, lapte, cafea (in doze limitate)... dar nu si alcool – care este totusi acceptabil in cantitati mici: un paharel de vin rosu natural la masa! Contrar ideilor incetatenite, apa si lichidele nu ajuta la slabire. Acest comportament, aflat la limita patologicului, poate provoca tulburari grave, ducand chiar la deces.

 

 

Pe de alta parte, persoanele predispuse la celulita difuza si la retentie de apa risca sa-si agraveze aceste probleme daca beau prea multa apa. In cadrul unui regim de slabire insa, este recomandabil sa beti putin mai mult  apa decat in mod obisnuit.

 

 

Apa contribuie la hidratarea organismului, dar si la drenarea toxinelor. Trebuie sa stiti ca lipsa unei cantitati suficiente de lichide (minimum 0,5-1 l pe zi), incetineste fenomenul de eliminare a deseurilor, indeosebi a ureei si a acidului uric.

 

 

Ce apa de baut este preferabila?

Exista trei categorii de apa potabila. Acestea sunt :

-    Apa de robinet. Continutul sau in minerale, in oligoelemente si nitrati variaza de la o regiune la alta. Pentru a fi considerata potabila, trebuie sa satisfaca o serie de criterii si sa fie supusa unui control permanent. In plus, este economica.

 

 

-    Apa de izvor. Trebuie sa fie potabila in mod natural, fara a suferi nici un tratament. Imbuteliata la sursa, este supusa unor controale regulate. Nu are virtuti terapeutice. Poate fi folosita la diluarea hranei pentru sugari

 

 

-    Apa minerala. Spre deosebire de apa de izvor, are virtuti terapeutice recunoscute de institutiile specializate. Continutul sau in minerale trebuie sa fie stabil pe toata durata anului. Este preferabil sa cererti sfatul medicului daca doriti sa consumati in mod regulat aceeasi apa minerala – indeosebi in cazul femeilor insarcinate, al sugarilor si al copiilor. Apele cu continut mineral foarte ridicat nu se comercializeaza pe piata, ele fiind utilizate in scop terapeutic. Dintre apele minerale din Romania mai cunoscute si mai des folosite in alimentatie, bogate in calciu, magneziu si sodiu, mentionam: Bucovina, Carpatina, Dorna, Herculane, Izvorul Alb, Izvorul Minunilor, Perla Harghitei, Poiana Negri, Valcele si Zizin.

 

 

7 sfaturi intelepte pentru a bea inteligent:

-    Dimineata, pe stomacul gol, chiar inainte de a va ridica din pat daca e posibil, beti un pahar mare de apa la temperatura camerei, pentru a facilita eliminarea reziduurilor si a favoriza schimburile celulare, care se fac mai usor in pozitie orizontala.

 

 

-    Este indicat sa beti pe parcursul intregii dimineti, reducand ritmul dupa-amiaza.

 

 

-    Beti cantitati mici de lichid: nu mai mult de ¼ litru o data, pentru a evita umflarea stomacului. Nu plecati niciodata de acasa fara a avea la dvs. o sticla cu apa minerala, chiar si cand va duceti la serficiu, la birou sau dupa cumparaturi.

 

 

 

-    Evitati consumul prelungit de apa bogata in sodiu, daca alimentatia dvs. contine deja cantitati mari de sare, mai cu seama in cea de-a doua jumatate a ciclului hotmonal.

 

 

-    Renuntati la apele gazoase daca suferiti de balonari, colita sau flatuenta.

 

-    Nu beti prea multa apa in timpul meselor, pentru a nu dilua bolul alimentar. Beti mai degraba chiar inainte de masa.

 

 

-    Nu beti apa cu gheata, deoarece dauneaza digestiei.

 

 


 

Adauga comentariu