Din oras

Firme virtuale si castiguri reale pentru elevii clujeni la Targul Firmelor de Exercitiu

30 de firme virtuale create de liceenii din Regiunea de Nord-Vest au fost prezentate, astazi, in premiera la Cluj-Napoca, in cadrul primului “Targ al Firmelor de exercitiu” derulat la Expo Transilvania.

Elevii-antreprenori din Regiunea de Nord-Vest concureaza la “Targul Firmelor de Exercitiu”, eveniment derulat in premiera la Cluj-Napoca. Liceenii au creat firme de turism, firme de organizari evenimente si un Targ de Martisor.

Targul Martisorului, business caritabil

Clasa a XI-a A de la Colegiul Tehnic Turda a creat un business tipic romanesc cu produse hand-made. Desi este o afacere virtuala, elevii invata cum sa-si construiasca un plan de afaceri si o strategie de marketing. Targul caritabil de Martisor, ideea liceenilor de la Colegiul Tehnic din Turda are, insa, un scop caritabil si un profit real. Ideea le-a venit in urma Tragului de Craciun derulat la scoala.

“Am tot facut activitati pentru scoala de sarbatori si asa ne-a venit ideea cu care sa participam la Targul de Exercitiu. Am facut martisoare realizate de o colega, pe care le transformam in bunuri. O sa le vindem, iar cu banii obtinuti o sa le facem o petrecere surpriza si ceva cadouri de primavara copiilor de la Gradinita Adormirea Maicii Domnului, de la noi din oras”, a spus coordonatoarea echipei, Raluca Ursu.

Liceenii au muncit pe branci in ultimele doua saptamani ca sa-si pregateasca business-ul. Ca sa-si finanteze ideea si sa faca rost de materiale au vandut ceaiuri. Spun ca au optat pentru promovarea unei traditii romanesti – Dragobetele – pentru ca “cine stie sa respecte traditia e bine educat”.

“Zilnic am stat dupa ore. Am muncit cam doua saptamani. In pauze vindeau ceai, sa-si faca alte obiecte. Aici am lucrat doua saptamani. E mult de modelat, de pus la cuptor si de pictat”, spune Petruta Borz.

Liceenii au pregatit 70 de martisoare, pe care le vand cu 3 lei bucata. Banii pentru material – 500 de lei – i-au castigat singuri, in urma unui concurs derulat la Cluj-Napoca si i-au reinvestit. 

Targul de Exercitiu, cu finantare de la Consiliul Judetean, din 2015

Pentru ca ideea ii ajuta pe tineri sa se acomodeze cu piata muncii, Inspectoratul Scolar Judetean spune ca evenimentul ar putea primi finantare de la Consiliul Judetean Cluj din 2015.

“Faptul ca le faciliteaza primele informatii privitoare la inceputul primei afaceri, faptul ca au o ocupatie, sunt foarte multe lucruri pentru care cred ca e o idée foarte buna. In anii urmatori ar trebui depus un proiect pe Consiliul Judetean, ca sa fie sustinut financiar, pentru ca e un moment determinant in cariera lor”, a spus seful Inspectoratului Judetean Cluj, Valentin Cuibus.

Toti liceenii care au participat la Cluj-Napoca la “Targul de Exercitiu” au specializare in Turism sau Marketing.

“Ma bucur ca cele cateva notiuni de marketingul afacerilor au trecut dincolo de salile de clasa. Profesorii incurajeaza capacitatile antreprenoriale ale elevilor, incurajandu-i sa participe la astfel de manifestari virtuale in acest moment. Daca ne uitam in jur, vedem foarte mult profesionalism in amenajarea standurilor si in crearea produselor, dar si in modul lor de prezentare. Nu stiu cati din ei vor avea sa aiba propria firma, insa ei vor sti sa completeze documente si sa elibereze facturi”, a spus organizatorul targului, directorul Colegiului Tehnic “Napoca”, Marinela Marc.

La “Targul Firmelor de Exercitiu” participa 30 de echipe din judetele Bihor, Alba, Satu Mare, Cluj si Mures.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *