In vizor

Firmele de publicitate nu se inghesuie la banii europeni dati prin CJ Cluj

Nineni nu vrea banii de publicitate ai Consiliului Judetean Cluj. De mai bine de trei luni functionarii CJ incearca sa atribuie prin incredintare directa serviciile de materiale publicitare in cadrul proiectului “Femeia în viziunea mass media – factor de echilibru şi egalitate”. In incercarea de a nu se bloca  proiectul angajatii au modificat de la un anunt la altul criteriile de atribuire, insa firmele nu se inghesuie cu oferte.

Ultima solicitare de oferta a fost publicata pe site-ul Consiliului Judetean in data de 5 august, iar termenul limita de depunere a ofertelor este pana luni la ora 10. La incercarile anterioare de incredintare a serviciilor singura firma si-a depus oferta de pret a fost descalificata pentru ca nu a depus solutia tehnica. De ce nu se inghesuie firmele sa isi depuna ofertele de pret? Managerul de proiect, Diana Coman, crede ca firmele  doresc un randament mai  ridicat al profitului in cadrul proiectului.

“Toti se asteapta sa castige minim 50% din valoarea unui proiect, insa acest lucru nu este posibil. Se poate face profit in urma proiectului, insa intr-un procent mai mic “, a declarat Diana Coman.

Conferinta de presa prin care se anunta demararea proiectului trebuia organizata pe parcursul lunii iulie, dar nu a mai avut loc pentru ca nu a avut cine sa o organizeze. Conform caietului de sarcini, atat conferinta de deschidere, cat si cea de finalizare a proiectului este inclusa in bugetul de publicitate. Asta inseamna ca viitorul castigator, daca vor fi doritori sa pariticipe la selectia de oferte, va trebui organizeze cu o intarziere de mai bine de o luna conferinta de inceput a proiectului.

In acelasi caiet de sarcini functionarii Consiliului Judetean Cluj au inclus cerinte pretentioase – costurile de productie si achizitie sunt ridicate, iar firmele care doresc sa liciteze in cadrul proiectului nu isi pot pune adaos prea mare. Suma bugetata e de doar 9.170 de euro pe 13 luni de durata a proiectului.

Printre cerintele de calificare si adjudecare in cadrul selectiei de oferte pentru proiectul “Femeia in viziunea mass media – factor de echilibru si egalitate” se regasesc stick-uri de memorie de minim 32 GB personalizate integral din material exterior din silicon lavabil, masa demontabila cu 8 suporti pliante din plexiglas transparent si, cireasa de pe tort a proiectului, este confectionarea unui ansamblu litere volumetrice. Ansamblul de litere volumetrice trebuie sa fie constructie demontabila din spuma de inalta densitate de 45 de cm. Specialistii  in domeniu considera ca pentru  constructia unui ansamblu de litere volumetrice la dimensiunile solicitate de catre CJ ajung sa coste aproape  35% din valoarea proiectului.

Incercarea de a achizitiona servicii de publicitate si promovare a proiectului “Femeia in viziunea mass media – factor de echilibru si egalitate” a esuat de doua ori pe Sistemul Electronic de Achizitii Publice, iar pe site-ul Consiliului Judetean a fost publicat pentru a 6-a oara. Am facut mici modificari in caietul de sarcini, insa la cele 5 incercari de pana acum am avut un singur ofertant care a fost descalificat pentru ca nu a depus solutia tehnica. Proiectul poate fi blocat deoarece prin neparticiparea niciunui ofertant, organizarea conferintei de lansare pentru care s-au prevazut bani in buget nu o putem organiza. Daca o facem noi va trebui sa nu cheltuim nimic”, a declarat managerul de proiect, Diana Coman (foto).

In tot acest timp angajatii din cadrul proiectului – Cosmina Fernoaga, Adrian Popa si Luminita Silea – pentru activitatile desfasurate primesc banii europeni cu intarziere de cate o luna. Salariile nu sunt deloc de neglijat fiind sume care depasesc o mie de euro brut.

„E normal ca cei de la CJ sa faca tot efortul sa promoveze proiectul prin servicii de publicitate astfel incat sa fie cat mai vizibil in atentia opiniei publice. Proiecutul in sine nu e afectat, promovarea activitatilor noastre o putem facem pe platforma SIVECO, iar fiecare jurnalist cooptat in proiect poate sa promoveze in cadrul institutiilor media in care activeaza. Daca nu se va adjudeca licitatia, asta este, se vor pierde acei bani. Cat priveste conferinta de lansare a proiectului, aceasta a fost decalata pentru sfarsitul lunii august” a declarat initiatoarea proiectului, jurnalista Cosmina Fernoaga.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *