Garnituri, gustari, deserturi si bauturi in dieta macrobiotica

Dieta macrobiotica pune in evidenta armonia calitatii, gustului, factorilor nutritivi si armonia energetica. In acest sens, garniturile sunt folosite in cantitati mici, de obicei pentru a echilibra unele feluri de mancare, mai ales pentru a facilita digestia. Tipuri de garnituri:


Ardei, piper proaspat macinat, pasta de mustar verde (folosita ca atare, in special la supe, la mancaruri pe baza de spaghette si de paste, la peste si la fructe de de mare, la natto si la tempeh);
Daikon ras (folosit in principal ca garnitura la peste si fructe de mare, mochi, hrisca, spaghetti si paste, natto si tempeh);
Ghimbir ras, pasa de mustar verde, piper proaspat macinat, felii de lamaie (folosite ca atare, mai ales ca garnitura pentru supe, mancaruri pe baza de spaghetti si de paste, pentru peste si fructe de mare);
Hasma felii (folosita in principal la mancarurile pe baza de spaghetti si de paste, pentru peste si fructe de mare, natto si tempeh);
Hrean ras (cel mai adesea folosit ca si daikon-ul);
Varza rosie rasa (cel mai adesea folosita  ca si daikonul).


Gustari. Dieta macrobiotica include consumul zilnic sau ocazional de diverse tipuri de gustari in cantitati rezonabile.


Gustari pe baza de cereale: biscuiti, cracker, pancake, muffin, paine, prez integral expandat, orz, ovaz, mei, porumb, popcorn, cereale prajite, crochete de orez, lipie de orez, mochi (orez dulce praf), spaghetti si paste, sushi de casa.


Gustari pe baza de legume: legume fierte, legume prajite.
Gustari pe baza de nuci: nuci folosite la biscuiti, cracker si ca ingrediente pentru alte produse,; nuci prajite cu malt de orez; nuci prajite cu sare de mare; nuci prajite cu sos de soia (shoyu).
Gustari pe baza de seminte: seminte folosite la biscuiti, cracker si ca ingrediente pentru alte produse fainoase preparate la cuptor; seminte prajite cu malt de orz; seminte prajite cu sare de mare; seminte cu sos de soia (shoyu).
Gustari pe baza de alge: alge calite, alge la cuptor, cracker de alge.
Gustari pe baza de fructe: fructe coapte, fructe proaspete, fructe uscate.


Deserturi. Dieta macrobiotica standard implica folosirea diferitelor deserturi, care se serves de obicei dupa felurile principale de mancaruri. Cand este posibil, gustul dulce trebuie obtinut folosind indulcitori vegetali, ca varza, morcovii, daikon, ceapa, pastarnacul si diversele zaharuri.


Indulcitorii pe baza de cereale, care patrund treptat in fluxul sanguin, sunt mai recomandabile decat zaharul, mierea, melasa sau alte zaharuri simple. In aceasta lista a zaharurilor recomandate se regasesc maltul de orez, maltul de orz, siropul de orez integral si amasake. Deserturile ar trebui consumate in medie de 2-3 ori pe saptamana. Tipuri de desert:


Agragar gatit cu malt de orz, malt de orez, fructe proaspete sau fructe uscate;
Desert cu cereale indulcite cu fructe uscate, malt de orz, malt de orez, fructe proaspete. De exemplu: prajitura cu cuscus, budinca indiana, budina de orez, budinca de amasake;
Desert din fainoase la cuptor, ca biscuiti, prajiturile, tartele, muffin, painea, preparate cu indulcitori naturali;
Fructe coapte, proaspete sau taiate bucati, printre care mere, piersici, capsune, bace;
Fructe uscate cu seminte si nuci;
Kuzu indulcit cu malt de orz, malt de orez, fructe uscate sau proaspete;
Seminte de aduki (specie de fasole), coapte cu castane, gatite cu squash sau indulcite cu malt de orz si cu malt de orez.;
Tarte cu fructe (mere, piersici, capsuni, bace si alte fructe cu clima temperata);
Tarte cu legume (squash, bostan, pastarnac si alte legume care au gust dulce in mod natural).


Bauturi. Tot dieta macrobiotica recomanda diverse tipuri de bauturi, pentru un consum zilnic, frecvent sau ocazional. Cantitatea de bautura ce trebuie consumata variaza in functie de necesitatile individuale si schimbarile climaterice. Consumarea unei bauturi trebuie sa satisfaca necesarul de lichid al unei persoane in ceea ce priveste tipul, volumul si frecventa consumului.
Bauturi de uz frecvent: apa de fantana, apa de put, ceai de orez prajit, ceai de orz prajit, ceai din cozi/crengute de bancha.

 
Bauturi de uz ocazional: amasake, bauturi din plante dulci, cafea din cereale, ceai de papadie, ceai de umeboshi, ceai din radacina de bardana, ceai din radacini de lotus; ceai kombu, ceai mu, suc de morcovi, suc de telina s.a.
Bauturi de uz mai putin frecvent: bere si vin (calitatea fermentata in cel mai natural mod), ceai verde, lapte de soia (preparat cu kombu), sake (vin fermentat din orez), sucuri de fructe, sucuri de legume, suc verde de orz, alte bauturi cu continut scazut de alcool.


Dieta macrobiotica recomanda evitarea apei care contine clor, apa distilata, cafeaua, ceaiul negru, tizana de plante, apa minerala si apa carbogazoasa, bauturile tari, cat si alte bauturi stimulente si aromatice sau cele nealcoolice indulcite.



Adauga comentariu