Fructe si legume pe lista de cumparaturi

Pentru a slabi, kilogramele in plus nu trebuie sa ne preocupe doar in momentul cand ne asezam la masa, ci tot timpul, mai ales cand facem cumparaturi in marile centre comerciale sau supermarketuri.

 

 

La raionul de legume (aprozar): Sarace in calorii, dar bogate in apa, oligoelemente si in fibre, toate legumele sunt alimente de baza in regimurile de slabire. Le putem consuma la orice ora si in orice cantitate, dupa bunul plac.

 

 

Sa alternam de-a lungul zilei consumul de legume crude (sub forma de cruditati sau de salate pentru a beneficia de maximul de vitamine si minerale) si de legume fierte (ca mancare calda, la cuptor sau supe, pentru a le inmuia fibrele si a fi mai bine tolerate). Din punct de vedere nutritiv, supele constituie modalitati excelente de a taia foamea. Sa le includem cu regularitate in meniu.

 

 

Sa trecem in mod obisnuit pe lista de cumparaturi anumite legume, care nu trebuie sa ne lipseasca din casa, deoarece ele reprezinta de obicei alimentul de baza din meniu, elementul indispensabil in numeroase retete, un aliment care se pregateste usor si rapid.

 

 

 

Este vorba mai ales despre:

 

 

 

-    diferite sortimente de salate (laptuci). Asezonate cu un sos vinegreta degresat sau cu doar o felie de lamaie, reprezinta excelente modalitati de a taia foamea;
-    rosii: prezente tot timpul anului in magazine, ele pot fi strivite sau mixate rapid, pentru a face un bulion simplu, rapid, sarac in calorii si suculent. Pot fi consumate la fel de bine fierte sau proaspete si servesc deseori drept baza pentru supe si alte preparate;
-    ciuperci: reprezinta o garnitura excelenta pentru toate sortimentele de carne, oua si chiar peste;
-    morcovii: legume pentru garnituri bogate in vitamina A, acestia pot fi pastrati destul de mult in frigider si pot fi consumati proaspeti (rasi, in salate sau taiati in lamele pentru a taia foamea) sau fierti (in supe, pireu).

 

 

Toate celelalte legume isi au locul lor bine determinat in meniuri, in functie de anotimp sau sezon. In functie de posibilitatile de pastrare ale fiecaruia, putem sa le congelam periodic pentru a profita de gustul lor tot timpul anului.

 

 

La raionul de fructe: Chiar daca furnizeaza la fel de multe vitamine, minerale, apa si fibre ca si legumele, fructele sunt de obicei mai bogate in zahar. De aceea trebuie consumate cu moderatie in timpul regimului de slabire.

 

 

Totusi, unel fructe cu un continut scazut de zahar trebuie sa se gaseasca cu regularitate pe lista noastra de cumparaturi, servind drept baza pentru unele preparate culinare (fierturi, deserturi, compoturi), fiind bune pentru a taia foamea in anumite momente ale zilei sau ca “dulce” (servit la sfarsitul mesei) pentru cei care nu pot renunta la asa ceva. Este vorba, mai exact, de fragi, kiwi, zmeura, pepene verde, afine, mere etc.

 

 

Sa ne obisnuim sa le congelam sip e acestea, dupa posibilitati si preferinte, pentru a profita de ele in orice anotimp.

 

 



Adauga comentariu