Gratis la autobuz și parcare în Cluj pentru timișoreni, arădeni și orădeni. Boc îi trimite la plimbare pe cetățeni când întreabă de locuri de parcare

Clujenii ar urma să beneficieze de gratuitate la transport în comun și parcare gratis în Timișoara, Arad și Oradea, ca urmare a constituirii Alianței Vestului. Prevederea va fi valabilă și invers, adică timișorenii, arădenii și orădenii care vin în Cluj să aibă parte de aceleași gratuități. Această măsură va intra în vigoare dacă consilierii locali vor vot proiectele de hotărâre redactate în acest sens. Cât de ușor va fi de pus în practică această idee în Cluj-Napoca? Vă spunem doar atât: orașul este sufocat de mașini, Primăria a construit un singur parking în 5 ani, soluții de decongestionare a traficului nu a găsit Primăria, iar Boc îi trimite pe clujeni la plimbare pe jos atunci când întreabă de locuri de parcare. 

Prietenia între cele patru orașe naște deja idei. Alianța Vestului aduce gratuitate pentru parcarea și transportul public în Timișoara celor ce vin din celelalte orașe. Și invers. Ideea aparține primarului Timișoarei, Nicolae Robu. Consilierii locali din Timișoara au ultimul cuvânt.

„Ca urmare a constituirii alianței între orașele Timișoara, Arad, Oradea și Cluj-Napoca – «Alianța Vestului», se consideră oportună inserarea unei prevederi prin care abonamentele generale pe mijloacele de transport în comun din celelalte orașe semnatare, Cluj-Napoca, Oradea și Arad, să fie valabile pe raza municipiului Timișoara. Prevederea se aplică în condițiile în care municipiul Oradea, municipiul Arad și municipiul Cluj-Napoca adoptă hotărâri de consiliu prin care abonamentul general de pe raza municipiului Timișoara să fie recunoscut în aceste orașe”, se arată într-un proiect de hotărâre ce ajunge joi pe mesele aleșilor locali, informează tion.ro

Reprezentanții primăriei vor ca orădenii, clujenii și arădenii să aibă și parcare gratuită în Timișoara. Dar nu în zona zero a orașului. Aleșii trebuie să decidă dacă „abonamentul general de pe raza municipiului Oradea, municipiului Arad și municipiului Cluj-Napoca este valabil pentru parcarea pe raza municipiului Timișoara, cu excepția zonei 0 (verde)”. Prevederea se va aplica în aceleași condiții ca și la transportul public: dacă celelalte orașe adoptă hotărâri de consiliu local prin care abonamentul general de pe raza Timișoarei să fie recunoscut în Oradea, Arad și Cluj-Napoca.

Mai mult decât atât, consilierii locali vor introduce cu această ocazie și o nouă modalitate de plată a parcării, după ce reprezentanții Societății de Drumuri Municipale, care administrează sistemul Timpark, au reușit să pună la punct plata online.

„Se impune modificarea Regulamentului de parcare datorită implementării posibilității de plată online, prin intermediul cardului bancar, a taxei aferente parcării autovehiculelor, aspect care inițial nu era prevăzut în cuprinsul regulamentului, după cum urmează: «plata staționării prin intermediul telefoniei mobile se poate realiza prin trei metode: a) taxare la nivel de minut (pre-pay) pe bază de voucher și apel telefonic; b) taxare la nivel de oră pe bază de SMS; c) taxarea prin intermediul unui card bancar, operațiune ce se poate realiza online, prin intermediul unei aplicații”, se arată în proiectul de hotărâre pentru completarea prevederilor Regulamentului de funcționare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Timișoara.

Cum va fi pusă această idee în practică în Cluj-Napoca din moment ce locurile de parcare lipsesc cu desăvârșire? Mai mult, parkinguri se construiesc în acest moment doar pe hârtie. Mai multe parkinguri urmează să fie ridicate în cartiere, dar deocamdată sunt doar la stadiul de proiectare, studii de fezabilitate etc. Dacă se va construi în același ritm ca până acum, ne așteptăm să avem parkinguri noi abia peste cinci ani. De exemplu, parkingul Negoiu care a început să fie construit în 2013 a fost dat în folosință abia anul acesta. 

Citește și: 

Moment istoric! Parkingul Negoiu este funcțional

Mai trebuie să precizăm și care este atitudinea primarului Emil Boc atunci când este întrebat de locuri de parcare. Recent, l-a trimis la plimbare, la propriu, pe un student care i-a adresat această întrebare edilului șef. 

Iată ce dialog a avut primarul Emil Boc cu studentul respectiv: 

Răzvan: Legat de căminele studenţeşti, pe Molnar Piuariu se va face stradă pietonală

Emil Boc: E prima stradă inteligentă prevăzută a se construi în Cluj-Napoca, da.

Răzvan: Cu locurile de parcare noi ce vom face?

Emil Boc: Vor dispărea.

Răzvan: Şi o soluţie în zonă astfel încât să nu primim amenzi pe bandă rulantă.

Emil Boc: Să mergeţi pe jos şi cu transportul în comun.

Răzvan: Sunt de acord, dar, de exemplu, eu vin în fiecare săptămână de acasă.

Emil Boc: Vă luaţi un loc că sunt patru parkinguri în Cluj-Napoca pe care le avem în construcţie, chiar joi am mai avizat unul în centrul oraşului de 400 de locuri. Locul maşinilor este de a veni la Cluj, a le pune în parking şi a ne deplasa cu transportul în comun, cu ride sharing, bike sharing, mersul pe jos şi mai ales pentru studenţi cred că este o mare plăcere să te plimbi cu o domnişoară de la universitate până în centru, până la căminul studenţesc într-un mediu plăcut. Acea stradă va fi prima stradă din România inteligentă, cu iluminat led, băncuţe, wireless, staţii de încărcare pentru biciclete, bănci unde să îţi încarci telefonul. Doar că fără parcări pentru că nu le poţi avea pe toate. Tânăra generaţie asta îşi doreşte, calitate a vieţii în spaţiile urbane. În UE tinerii, în proporţie de 50%, nu îşi mai cumpără maşini. Evident, că noi trebuie să creăm mai multe parcări.

Studentul i-a propus primarului Emil Boc ca podul peste Someş de-a lungul Fabricii de Zahăr să devină pod pentru maşini astfel încât să se introducă o linie de autobuz.

Emil Boc: Sunt prevăzute două poduri să se construiască, podul Porţelanului, care se va lărgi, şi mai e prevăzut încă un pod care să lege Oaşului de Răsăritului.

Răzvan: Eu nu am o problemă cu transformarea zonei în pietonală, chiar respect decizia, însă dacă tot încurajaţi mersul la facultate cu mijloacele de transport în comun, măcar să introduceţi o linie în apropierea căminului, să nu fie nevoit să merg în direcţia opusă facultăţii.

Emil Boc: Aveţi dreptate, asta iarăşi a prevăzută în politica noastră de extensie a transportului public în Cluj, vom achiziţiona autobuze noi, vom crea linii noi.

Citește și:

Boc îi trimite pe studenți la plimbare (la propriu) când întreabă despre parkinguri. În plus, se laudă cu investițiile private

Adauga comentariu