Frumuseți pe patru roți, ”batrâne”, dar “încă glorioase”, în centrul Clujului

Iubitorii de mașini clasice s-au putut bucura din nou de un spectacol unic sâmbătă, 21 octombrie, în Piața Unirii din Cluj-Napoca. În cadrul celei de a treia ediții a Retroparadei Toamnei, mai multe mașini clasice au luat cu asalt centrul orașului. Între orele 10:00-12:30, proprietarii de mașini clasice și-au expus publicului “mândrele” pe patru roți: de la Jaguar XJS, Renault Dauphine, Corvette, Triumph, Beetle, până la modelele autohtone, Dacia 1100, 1300 și 1310, ARO. Amintim faptul că cest salon auto în aer liber are un omolog în luna aprilie a fiecărui an: Retroparada Primăverii.

Anul acesta la Cluj s-au adunat nu mai puțin de 56 de mașini de epocă, unele atestate (având peste 30 de ani vechime), dar și fără certificat (sub 30 de ani vechime).

Organizatorul manifestației, Popescu Dan Sorin, ne-a explicat că cea mai veche mașină participantă este un Jeep Hotchkiss M201 (Willys) din 1957, vehicul utilizat în misiunile militare ale Armatei Franceze (motor Godevil 2.2l 60CP; 2x2 și 4x4; benzină 15L/100km). Pe lângă aceasta s-au mai făcut remarcate 2 Cadillac-uri Eldorado și un Lincoln Continental, un Porsche 911 SC Targa, un BMW 318, un Corvette din 1989, Fiat 1800 și un Fiat 500 din 1957. Desigur, nu au lipsit și vedetele comunismului românesc: Dacia 1100, 1300, 1310, ARO și un Tractor UTOS 26 provenit din uzinele de tractoare ”Ernst Thalmann” din Brașov.

"Vrem să arătăm clujenilor că trecutul nu este urât, că și în prezent ne putem bucura de niște mașini care la vremea lor au fost remarcabile.”susține domnul Popescu.

Manifestația a fost sprijinită de mai multe cluburi auto din zona clujeană, dar și din afară, ”Retro Mobil Club Român” fiind cel mai longeviv dintre acestea.

Clujenii s-au arătat interesați de mașinile clasice, mai ales cei care sunt posesori de astfel de autovehicule. Astfel, Adrian, un tânăr de 33 de ani, care conduce un Mercedes-Benz 500 SLC AMG achiziționat în 2015 și renovat de el, ne-a mărturisit că a fost prins de pasiunea pentru “oldies but goldies” după participarea la un astfel de eveniment auto. De altfel, pentru el, mărcile Lada și ARO reprezintă mașinile favorite și pe care ar dori să le dețină într-o bună zi, o ”o retrospectivă asupra vieții”.

Și Raluca, o șoferiță “înrăită” la numai 23 de ani, ne-a declarat că prima ei mașină a fost un Opel Manta dăruit de către părinți.

Un pasionat al istoriei automobilelor, domnul Căciulă Gheorghe, în vârstă de 75 de ani, brașovean mutat la Cluj, susține că acest tip de evenimente reprezintă o îmbunătățire în calitatea evenimentelor din oraș, un real beneficiu adus acestuia.

”Tineretul nu mai apreciază adevăratele valori, ei fug după tot ce este nou. Nu mai cred în ceea ce a fost odată.” – este de părere domnia sa

El însuși posesor de “vechituri cu stil” precum: Dacia 1100, 1300, Matiz și Subaru, domnul Căciulă își motivează dorința de a deține din nou o mașină veche:

”Chiar dacă motoarele au evoluat, nu schimbă plăcerea pe care o ai când conduci o 1100 sau un ARO...”

Ce să spunem? Amintirile ne copleșesc. Vă recomandăm să priviți fotografiile și, când veți avea ocazia, să mergeți să vedeți personal astfel de frumuseți.

 

Adauga comentariu