Din oras

Floreştenii se plâng de autobuzele murdare de pe liniile metropolitane

Floreştenii care fac naveta în Cluj-Napoca cu mijloacele de transport în comun ale CTP, pe liniile metropolitane, se simt nedreptăţiţi şi mulţi consideră că lor li s-au pus la dispoziţie autobuzele cele mai vechi şi mai murdare.

Un cititor Ziar de Cluj ne-a trimis pe adresa redacţiei câteva imagini care înfăţişează geamuri murdare, scaune scrise cu markerul şi tapiţerii pe care jegul este vizibil de la depărtare. Iar în exteriorul autobuzelor, un praf şi-o mizerie de abia îţi dai seama ce culoare are de fapt.

Am încercat să aflăm de la Liviu Neag cât de des se curăţă aceste autobuze şi de ce arată astfel.

„Nu ştiu ce imagini aţi primit, vreau să le văd şi eu. Probabil a fost un caz izolat. Acuma, dacă e murdar sau nu-i murdar, eu nu ştiu, doar dacă văd pozele.

Curat se face zilnic. Avem femei de serviciu la capete de linii şi se face. Acum, cu vremea asta, cu intemperiile astea, cu gerul, e greu să intervii cu apă şi sa speli, pentru că îngheaţă. Repet, curăţenia în mijloacele de transport se face zilnic, la capetele de linie. Vă rog să va imaginaţi şi cum ar fi să acţionăm acum cu apă pe jos. Doar se matură şi se şterge, nu putem să spălăm la aceste temperaturi, căci în câteva minute s-ar face derdeluş în maşini şi ar fi mai rău”, a precizat Liviu Neag.

Din imagini se vede clar că nu ar fi vorba neapărat de curăţenia de întreţinere, deoarece straturile de murdărie sunt rodul unui efort colectiv din partea unei anumite categorii de populaţie.

„Va spun sincer, şi noi îi pândim, să-i prindem. Cei care mâzgălesc, vandalizează, strică sunt cei care merg mai mult noaptea, când nu mai e aşa multă lume”, spune reprezentantul Companiei de Transport Public.

Cât despre mijloacele de transport noi şi frumoase, care vor fi cumpărate din împrumutul de 20 de milioane de euro pe care CTP l-a făcut anul acesta la Raiffeisen Bank, locuitorii din Floreşti au şanse să circule cu ele chiar de anul acesta.

100%, şi florestenii vor beneficia, aşa cum beneficiază tot oraşul, de introducerea de maşini noi şi de „modernizarea pe care o facem pe transportul public”, mai spune directorul CTP, punctând că nu doar floreştenii, ci şi locuitorii din celelalte comune din zona metropolitană vor beneficia de aceste condiţii.

„Tot efortul financiar pe care îl facem şi anul acesta, şi anul viitor e pentru a îmbunătăţi condiţiile de circulaţie şi pentru confortul călătorilor, indiferent că e vorba de zona metropolitană sau oraş. Dar nu le putem face pe toate”, a mai punctat Neag.

Navetiştii chiar sunt supăraţi, mai ales că mulţi dintre ei petrec peste o oră din zi în mijloacele de transport.

„Mă simt chiar ca şi cum aş sta la ţară şi aş facă naveta cu rata, ca bunicul, nu în cea mai mare comună din ţară, lipită unui oraş de cinci stele”, mărturiseşte un elev de liceu.

La faptul că uşile nu se închid cum trebuie, Liviu Neag a precizat că e posibil, din cauza temperaturilor scăzute, să apară mici defecţiuni, însă şoferii nu au voie să plece din staţie cu uşile deschise.

„Aşa mă încurajează Şulea şi Boc să las maşina în Floreşti şi să vin cu M26 în oraş”, neoferindu-mi condiţii, punctează un alt călător căruia nu i-a pornit maşina.

 

ctp

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *