Guvernul pregătește o licitație în valoare de 210 milioane de lei pentru a introduce wi-fi în școli. În timp ce se vorbește despre proiecte de anvergură, în România 4 din 5 școli funcționează fără autorizații de construcție

Conform unui proiecte de hotărâre pus în dezbatere publică, Ministerul Educației lansează o licitație de 210 milioane de lei pentru instalarea de rețele wi-fi în 4.500 de școli. Sursa principală de finanțare este Uniunea Europeană - 177 de milioane de lei, cu o constribuție de la bugetul de stat de 32 de milioane de lei.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  1. Crearea infrastructurii tehnice necesare utilizării resurselor şi serviciilor de tip OER și WEB 2.0 în educaţie la minim 2000 de şcoli la finalul implementării proiectului
  2. Dotarea în cadrul proiectului a unui număr de 4.500 de unităţi gimnaziale cu echipamente wireless, prin implementarea proiectului
  3. Creşterea ponderii profesorilor care utilizează internetul prin wireless-campus la 15% la finalul perioadei de sustenabilitate a proiectului

În urma implementării proiectului, este vizată obținerea următoarelor rezultate:

  • 4500 de școli care vor beneficia de echipamente wireless
  • 20.000 de echipamente wireless instalate
  • 54 persoane instruite pentru administrarea şi utilizarea infrastructurii

În județul Cluj încă nu se știe câte școli vor beneficia de banii europeni pentru implementarea proiectului de wi fi

“La noi în județ peste 70% dintre școli funcționează în mediul urban, deci aici nu ar fi nevoie de internet wireless. Dar și în mediul rural sunt școli care au acces la Internet. Încă nu știm cum se va aplica acest proiect, așteptăm să se termine perioada de dezbatere publică și vom vedea”, a spus Valentin Cuibus, inspectorul șef al Inspectoratului Școlar Județean Cluj

În timp ce la nivel de Minister al Educației se vorbește despre proiecte de anvergură pentru introducerea Internetului în școli, în România 4 din 5 școli funcționează fără autorizații de construcție. Asta înseamnă că în peste 4000 de clădiri, copiii merg la școală și își fac nevoile în toalete așezate în fundul curții.

  • În județul Cluj, în mediul rural există școli unde nu există toalete în interior, aici e vorba de școli din comune unde nu există racordare la apa curentă și canalizare. Statistica Direcției de Sănătate Publică Cluj arată că 87 dintre obiective au autorizații de funcționare. Deci 13% dintre obiective funcționează fără autorizații. Obiective înseamnă și clădiri de școli, grădinițe, dar și clădiri administrative sau cantine”, a mai spus Valentin Cuibus.

 

Adauga comentariu