Garage sale de Cluj, oportunitate de business pentru fashioniste

10 tinere pasionate de moda din Cluj participa, astazi, la cea de-a doua editie a Flash Shop. Pe langa dezvoltarea unei comunitati de fashion in oras, tinerele au posibilitatea de a testa piata si de a castiga bani, prin produsele pe care le realizeaza si le vand la targul de fashion. In premiera pentru Cluj-Napoca, tinerele au putut sa-si achizitioneze produse marca Victoria’s Secret.

Sorana are 26 de ani si s-a intors de o luna din Chicago. A adus la Flash Shop, in premiera, creme, parfumuri si lenjerie marca Victoria’s Secret pentru ca ii place sa le vada pe gagici fericite. Inca nu vede cum ar putea sa comercializeze intr-un magazin produsele intr-un magazin, pentru ca franciza costa un miliard de dolari, insa o iesire la un astfel de garage sale e un inceput. Azi, la Cluj, testeaza piata si vrea expunere.

”Victoria’s Secret e foarte girlie, e foarte sexy si mi-ar placea sa le pot vinde produsele. Ei nu vor sa vanda franciza pentru ca au asa de mult succes incat vor sa tina standardul foarte high. Sunt europence care merg cu avionul in America ca sa-si cumpere produse de la ei. Mai au doar in Paris si in Londra. Am adus produsele cu mine din State. Am reusit sa le introduc cumva, cu ajutorul unei bloggerite de fashion, pe Facebook sa le contactez sa facem o colaborare. Ideea unui astfel de targ e super. Stiam din State ideea. O chestie de genul asta trebuie mediatizata pe Facebook, insa e o idee mai buna live”, explica Sorana.

Deocamdata testeaza piata, urmand ca in viitor sa-si creeze o pagina de Facebook cu produsele. Preturile sunt accesibile. Sutienele costa 200 de lei, pentru ca sunt din ultima colectie prezentata in America, bikini 35 de lei, lotiunile de corp costa 40 de lei, iar parfumurile le vinde cu 80 de lei.

Garage sale, targ in premiera pentru Cluj

Fiecare dintre cele 10 fashioniste-expozante au platit cate 50 de lei pentru a participa la Flash Shop, primul Garage sale de Cluj.

”In Cluj nu exista garage sale. De aceea, ideea evenimentului este sa stranga o comunitate de fete, care sa se intalneasca si sa imparta lucrusoare intre ele”, arata  Gloria,  una din organizatoarele Flash Shop.

La prima iesire cu produsele hand-made in offline e si Lucia. Tanara profita de oportunitate, pentru ca inca nu isi permite sa inchirieze un spatiu in care sa si comercializeze produsele pe care le creeaza. Totul a pornit din pasiunea sa pentru accesorii si, incet-incet hobby-ul se transforma in business.

”E o initiativa destul de buna. E prima oara cand vin la un astfel de targ. Este mai accesibil. Eu am promovare doar pe Facebook si as vrea sa ies in lume. Acolo am primit un feedback pozitiv si m-am decis sa ma extind. Nu mi-as permite sa platesc o chirie la un magazin. Targul e foarte ok si nici nu a fost foarte scump sa particip”, a spus Lucia.

Intai, fetele vor sa creeze o comunitate de moda. De aceea au si ales atent participantii la targ : ca sa existe diversitate.

”Noi ne ocupam de mult timp de astfel de evenimente de fashion. In timp, ne-am format o comunitate deja. Ne selectam participantii de la Facebook. Ideea e ca targul sa fie cat mai variat, iar fetele sa gaseasca lucruri pe care nu le gasesc in magazine. Daca sunt prea multe din zona hand-made, practic le sabotam. Expozantele sunt din varii zone ale aceluiasi domeniu numit moda : avem si hainute, avem si accesorii, handmade-uri, cosmetice”, spune Alexandra

Desi nu se ocupa de eveniment pe gratis, gazdele Flash Shop, Alexandra si Gloria spun ca inca nu poate fi pusa problema unui profit in ceea ce priveste organizarea de evenimente de fashion in Cluj, pentru ca publicul a devenit, cumva, suprasaturat. 

”Pentru noi este un mod placut de a ne petrece o dupa-masa de sambata. Nu pot sa spun ca facem o avere din chestia asta. Ar putea deveni un business in niste conditii si in niste parametri pe care Clujul nu ii poate oferi. Lipseste deschiderea si problema cea mai mare e publicul din Cluj, care e unul dintre cei mai dificili si atipici din toata tara”, a conchis Alexandra.

Flash Shop are se deruleaza pana la ora 20, in Studio 26.

 

Adauga comentariu